  • 1. Data: 2004-05-24 18:18:30
    Temat: umowa zlecenie
    Od: "Paweł Michalak" <s...@p...onet.pl>

    Wiem, ze umowa zlecenie jest umowa cywilno-prawna i nie stosuje sie do niej
    prawo pracy, wiec mam nastepujace pytanie:

    Umowa zlecenie byla zawarta na czas okreslony do konca czerwca. W umowie
    byly okreslone warunki wypowiedzenia tj. na pismie i 3 dniowy termin
    wypowiedzenia. Tymczasem dzisiaj dostalem ustne wypowiedzenie i kazano mi
    sie natychmiast wyniesc z pracy.

    Czy moge zadac od mojego bylego pracodawcy zaplaty za pozostale dwa dni?
    Jak moge dochodzic swoich praw? Czy jedyna droga jest wystapienie z
    powodztwa cywilnego?

    Wiem, ze tak czy inaczej pracy nie odyzskam, ani nie dostane tez zadnej
    odprawy, ale chcialbym pokazac mojemu pracodawcy, ze ludzmi nie mozna
    pomiatac. Ot chociaz tak to odreagowac.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2004-05-24 18:25:34
    Temat: Re: umowa zlecenie
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy moge zadac od mojego bylego pracodawcy zaplaty za pozostale dwa dni?
    > Jak moge dochodzic swoich praw? Czy jedyna droga jest wystapienie z

    Generalnie powinny chyba mieć tutaj zastosowanie następujące przepisy:

    Art. 746
    § 1. Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Powinien jednak
    zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten poczynił w celu należytego
    wykonania zlecenia; w razie odpłatnego zlecenia obowiązany jest uiścić
    przyjmującemu zlecenie część wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym
    czynnościom, a jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, powinien
    także naprawić szkodę.

    § 2. Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy
    zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu,
    przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.

    § 3. Nie można zrzec się z góry uprawnienia do wypowiedzenia zlecenia z ważnych
    powodów.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-05-24 18:40:00
    Od: "Paweł Michalak" <s...@n...onecie>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> a écrit:

    > Generalnie powinny chyba mieć tutaj zastosowanie następujące
    > przepisy:
    >
    > Art. 746
    > § 1. Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie.

    Czyli chociaż w umowie jest zapis o 3-dniowym wypowiedzeniu to w praktyce
    jest nieważny?

    Czy cięcie kosztów to ważny powód...

    Pozdrawiam
    Paweł