  • 1. Data: 2004-05-24 16:54:58
    Temat: Pytanie: Oswiadzenie dla pracodawcy
    Od: sabathius <s...@s...somewhere>

    Witam.

    Otrzymałem od pracodawcy poniższe oświadczenie do podpisania:

    " Niniejszym oświadczam, iż zapoznałem/am się z treścią
    art.129 -tutaj jest u góry mała cyferka 5- ,art. 178#2
    i art. 188 Kodeksu Pracy i /nie/zamierzam korzystać
    z uprawnień określonych w tych przepisach. "

    Czy ktoś może mi coś na ten temat powiedzieć?
    Głównie chodzi mi o ten artykuł 129 - ta cyferka
    "5" to jak sądzę paragraf - lecz nigdzie nie znalazłem
    takiego. O co w tym może chodzić?

    "A Pam Bóg? Co na to Pam Bóg?" - Konopielka

  • 2. Data: 2004-05-24 17:18:22
    Temat: Re: Pytanie: Oswiadzenie dla pracodawcy
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "sabathius" <s...@s...somewhere> napisał(a)
    w news'ie: news:opr8ijxwcay9rm8b@cladius

> [...]
    > Głównie chodzi mi o ten artykuł 129 - ta cyferka
    > "5" to jak sądzę paragraf - lecz nigdzie nie znalazłem

    Art. 129[5]. W rozkładach czasu pracy, o którym mowa w art. 129[4],
    wymiar czasu pracy:
    1) pracowników zatrudnionych na stanowiskach pracy, na których
    występują przekroczenia najwyższych dopuszczalnych stężeń i
    natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia,
    2) pracownic w ciąży,
    3) pracownic opiekujących się dzieckiem do lat 4, bez ich zgody
    - nie może przekraczać 8 godzin na dobę. Pracownik zachowuje
    prawo do wynagrodzenia za czas nie przepracowany w związku
    ze zmniejszeniem z tego powodu wymiaru jego czasu pracy.

    Art. 129[4]. § 1. Jeżeli jest to uzasadnione rodzajem pracy lub
    jej organizacją, mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w
    których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy
    do 12 godzin na dobę, a w stosunku do kierowców w transporcie
    samochodowym i w komunikacji samochodowej - do 10 godzin
    na dobę. W tych rozkładach czas pracy nie może przekraczać
    przeciętnie 40 godzin na tydzień w przyjętym okresie rozliczeniowym.
    § 2. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż jeden miesiąc.
    W szczególnie uzasadnionych przypadkach, po wyrażeniu na to
    zgody przez zakładową organizację związkową, a jeżeli taka
    organizacja nie działa u danego pracodawcy - po uprzednim
    zawiadomieniu właściwego inspektora pracy - okres rozliczeniowy
    może być przedłużony, nie więcej jednak niż do trzech miesięcy.
    § 3. W trybie określonym w § 2 zdanie drugie, okres rozliczeniowy
    - przy pracach uzależnionych od pory roku lub warunków atmosferycznych
    - może być przedłużony do sześciu miesięcy.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wojna nie decyduje o tym kto miał rację,

  • 3. Data: 2004-05-24 17:27:38
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Art. 129[5]. W rozkładach czasu pracy, o którym mowa w art. 129[4],

    > Art. 129[4]. § 1. Jeżeli jest to uzasadnione rodzajem pracy lub

    Ale te przepisy nie obowiązują od 1 stycznia.

  • 4. Data: 2004-05-24 17:33:57
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "KRF" <x...@x...xx> napisał(a)
    w news'ie: news:c8tb1t$9df$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Ale te przepisy nie obowiązują od 1 stycznia.

    Więc, tak sądzę, powinieneś podać obowiązujące
    po 1 stycznia przepisy.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Człowiek z jednym zegarkiem zawsze wie która jest godzina,

  • 5. Data: 2004-05-24 17:53:51
    Od: sabathius <s...@s...somewhere>

    > Ale te przepisy nie obowiązują od 1 stycznia.

    Czyli co robic w tym przypadku??

    --
    "A Pam Bóg? Co na to Pam Bóg?" - Konopielka

  • 6. Data: 2004-05-24 17:57:46
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    > Więc, tak sądzę, powinieneś podać obowiązujące
    > po 1 stycznia przepisy.

    Art. 148. W systemach i rozkładach czasu pracy, o których mowa w art.
    135-138, 143 i 144, czas pracy:
    1) pracowników zatrudnionych na stanowiskach pracy, na których występują
    przekroczenia najwyższych dopuszczalnych stężeń lub natężeń czynników
    szkodliwych dla zdrowia,
    2) pracownic w ciąży,
    3) pracowników opiekujących się dzieckiem do ukończenia przez nie 4 roku
    życia, bez ich zgody
    - nie może przekraczać 8 godzin. Pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia

  • 7. Data: 2004-05-24 18:01:22
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "KRF" <x...@x...xx> napisał(a)
    w news'ie: news:c8tcq5$gnp$1@atlantis.news.tpi.pl
> [...]
    > - nie może przekraczać 8 godzin. Pracownik zachowuje prawo do
    > wynagrodzenia za czas nieprzepracowany w związku ze zmniejszeniem z

    Numer artykułu jest inny, ale treść ta sama.

[...]

    "Autorytet to więcej niż rada i mniej niż rozkaz."
    Hans Heinrich Muchow
    www.amikom.com.pl

  • 8. Data: 2004-05-24 18:26:24
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    > Numer artykułu jest inny, ale treść ta sama.

    Tak, tylko jakie skutki prawne będzie miało zrzeczenie uprawnień
    przysługujących na mocy nieobowiązującecgo przepisu?
    Czy pracodawca zrobił tak z niewiedzy, czy jednak z premedytacją i np.
    antydatuje te oświadczenia.

  • 9. Data: 2004-05-24 18:28:01
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "KRF" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > przysługujących na mocy nieobowiązującecgo przepisu?
    > Czy pracodawca zrobił tak z niewiedzy, czy jednak z premedytacją i np.

    Podstawowe pytanie brzmi raczej, czy wymaganie podpisania takiego
    oswiadczenia nie jest mobingiem?
    A drugie - czy podpisanie takiego oswiadczenia ma jakakolwiek moc prawna? Wg
    mnie nie - i cytowane art. KP nadal obowiazuja (obowiazaywalyby). Wszystkie
    ustalenia umowy o prace niezgodne z kodeksem pracy sa przeciez niewazne.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 10. Data: 2004-05-24 19:14:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sabathius" <s...@s...somewhere> napisał w wiadomości

    > Czyli co robic w tym przypadku??

    Przy podpisie dopisać datę podpisania. Innego pomysłu nie mam, bo
    podejrzewam, że skutkiem niepodpisania będzie wypowiedzenie z pracy.