  • 1. Data: 2004-05-24 17:52:26
    Temat: potrzebuje opinie radcy prawnego
    Od: "Ag@a" <a...@w...pl>

    Witam serdecznie!
    Prosze o pomoc. Jestem nauczycielem. Mam problem dotyczący mojego stażu.
    Proszę podpowiedzcie do kogo mogę zwrocic sie o pomoc w sprawie ust.3a art.
    9d Karty Nauczyciela.
    Bardzo mi na tym zalezy.
    Agata

  • 2. Data: 2004-05-24 18:23:36
    Temat: Re: potrzebuje opinie radcy prawnego
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Ag@a wrote:
> [...]
    > Proszę podpowiedzcie do kogo mogę zwrocic sie o pomoc w sprawie ust.3a art.

    a przy związkach zawodowych nie ma prawników?

    KG

  • 3. Data: 2004-05-24 19:03:40
    Od: "Ag@a" <a...@w...pl>

    > a przy związkach zawodowych nie ma prawników?
    >
    > KG

    Jest jeden radca, i nawet mam jego opinie, ale niestety nie moge wierzyc w
    jego profesjonalizm...
    Jak chcesz to moge zacytowac jego interpretacje.
    Pozdrawiam
    Agata

  • 4. Data: 2004-05-24 20:23:24
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    podaj konkretnie sytuację może pomożemy

  • 5. Data: 2004-05-24 20:46:51
    Temat: oto moj problem
    Od: "Ag@a" <a...@w...pl>

    To z prawa oświatowego...

    Generalnie chodzi o to, czy musze zaczynać staż od początku, czy mogę go
    kontynuować po powrocie z urlopu macierzynskiego.
    1 września 2001 r. rozpoczęłam staż na nauczyciela mianowanego. Po dwóch
    latach stażu w wyniku komplikacji ciąży przebywałam na zwolnieniu lekarskim.
    Moja nieobecność w pracy trwała od 01.09.2003 r. do 20.04.2004 r.
    Od 21.04.2004 r. przebywam na urlopie macierzyńskim (16 tyg.).
    Chciałabym się dowiedzieć jaka jest interpretacja KN art. 9d ust.3,4,5 w
    moim przypadku.
    Pozwolę sobie przedstawić bliżej moją sytuację i moją wizję rozwiązania
    sytuacji. Na nieprzerwanym zwolnieniu lekarskim przebywałam od 01.09.2003 r.
    wg KN ust.3a art. 9d po upływie 3 m-cy nieobecności w pracy przerwany
    zostaje mój staż (czyli od 01.12.2003 r.) mam wówczas 6 m-cy na złożenie
    podania o wznowienie przerwanego stażu (czyli do 31.05.2004 r.). Wówczas
    Dyrektor wznawia mój staż i wylicza termin jego zakończenia.
    Podanie o wznowienie stażu złożyłam zaraz po porodzie (przed upływem 6 m-cy
    od momentu przerwania stażu). Do końca maja Dyrektor musi podjąć decyzję.
    Jesli to możliwe to bardzo proszę o wyliczenie daty mojego powrotu do pracy
    (macierzyński + wypoczynkowy) oraz o termin zakończenia stażu.
    Agata

  • 6. Data: 2004-05-24 21:01:39
    Temat: Re: oto moj problem
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Ag@a" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracy
    > (macierzyński + wypoczynkowy) oraz o termin zakończenia stażu.

    dokładnie ci teraz nie odpowiem ale staż przedłuży ci się o okres urlopu
    macierzyńskiego plus okres zwolnienia lekarskiego
    złożyłaś wniosek w terminie więc dyrektor nie ma wyjścia i musi ci zaliczyć
    przebyty okres stażu

  • 7. Data: 2004-05-24 21:22:01
    Od: "Ag@a" <a...@w...pl>

> [...]
    > macierzyńskiego plus okres zwolnienia lekarskiego
    > złożyłaś wniosek w terminie więc dyrektor nie ma wyjścia i musi ci

    Dziekuje bardzo, własnie na takiej interpretacji mi zalezy! Moze podpowie mi
    Pan do kogo mogę sie zwrocic by otrzymać to na piśmie?
    A oto co mi zwiazkowy radca prawny napisał (nie moge tego pokazac mojemu
    dyrektorowi z wiadomych wzgledow):
    "Staz powinien byc odbyty od poczatku....
    Art.9. ust 3 KN zawiera ogólną zasadę, że przerwa w jego odbywaniu
    spowodowana chorobą nie może trwać dłużej niż 3 miesiące, z zastrzeżeniem
    przypadku nieobecności w pracy z powodu urlopu macierzyńskiego, kiedy to
    staz ulega przedluzeniu o czas urlopu macierzynskiego. Jest to wyjatek od
    zasady ogolnej dopuszczajacy dluzsza przerwe niz 3 miesiace.
    W przypadku Pani decydujaca jest sytuacja wynikajaca z ust. 3, a wiec
    zwolnienie lekarskie trwajace dluzej niz 3 m-cy. Termin 6 miesieczny
    przewidziany w ust.4 dotyczy tylko przypadkow trwania przerwy w odbywaniu
    stazu w okresie krotszym niz 3-mce. Poza tym nastapila kumulacja
    nieobecnosci."

    Nie jestem prawnikiem.... ale jak dla mnie to bzdura!

    Pozdrawiam
    Agata

  • 8. Data: 2004-05-25 06:28:19
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ag@a wrote:

> [...]
    > niz 3-mce. Poza tym nastapila kumulacja nieobecnosci."
    >
    > Nie jestem prawnikiem.... ale jak dla mnie to bzdura!

    Jeśli prenumerujesz Głos Nauczycielski, to napisz do nich... dostaniesz
    darmową poradę. Tyle że to trwa, jak wyślesz, to daj namiary na siebie
    na priv, może się przyspieszy.
    Chyba że wolisz zapłacić parę groszy za poradę, mieć na szybko, to dam
    ci namiar, ale to tez na priv.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2004-05-25 07:03:45
    Od: "Ag@a" <a...@w...pl>

> [...]
    > na priv, może się przyspieszy.
    > Chyba że wolisz zapłacić parę groszy za poradę, mieć na szybko, to dam

    Nie prenumeruję, ale zrobie tak jak mówisz. Sprobuje napisac do nich, może
    sie uda.
    A tak z ciekawości, ile moze kosztowac taka porada?
    Pozdrawiam
    Agata

  • 10. Data: 2004-05-25 19:50:31
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    > Nie jestem prawnikiem.... ale jak dla mnie to bzdura!

    Dla mnie też to bzdurna intepretacja... Z drugiej strony miej na
    względzie, że opinia radcy prawnego nic Ci nie daje, bo nawet
    jeśli dyrektor zatwierdzi Twój wniosek, to potem organ prowadzący
    i tak może go utrącić z tego powodu. Najlepiej niech dyrektor
    oficjalnie wystąpi do kuratorium o intepretację, wtedy będzie
    miał czyste ręce i sumienie.

    Michał Łętowski