  • 1. Data: 2004-04-27 13:55:32
    Temat: umowa z dewolperem - VAT
    Od: Maria<m...@o...pl>

    Mam prosbe o pomoc.. Co w praktyce oznacza zapis : "Cena
    określona w § 8 jest ceną brutto, obliczoną według obowiązującej
    stawki podatku VAT tj. 7% (nie dotyczy gruntu). W przypadku zmiany
    przepisów podatkowych regulujących wysokość podatku VAT Inwestor
    zwiększy cenę opisaną w § 8 o właściwą stawkę podatku VAT, na co
    Nabywca wyraża niniejszym zgodę "
    Jak syglada na dzien dzisiejszy kwestia vatu? czy zmienia sie od 1
    maja?
    Czy jest roznica kiedy podpisze umowe? Zakonczenie investycji
    planowane jest na koniec 2005. Chce wynegocjowac splate w transzach.

    z gory dziekuje za pomoc

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-28 12:19:42
    Temat: Re: umowa z dewolperem - VAT
    Od: "MiRuS" <m...@S...pl>

    Użytkownik "Maria" napisał:
    > Mam prosbe o pomoc.. Co w praktyce oznacza zapis : "Cena określona w § 8
    jest ceną brutto, obliczoną według obowiązującej stawki podatku VAT tj. 7%
    (nie dotyczy gruntu).

    Dziwny jest ten zapis. Lepiej chyba bylo napisac, ze cena ta jest cena netto
    do ktorej zostanie doliczony VAT.

    > Jak syglada na dzien dzisiejszy kwestia vatu? czy zmienia sie od 1 maja?

    Dochodzi VAT od gruntu - teraz go nie ma w ogole.

    > Czy jest roznica kiedy podpisze umowe? Zakonczenie investycji planowane
    jest na koniec 2005. Chce wynegocjowac splate w transzach.

    Nie sadze - tak czy inaczej VAT od gruntu zaplacisz - czyli bedzie drozej.
    Ja mam podobny problem - tylko ze ja juz mam wszystko zaplacone, ale akt
    notarialny podpisuje po 1 maja - i tu sie okazuje, ze prawdopodobnie
    przyjdzie mi doplacic VAT od gruntu, bo podobno sprzedaz nastepuje z chwila
    podpisania aktu notarialnego (i wtedy obowiazujacymi stawkami VAT), a nie z
    chwila zaplaty (calkowitej) developerowi. Ale jak na razie zdania w tej
    kwestii sa podzielone, wiec jestem dobrej mysli - Ty raczej zalapiesz sie
    juz na nowe stawki VAT. No chyba ze zaplacisz za calosc przed 1 maja i
    bedziesz, tak jak ja, czekac na wyjasnienie tej sytuacji ;)