  • 1. Data: 2004-04-27 13:54:31
    Temat: doniesienie do pip a anonimowość
    Od: janka<r...@w...pl>

    czy pip ma obowiązek zachować dla siebie dane osoby która napisała
    skarge na swojego pracodawce i prosiłą o kontrole miejsca pracy? czy
    tak samo jest w urzedzie skarbowym? wysyłąjąc list polecony podaje
    sie swoje dane , jesli wyrazi sie oficjalnievna piśmie : "prosze o
    zachowanie moich danych w tajemnicy" - czy pracodawca moze sie
    dowiedziec kto złożył skarge??? czy np. przy kontroli moze to wyjść na
    jaw?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-27 16:03:36
    Temat: Re: doniesienie do pip a anonimowość
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "janka" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zachowanie moich danych w tajemnicy" - czy pracodawca moze sie
    > dowiedziec kto złożył skarge??? czy np. przy kontroli moze to wyjść na

    Obowiązek zachowania w tajemnicy osób współpracujących mają na pewno
    Policja, ABW itp. Wynika to z ustawy i w razie takiego zastrzeżenia
    teoretycznie powinno zostać to usankcjonowane. Tak wiec to do Policji ja
    bym skierował wniosek. Policja może zaś wystąpić z wnioskiem o kontrolę do
    PIP, ale Twoje życzenie powinna uszanować.

    Nie umiem powiedzieć, czy PIP ma możliwość zapewnienia Twojej
    anonimowości, ale w sumie oni działają na bazie postępowania
    administracyjnego, więc nie sądzę, by była taka możliwość.

  • 3. Data: 2004-04-28 09:04:47
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

[...]
    :

    czyzby Janka pracowala "wyzej" w biedronce? :)

  • 4. Data: 2004-04-28 15:08:12
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 27 Apr 2004 13:54:31 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, janka napisał(a):

    > czy pip ma obowiązek zachować dla siebie dane osoby która napisała
    > skarge na swojego pracodawce i prosiłą o kontrole miejsca pracy? czy

    Odpowiem ci z wlasnego doswiadczenia w pracy . PIP ma obowiazek zachowac
    dane autora skargi w tajemnicy i jak przychodzil do nas pan Jacek to bral
    10 akt pracownikow do kontroli- czyli jeden z dziesieciu, a jak to byl pan
    NN to po kawie z szefowa ona wiedziala juz wszystko. I tak to wyglada -
    duzo zalezy od czlowieka.

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 5. Data: 2004-04-28 22:15:30
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > bym skierował wniosek. Policja może zaś wystąpić z wnioskiem o kontrolę do
    > PIP, ale Twoje życzenie powinna uszanować.

    niezła bzdura - a to na jakiej podstawie ma tu działać policja?

    > Nie umiem powiedzieć, czy PIP ma możliwość zapewnienia Twojej
    > anonimowości, ale w sumie oni działają na bazie postępowania
    > administracyjnego, więc nie sądzę, by była taka możliwość.

    PIP nigdy nie przedstawia tych informacji. Zawsze mowi ze "byly skargi"
    i to wszystko.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 6. Data: 2004-04-29 10:46:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sebol" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

    > niezła bzdura - a to na jakiej podstawie ma tu działać policja?

    Ustawy o Policji. Zanim zarzucisz komuś pisanie bzdur, to się zastanów. Do
    podstawowych zadań Policji należą miedzy innymi:
    1) ochrona mienia przed bezprawnymi zamachami naruszającymi te dobra;
    2) inicjowanie i organizowanie działań mających na celu zapobieganie
    popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i
    współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i
    organizacjami społecznymi,
    3) kontrola przestrzegania przepisów porządkowych i administracyjnych
    związanych z działalnością publiczną.
    Tak więc powodów do zajęcia się naruszeniem praw pracownika znajduje tu
    wiele. A co do zachowania anonimowości (bo w sumie nie wiem o co tak się
    oburzasz), to "Policja przy wykonywaniu swych zadań może korzystać z
    pomocy osób nie będących policjantami. Zabronione jest ujawnianie danych o
    osobie udzielającej pomocy Policji, w zakresie czynności
    operacyjno-rozpoznawczych". Pewną formą pomocy jest właśnie napisanie do
    nich pisma informującego o jakiejś tam nieprawidłowości i zastrzegającego,
    że to nie jest zawiadomienie i mają zachować osobę autora w tajemnicy.

    Gdybyś o to zapytał, a nie zarzucał mi pisanie bzdur, to jeszcze bym Ci
    podał artykuły, w których te rewelacje zawarto. A tak, to w ramach odwetu,
    jeżeli nie wierzysz, to sobie sam poszukaj. :-)

    > PIP nigdy nie przedstawia tych informacji. Zawsze mowi ze "byly skargi"
    > i to wszystko.

    Zdradzić nas mogą tylko Ci, którym zaufamy. Jeśli informację przekażesz
    Policji zastrzegając, że to ma być anonimowe, to Policja musi to
    potraktować nie jako zawiadomienie, tylko jako informację operacyjną. W
    konsekwencji sama kontroli prowadzić nie będzie, ale wyśle pismo do PIP.
    Pismo Twoich danych zawierać nie będzie. Przyznasz, że prawdopodobieństwo
    jakiegoś - choćby przypadkowego przecieku - niepomiernie maleje.

  • 7. Data: 2004-04-29 12:05:06
    Od: bOzena<t...@g...pl>

    heh... a ja mam takie doświadczenie:
    Dzwoni telefon , odbiera właściciel firmy, rozmowa:
    Cześć Stasiu, mówi XYZ, sprawdź sobie papiery, czy wszystko OK, bo
    przyjdziemy jutro do ciebie. Pozdrawiam. I co wy na to????

    -> http://usenet.pomocprawna.info