  • 1. Data: 2004-04-27 13:54:20
    Temat: uczciwość wspólnika
    Od: Kalispera<k...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie do zorientowanych...:)
    istnieje spółka jawna (2 właścicieli), spółka ma długi.
    Pytanie brzmi: czy jeden ze wspólników może przeprowadzić ze swoją
    żoną rozdzielność majątkową i nie poinformować o tym wspólnika?
    chodzi mi o jakieś regulacje prawne na ten temat...
    bo chyba jeden z moich szefów zrobił coś takiego...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-27 17:18:43
    Temat: Re: uczciwość wspólnika
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

> [...]
    > chodzi mi o jakieś regulacje prawne na ten temat...
    > bo chyba jeden z moich szefów zrobił coś takiego...

    Nie ma rozdzielnosc znaczenia (zakladam, ze jest wprowadzona umowa
    notarialna), gdyz trzeba o jej istnieniu informowac wierzycieli, zeby byla
    skuteczna. To tak z grubsza, bo subtelnosci jest wiecej.
    JG

  • 3. Data: 2004-04-27 22:41:34
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Kalispera wrote:
> [...]
    > chodzi mi o jakieś regulacje prawne na ten temat...
    > bo chyba jeden z moich szefów zrobił coś takiego...

    cięzko to ukryć bo rozdzielność bedzie ważna wzgledem spółki od daty
    umieszczenia przez Sąd tej informacji w KRS - a on przecież jest jawny :D

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl