  • 1. Data: 2004-05-24 10:35:33
    Temat: umowa o najem
    Od: "ania" <a...@o...pl>

    Witam!
    Mam pytanie dotyczące tego, czym różni się umowa o najem lokalu od umowy o
    wynajem lokalu. Chodzi mi dokładnie o to, że "najmuje" mieszkanie, tzn mamy
    podpisaną jakąś prowizoryczną umowę, z naszymi danymi, na świstku papieru.
    Chciałaby się teraz wyprowadzić, ale boję się że właściciele zaczną stwarzać
    mi jakieś problemy, że np. ściana jest zabrudzona i że musze to odmalowac. Czy
    mają do tego jakąś podstawę, jeżeli mają mój podpis?

    Ania

  • 2. Data: 2004-05-25 21:01:39
    Temat: Re: umowa o najem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 May 2004, ania wrote:

    >+ Witam!
    >+ Mam pytanie dotyczące tego, czym różni się umowa o najem lokalu od umowy o
    >+ wynajem lokalu.

    Podejrzewam że chodzi ci o dwie strony tej samej umowy :)
    Umowa najmu to umowa między wynajmującym a najemcą.
    [...]
    >+ Chciałaby się teraz wyprowadzić, ale boję się że właściciele zaczną stwarzać
    >+ mi jakieś problemy, że np. ściana jest zabrudzona i że musze to odmalowac. Czy
    >+ mają do tego jakąś podstawę, jeżeli mają mój podpis?

    Poczytaj w K.C., np:
    Art. 662.
    § 2. Drobne nakłady połączone ze zwykłym używaniem rzeczy
    obciążają najemcę.
    Art. 675. § 1. Po zakończeniu najmu najemca obowiązany jest zwrócić rzecz
    w stanie nie pogorszonym; jednakże nie ponosi odpowiedzialności za zużycie
    rzeczy będące następstwem prawidłowego używania.

    pozdrowienia, Gotfryd