  • 1. Data: 2004-05-24 10:19:11
    Temat: [spoldzielcze] - udzial czlonkowski
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

    Witam i pytam!

    Czy udział w spółdzielni jest wartością "jednostkową", tzn. bez
    względu na wartość w danym roku udział to udział?

    Czy przypadku występowania ze spółdzielni powinienem otrzymać bieżącą
    wartość udziału czy taką jaką wpłacałem??
    pozdr

  • 2. Data: 2004-05-24 12:13:55
    Temat: Re: [spoldzielcze] - udzial czlonkowski
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Dobre pytanie!
    JaC

  • 3. Data: 2004-05-25 07:32:35
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

> [...]
    > Czy przypadku występowania ze spółdzielni powinienem otrzymać
    bieżącą
    > wartość udziału czy taką jaką wpłacałem??

    No nie spodziewałem sie takiej ciszy w temacie (((

    pozdr

  • 4. Data: 2004-05-25 12:58:18
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    W 'mojej' spółdzielni mieszkaniowej (a są jeszcze inne, w tym
    niemieszkaniowe) twierdzą, że udziałów nie rewaloryzują.
    Ja stoję przed innym zagadnieniem: czy spadkobierca dostaje w spadku udział
    jako udział sztuk jedna, czy udział jako jego wartość (jak wyżej
    niezrewaloryzowana).
    W konkretnym przypadku mieszkania w spadku przy wstąpieniu spadkobiercy do
    spółdzielni ta żąda wpłaty na... udział nowego członka, chociaż przecież
    zmarły członek udział pozostawił.
    "Ale my nie rewaloryzujemy" czyli pozostawił 1/2 grosza, a wpłacasz 100
    złotych.
    Kółko wariatów.
    JaC

  • 5. Data: 2004-05-25 14:44:24
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

> [...]
    przecież
    > zmarły członek udział pozostawił.
    > "Ale my nie rewaloryzujemy" czyli pozostawił 1/2 grosza, a wpłacasz

    Mam podobną sytuację, z tym że chciałem się zrzec swojego udziału na
    rzecz syna, a pani każe mi dopłacać.
    Oczywiście mi to nie gra !!! (z logicznego punktu widzenia - tylko
    niestety w tym kraju ciężko o logike(((((
    pozdr

  • 6. Data: 2004-05-25 18:59:22
    Od: "atik" <a...@a...pl>

> [...]
    > Ja stoję przed innym zagadnieniem: czy spadkobierca dostaje w spadku udział
    > jako udział sztuk jedna, czy udział jako jego wartość (jak wyżej

    WARTOSC

    > W konkretnym przypadku mieszkania w spadku przy wstąpieniu spadkobiercy do
    > spółdzielni ta żąda wpłaty na... udział nowego członka, chociaż przecież
    > zmarły członek udział pozostawił.

    art.16 par.3 Prawa Spoldzielczego - "Czlonek moze w deklaracji lub w odrebnym
    oswiadczeniu .............moze wskazac osobe, ktorej sp-nia obowiazana jest po
    jego smierci wyplacic udzialy. Prawo z tego tytulu nie nalezy do spadku."

    > "Ale my nie rewaloryzujemy" czyli pozostawił 1/2 grosza, a wpłacasz 100
    > złotych.

    To prawda bo wartosc udzialowa jest zmienna i okreslana przez statut - patrz
    nizej !!!!!

    > Kółko wariatów.
    > JaC

    art.1 par 1 Prawo Spoldzielcze - " Spoldzielnia jest dobrowolnym
    zrzeszeniem .................o zmiennym skladzie osobowym i zmiennym funduszu
    udzialowym ................."

    Generalnie w sprawie wartosci udzialu, ktory jest zmienny przeczytaj statut sp-
    ni tam powinienes znalezc zapisy okreslajace wartosc udzialu (wartosc udzialu
    powinna byc okreslona kazdorazowo w sprawozdaniu finansowym sp-ni po kazdym
    roku obrachunkowym)

    No i nie "dziwota" - prawo spoldzielcze to jak prawo w prawie (archaiczne i
    niespotykane)

  • 7. Data: 2004-06-29 12:05:54
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Nie jestem pewien dokladnego brzmienia ale zdaje sie, ze przepisy odsylaja
    do regulacji statutowych z zaznaczeniem, ze nie mozesz dostac wiecej niz
    wplaciles :-) U mnie bylo tak ze spoldzielnia oddaje tyle ile wplacasz tyle
    ze teraz kombinuja i zaslaniaja sie nowa ustawa VAT, twierdzac, ze niby sa
    niejasnosci czy w takim wypadku maja potracac VAT (7%)
    O ile pamietam, to w tej ustawie nic takiego nie wystepuje ale zaznaczam, ze
    chetnie poznam na ten temat opinie kogos bardziej oblatanego ;-)

    Pozdr.

    Bartek