  • 1. Data: 2004-05-24 09:42:33
    Temat: Zatrudnienie na czarno
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy to jest przestepstwo?
    Inspektor Pracy mowil, ze napotykajac cos takiego sklada do
    prokuratury zawiadomienie o przestepstwie. Czy kogos jeszcze,
    oprocz Urzedu ds Kontroli Legalnosci Zatrudnienia (czy jak to sie
    tam zwie) to jeszcze zainteresuje? Czy moze ci ostatni powinni
    zlozyc takie zawiadomienie?

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 2. Data: 2004-05-24 17:05:06
    Temat: Re: Zatrudnienie na czarno
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jest to przestępstwo z art. 219 kk. Interesują się tym niemal wszystkie
    organy kontroli, bo maja taki obowiązek. Również Policja i Prokuratura.

  • 3. Data: 2004-05-25 12:59:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jest to przestępstwo z art. 219 kk. Interesują się tym niemal wszystkie
    > organy kontroli, bo maja taki obowiązek. Również Policja i Prokuratura.

    Dzieki. Wlasnie na cos podobnego liczylem.
    Na pohybel zlodziejom pacodawcom.

  • 4. Data: 2004-05-25 13:03:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Dzieki. Wlasnie na cos podobnego liczylem.
    > Na pohybel zlodziejom pacodawcom.

    Nie zapomnij sobie tego dopisać w CV.

    z obrzydzeniem
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2004-05-25 13:49:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Arek napisał(a):

    > Nie zapomnij sobie tego dopisać w CV.

    A co? Znasz moze jakiegos bardzo dobrze osobiscie? I masz cos
    przeciwko nielegalnemu wykorzystywaniu pracownikow?

    > z obrzydzeniem
    > Arek

    I kto to pisze. ROTFL.

  • 6. Data: 2004-05-25 14:28:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > A co? Znasz moze jakiegos bardzo dobrze osobiscie? I masz cos
    > przeciwko nielegalnemu wykorzystywaniu pracownikow?

    Oczywiście - całe mnóstwo, przecież wszyscy pracodawcy to złodzieje,
    czyż nie?

    Tak czy siak - nie zapomnij sobie dopisać osiągnięć w denuncjonowaniu
    pracodawców do CV.

    > I kto to pisze. ROTFL.

    ?

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2004-05-25 14:40:31
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Arek napisał(a):

    > Tak czy siak - nie zapomnij sobie dopisać osiągnięć w denuncjonowaniu
    > pracodawców do CV.

    To uwazasz, ze pokorna owca ma dac sie wykorzystywac az do
    smierci z wycienczenia. Tak to rozumiem.

    > ?
    >
    > Arek

    Ktos kto publicznie grozi ludziom pobiciem, smiercia, nasyla
    wynajetych zbirow jeszcze ma czelnosc upominac innych, ze
    postepuja zgodnie z prawem. Coz tu dodac oprocz ponizszego linku:
    http://www.raf256.com/arnold/
    Wszak to o tobie, prawda?

  • 8. Data: 2004-05-25 16:46:02
    Od: alex747<a...@o...pl>

    > Dzieki. Wlasnie na cos podobnego liczylem.
    > Na pohybel zlodziejom pacodawcom.

    Ale dlaczego złodziejom?? Kto tu kogo okrada?
    a'lex

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-05-25 17:00:07
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > To uwazasz, ze pokorna owca ma dac sie wykorzystywac az do
    > smierci z wycienczenia. Tak to rozumiem.

    nie rozumiem jednej rzeczy.. jesli ktos nie chce pracowac na czarno niech po
    prostu nie chodzi do pracy a jesli potrzebuje pieniedzy to moze czasem warto
    zrozumiec, ze do 1000 na lape trzeba dolozyc drugi tysiac a na to kazdego
    pracodawce nie stac.. natomiast uwazam za swinstwo zatrudnianie sie na
    czarno aby pozniej na niego doniesc. uwazam ,ze najwyzszy czas zrozumiec, ze
    to dzieki tym kapitalistycznym "krwiopijcom" nasz poziom zycia moze wzrosnac
    pod warunkiem ,ze wzajemnie zrozumiemy ,ze pracownik jest dla pracodawcy i
    vice versa

    p.s.znam mnostwo pracujacych na czarno i sa bardzo zadowoleni a nie znam
    nikogo nie zadowolonego

  • 10. Data: 2004-05-25 19:04:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Lookasik napisał(a):

    > nie rozumiem jednej rzeczy.. jesli ktos nie chce pracowac na czarno niech po
    > prostu nie chodzi do pracy

    Wiesz... zeby jesc chlebek trzeba miec pieniadze. Najlepiej je
    zarobic.
    Moj przypadek jest taki, ze nie ja pracowalem na czarno, tylko
    pracodawca zatrudnil mnie nielegalnie.
    Juz tlumacze. Zanim zatrudnilem sie w firmie na umowe, mialem
    pracowac jak mowil "zeby zapoznac sie ze specyfika firmy". Za
    darmo. Ot, taki nielegalny okres probny. Polegalo to na pracy
    przez 10 dni po 16 godzin.
    Potem nastapil "urzedowy" okres probny i normalna umowa. Z wcale
    nie mniejsza iloscia pracy.

    > .. natomiast uwazam za swinstwo zatrudnianie sie na
    > czarno aby pozniej na niego doniesc.

    Tez tak uwazam. Jednakze za caloksztalt dzialalnosci i
    traktowania ludzi jak bydlo robocze, cos sie w czlowieku buntuje
    po pewnym czasie. Powiesz, ze moglem sie nie zatrudniac, jesli za
    okres probny mialo nie byc pensji.
    Pewnie, ze moglem. Ale wtedy nie poznalbym "specyfiki" pracy:-/

> [...]
    > pod warunkiem ,ze wzajemnie zrozumiemy ,ze pracownik jest dla pracodawcy i

    Pod warunkiem, ze pracujac po 16 godzin na dobe, z pensja za 8
    godzin oraz czasami w soboty i niedziele zupelnie za darmo,
    pracownik ow nie wyzionie ducha. Nie oszukujmy sie, ze to jest
    wyjatkowa firma. W badaniach wychodzi, ze polowa pracownikow w
    tym kraju nie ma platnych nadgodzin. Znam jeszcze gorsze prywatne
    firmy. Znam tez lepsze.
    Kon pracuje bardzo ciezko, mozesz go tez poganiac i zmuszac do
    pracy przez cala dobe, az padnie. Czlowiek tak samo. W pewnym
    momencie takiej harowy istnieje granica oplacalnosci zarabiania i
    utraty zdrowia. Czyli dochodzi do coraz wiekszej ekspansji zadan
    pracodawcy, az do tzw. przegiecia paly. I dobrze, ze nie zyjemy w
    feudlizmie, bo mozna sie odwolac do odpowiednich instytucji w
    obronie swoich zywotnich praw.
    Chyba uwazasz, ze taka sytuacja w pracy jest pozadana. Nie ganisz
    jej. Coz, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

    > p.s.znam mnostwo pracujacych na czarno i sa bardzo zadowoleni a nie znam
    > nikogo nie zadowolonego

    Jezeli nadal uwazasz, ze ja pracowalem na czarno, to mozesz mnie
    zaliczyc do niezadowolonych.