  • 1. Data: 2004-05-24 09:03:22
    Temat: jaka to umowa?
    Od: "wojtek j" <w...@k...1p1l1>

    witam!
    mam pytanko, jaką umową jest umowa świadczenia usług internetowych, jest to
    umowa o dzielo czy umowa zlecenie?

  • 2. Data: 2004-05-24 09:39:08
    Temat: Re: jaka to umowa?
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    wojtek j wrote:

    > mam pytanko, jaką umową jest umowa świadczenia usług internetowych, jest
    > to umowa o dzielo czy umowa zlecenie?

    zalezy jakie uslugi masz na mysli.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-05-24 09:48:40
    Od: "wojtek j" <w...@k...1p1l1>

    > zalezy jakie uslugi masz na mysli.

    chodzi o usługe dostępu do internetu

  • 4. Data: 2004-05-24 10:06:25
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    wojtek j wrote:

    > chodzi o usługe dostępu do internetu

    umowa o dzielo skutkuje po jej zakonczeniu powstaniem
    dziela. Tu przeciez nie masz nic takiego.

  • 5. Data: 2004-05-24 11:25:17
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "wojtek j" napisał
    > mam pytanko, jaką umową jest umowa świadczenia usług internetowych,
    jest to
    > umowa o dzielo czy umowa zlecenie?

    Ja tam znawca nie jestem, ale do tej pory wydawalo mi sie, ze "umowa
    zlecenie" oraz "umowa o dzielo" dotycza formy zatrudnienia, a przeciez
    Ty nie zatrudniasz internetu :) A przedmiot umowy moze byc przerozny,
    chocby kupno-sprzedaz, ktora to umowa nie jest umowa zleceniem ani o
    dzielo, bo nie dotyczy zatrudnienia. Podejrzewam wiec, ze Twoja "umowa
    świadczenia usług internetowych" jest "umową świadczenia usług
    internetowych" :)
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 6. Data: 2004-05-24 14:20:24
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Mon, 24 May 2004 11:03:22 +0200, wojtek j <w...@k...1p1l1>
    napisał:

    > witam!
    > mam pytanko, jaką umową jest umowa świadczenia usług internetowych, jest
    > umowa o dzielo czy umowa zlecenie?

    jest to umowa o świedczenie usług, do której stosuje się odpowiednio
    przepisy o zleceniu

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 7. Data: 2004-05-24 17:00:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wojtek j" <w...@k...1p1l1> napisał w wiadomości

    Myślę, że ta umowa ma bardzie charakter umowy-zlecenia. Ale co do zasady
    umowy niekoniecznie muszą mieć nazwę w kodeksie cywilnym istniejącą.
    Przykładem choć leasing, który w prawie cywilnym nie istniał przez wiele
    lat, choć umów leasingowych było całe mnóstwo. Taką umowę możesz
    zatytułować "umowa o świadczenie usług internetowych" i będzie dobrze.

  • 8. Data: 2004-05-25 21:14:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 May 2004, BartekB wrote:
    [...]
    >+ Ja tam znawca nie jestem, ale do tej pory wydawalo mi sie, ze "umowa
    >+ zlecenie" oraz "umowa o dzielo" dotycza formy zatrudnienia

    Hymk... a "zatrudnienie" co to jest ? :)
    Jak firma transportowa oddaje do naprawy warsztatowi
    uszkodzony samochód (typowa umowa o dzieło) to go "zatrudnia" ?
    Znaczy - "zatrudniam" TPSA, bo mi łączności telefonicznej (i nie
    tylko :)) dostarcza :) ?!

    >+ ktora to umowa nie jest umowa zleceniem [...]
    >+ Podejrzewam wiec, ze Twoja "umowa
    >+ świadczenia usług internetowych" jest "umową świadczenia usług
    >+ internetowych" :)

    Rzekłbym że lepiej zdefiniować nie mogłeś, że zacytuję:

    +++
    Art. 750. Do umów o świadczenie usług, które nie są uregulowane
    innymi przepisami, stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu.
    ---

    Zgadnij z czego to ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-05-26 09:20:51
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    Jak juz napisalem, ja tam znawca nie jestem... :)
    pzdr.
    B.

  • 10. Data: 2004-06-05 11:19:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 May 2004, BartekB wrote:
    [...]
    >+ Jak juz napisalem, ja tam znawca nie jestem... :)

    ...ale jako praworzadny obywatel Kodeks Cywilny na wyrywki znasz ;) !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd