  • 1. Data: 2005-06-07 17:39:55
    Temat: umowa najmu mieszkania
    Od: "Piotrek" <p...@i...pl>

    Dnia 04.06.2005 r podpisalem umowe najmu mieszkania z pania X , wplacilem
    jej umowiona miesieczna kwote za czerwiec i podpisalem z nia umowe najmu , w
    dniu dzisiejszym tj 07.06.2005 poinformowalem pania X ze nie jestem
    zadowolony z wynajetego mieszkania i postanawiam odstapic od umowy ( z tego
    co sie dowiedzialem przysluguje do tego prawo kazdemu w terminie 10 dni) . I
    teraz sprawa jest nastepujaca , bo chodzi konkretnie o zwrot wplaconych
    przezemnie pieniazkow i stad kilka moich pytan :
    1 - rezygnuje z umowy o czym zostala poinformowana 7.06.2005 wiec czy musze
    zaplacic za okres 04-07.06.2005 chociaz w mieszkaniu nie przebywalem itd
    2 - czy wlascicielka ma prawo zazadania pokrycia kosztow wymiany zamkow
    (wkladek)
    3 - czy na podstawie umowy najmu lokalu mam szanse wygrac w sadzie gdyby
    wlascicielka nie chciala sie ze mna rozliczyc

    Naprawde prosze o pomoc i ponownie pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-07 18:48:49
    Temat: Re: umowa najmu mieszkania
    Od: "maiku" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotrek <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > wlascicielka nie chciala sie ze mna rozliczyc
    >
    > Naprawde prosze o pomoc i ponownie pozdrawiam

    Na kształt umowy najmu lokalu mieszkalnego (o takim chyba piszesz) ma wpływ
    ustawa o ochronie praw lokatorów i odpowiednie artykuły kodeksu cywilnego.
    Skąd wytrzasnąłeś te 10 dni na rozmyślenie się?
    Zawarta umowa jest wiążąca. Jeśli masz w umowie coś na temat rozwiązania
    umowy, to musisz się do tego stosować (oczywiście ważne są też rozstrzygnięcia
    z ustawy i kodeksu).
    Wg mnie właścicielce należy się czynsz za cały miesiąc i nawet (zależnie od
    okresu wypowiedzenia umowy) następne.

  • 3. Data: 2005-06-07 19:33:06
    Od: "Piotrek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "maiku" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > http://www.gazeta.pl/usenet/

    > Skąd wytrzasnąłeś te 10 dni na rozmyślenie się?
    nie tyle na rozmyslenie sie , ale z tego co mi wiadomo od kazdej umowy mozna
    odstapic w ciagu 10 dni i nie wazne czy kupiles telewizor w sklepie czy
    podpisales taka wlasnie umowe , przynajmniej ja tak to rozumiem a jezeli
    jestem w bledzie to bardzo bym prosil zeby ktos na tym forum mi to wyjasnil
    w oparciu o jakies paragrafy albo doradzil odpowiednie wyjscie z tej
    sytuacji

  • 4. Data: 2005-06-07 19:55:20
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 07/06/2005 21:33, Piotrek wrote :
    > Użytkownik "maiku" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > jestem w bledzie to bardzo bym prosil zeby ktos na tym forum mi to wyjasnil
    > w oparciu o jakies paragrafy albo doradzil odpowiednie wyjscie z tej

    Niestety 10 dni jest tylko jeśli zawarłeś (jako konsument) umowę z
    przedsiębiorcą poza siedzibą przedsiębiorcy -- przez Internet względnie
    u akwizytora lub w podobny sposób.
    Tak więc, jak piszą musisz się zastosować do umowy. W tej sytuacji aby
    odpowiedzieć na Twoje pytanie musimy wiedzieć, jaka jest treść umowy --
    tj. czy najem był na czas określony czy na czas nieokreślony oraz czy w
    umowie zawarto jakieś klauzule co do wypowiadania najmu.
    O ile jednak umowa nie jest typowa, to raczej będziesz musiał zapłacić
    za obecny miesiąc (a być może i za następny).
    Raczej nie będziesz musiał ponosić kosztów wymiany wkładek.
    I Ty i Twój wynajmujący z całą pewności wygracie co trzeba w sądzie na
    podstawie umowy najmu.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 5. Data: 2005-06-07 20:08:39
    Od: "maiku" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotrek <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > jestem w bledzie to bardzo bym prosil zeby ktos na tym forum mi to wyjasnil
    > w oparciu o jakies paragrafy albo doradzil odpowiednie wyjscie z tej

    Coś mi się kojarzy z prawem odstąpienia od umowy kupna, ale nie wiem, czy
    nadal ważne jest to rozporządzenie.
    W żadnym wypadku nie dotyczy umowy najmu. Jeśli w zawartej umowie obie strony
    przewidziały możliwość odstąpienia od umowy, lub rozwiązania jej, to należy
    tego przestrzegać. Jeśli nie ma takich zapisów, to rozwiązanie umowy następuje
    w sposób przewidziany w ustawie.
    Nie wiem jaka była treść umowy, więc nawet nie będę próbowała analizy Twojej
    sytuacji (za dużo możliwości: umowa na czas oznaczony, nieoznaczony, kaucja,
    bez kaucji, możliwość wypowiedzenia, terminy wypowiedzenia).
    Pogadaj z właścicielką, może się ulituje, zgodzi się na Twoje rozwiązanie.