  • 1. Data: 2005-06-07 16:51:49
    Temat: Re: prawo autorskie - organizacje zbiorowego zarzadzania (zaiks, zpavitd.)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Czubala" <i...@c...com.pl> napisał w
    wiadomości news:BECB9CD8.18A3F%info@currentlyprocessing.com.pl.
    ..

    Nie spotkałem się z takim przepisem, który nakładał by taki obowiązek.
    Zresztą te nagrania zgłoszone mają hologramy. A przecież nośników
    legalnych bez hologramów na rynku zatrzęsienie. Choćby z tego powodu
    myślę, że nie ma takiego obowiązku.

  • 2. Data: 2005-06-07 17:50:01
    Od: Marcin Czubala <i...@c...com.pl>

    Witam,
    Czy w Polsce bedac wydawca muzycznym (wydajacym artystow nie zrzeszonych
    w organizacji zbiorowego zarzadznia typu Zaiks) jest obowiazek rejestracji
    nagran w organizacji zbiorowego zarzadzania?
    Mam na mysli sytuacje taka jak jest w Niemczech, gdzie kazdy wydawca
    ma obowiazek zaplacic za "copyrights'y" do Gema (niemiecki odpowiednik
    Zaiksu), bez wzgledu czy wydaje muzyke artysty zrzeszonego, czy tez nie
    zrzeszonego.
    Bede wdzieczny za pomoc.
    Marcin