  • Date: Tue, 07 Jun 2005 21:55:20 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa najmu mieszkania

    Dnia 07/06/2005 21:33, Piotrek wrote :
    > Użytkownik "maiku" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > nie tyle na rozmyslenie sie , ale z tego co mi wiadomo od kazdej umowy mozna
    > odstapic w ciagu 10 dni i nie wazne czy kupiles telewizor w sklepie czy
    > podpisales taka wlasnie umowe , przynajmniej ja tak to rozumiem a jezeli
    > jestem w bledzie to bardzo bym prosil zeby ktos na tym forum mi to wyjasnil
    > w oparciu o jakies paragrafy albo doradzil odpowiednie wyjscie z tej
    > sytuacji

    Niestety 10 dni jest tylko jeśli zawarłeś (jako konsument) umowę z
    przedsiębiorcą poza siedzibą przedsiębiorcy -- przez Internet względnie
    u akwizytora lub w podobny sposób.
    Tak więc, jak piszą musisz się zastosować do umowy. W tej sytuacji aby
    odpowiedzieć na Twoje pytanie musimy wiedzieć, jaka jest treść umowy --
    tj. czy najem był na czas określony czy na czas nieokreślony oraz czy w
    umowie zawarto jakieś klauzule co do wypowiadania najmu.
    O ile jednak umowa nie jest typowa, to raczej będziesz musiał zapłacić
    za obecny miesiąc (a być może i za następny).
    Raczej nie będziesz musiał ponosić kosztów wymiany wkładek.
    I Ty i Twój wynajmujący z całą pewności wygracie co trzeba w sądzie na
    podstawie umowy najmu.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your