  • 11. Data: 2011-06-21 20:42:07
    Temat: Re: umowa na iPad
    Od: Frido <b...@g...com>

    Na http://frido.pl/umowa.pdf . Znajdziecie przykładową umowę
    wygenerowaną tym programem. Procedura przebiega tak że jak kliknie się
    do podpisywania, wyskakuje informacja modelce o tym co zawiera umowa,
    klika na zgadzam się i potem podpisuje. Potem ja daje wyślij i wysyłam
    umowe mailem modelce. Dostaje w dwóch formatach w jpg i pdf.

  • 12. Data: 2011-06-22 06:10:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Frido" <b...@g...com> napisał

    > Na http://frido.pl/umowa.pdf . Znajdziecie przykładową umowę
    > wygenerowaną tym programem.

    IMO to jest obrazek a nie dokument.

> [...]
    > zgadzam się i potem podpisuje. Potem ja daje wyślij i wysyłam umowe
    > mailem modelce. Dostaje w dwóch formatach w jpg i pdf.

    A jak już masz obrazek jej podpisu to możesz go wmontować w dowolny
    inny i tak wytworzyc np. "umowę" sprzedaży auta.

  • 13. Data: 2011-06-22 08:20:28
    Od: Frido <b...@g...com>

    On 22 Cze, 08:10, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:
    > U ytkownik "Frido" <b...@g...com> napisa

    > IMO to jest obrazek a nie dokument.

    > A jak ju masz obrazek jej podpisu to mo esz go wmontowa w dowolny
    > inny i tak wytworzyc np. "umow " sprzeda y auta.

    no tak ale idąc tą drogą, to mogę ze zwykłej umowy go zeskanować i
    przenieść na dowolną i wydrukować. Umowe wydrukować na laserze, podpis
    wdrukować na atramentówce i gwarantuje że będzie to wyglądało bardzo
    realistycznie. Zastanawia mnie jeszcze fakt np. zawierania umowy o
    hosting. Można to zrobić przez stronę klikając, płacąc (dostanę
    fakturę) ale nigdzie nie podpisałem umowy. Aplikacja ta sprawdza się w
    realiach amerykańskich - nie mam bladego pojęcia jak ma się do
    polskich. Należy zwracić uwagę że widnieją na niej informacje o tym że
    podpis został złapany cyfrowo z użyciem iphone'a. Czy nie jest to
    równoznaczne z kliknięciem "kupuje hosting" i dzięki temu jest
    prawomocne.

  • 14. Data: 2011-06-22 08:21:50
    Od: Frido <b...@g...com>

  • 15. Data: 2011-06-22 08:23:24
    Od: Frido <b...@g...com>

  • 16. Data: 2011-06-22 08:37:41
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-22 10:20, Frido pisze:

> [...]
    > przenieść na dowolną i wydrukować. Umowe wydrukować na laserze, podpis
    > wdrukować na atramentówce i gwarantuje że będzie to wyglądało bardzo

    Wtedy popełniasz fałszerstwo.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 17. Data: 2011-06-22 08:58:15
    Od: Frido <b...@g...com>

    On 22 Cze, 10:37, Maruda <m...@n...com> wrote:

    > Wtedy pope niasz fa szerstwo.
    >
    > --
    >
    > Dzi kuj . Pozdrawiam. Ten Maruda.

    No jest to oczywiste, ale nie jest to tematem zagadnienia. Zostało to
    jedynie poruszone gdyż jako argument na nie dla podpisywania na
    ipadzie pojawiła się możliwość fałszowania i chciałem jedynie
    udowodnić że nie trzeba podpisywać umowy na ipadzie żeby dało się ją
    sfałszować. Grzebiąc dalej znalazłem aplikację o nazwie Contract Maker
    Pro(http://itunes.apple.com/us/app/contract-maker-pr
    o/id377626679?
    mt=8), która pozwala na podpisywanie różnego radzaju umów tym
    sposobem. Domyślam się że pewno u nas nie da się z tego korzystać bo
    nasze prawo ma jeszcze sporo do nadrobienia by dogonić technologię.

  • 18. Data: 2011-06-22 09:07:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.06.2011 10:58), Frido wrote:
> [...]
    > sposobem. Domyślam się że pewno u nas nie da się z tego korzystać bo
    > nasze prawo ma jeszcze sporo do nadrobienia by dogonić technologię.

    Da się. Da się nawet zawrzeć umowę mailem lub ustnie, ale są wyjątki. I
    tym wyjątkiem jest na przykład przeniesienie praw autorskich.

    p. m.

  • 19. Data: 2011-06-22 09:11:33
    Od: Frido <b...@g...com>

    On 22 Cze, 11:07, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > Da si . Da si nawet zawrze umow mailem lub ustnie, ale s wyj tki. I
    > tym wyj tkiem jest na przyk ad przeniesienie praw autorskich.
    >
    > p. m.

    czyli rozmiem ze jak zawieram umowę o pozowanie czy to za
    wynagrodzenie, czy za zdjęcia to mogę to tak zrobić. Bo jeżeli chodzi
    o prawa autorskie to należą niezmiennie do mnie.

  • 20. Data: 2011-06-22 09:30:54
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.06.2011 11:11), Frido wrote:
    o/id377626679?
    >>> mt=8), kt ra pozwala na podpisywanie r nego radzaju um w tym

    > czyli rozmiem ze jak zawieram umowę o pozowanie czy to za
    > wynagrodzenie, czy za zdjęcia to mogę to tak zrobić.

    Tak.

    > Bo jeżeli chodzi
    > o prawa autorskie to należą niezmiennie do mnie.

    To zależy, po której stronie obiektywu stoisz. Jeżeli jesteś fotografem
    - czyli twórcą, to PA należą do Ciebie. Jeżeli jesteś modelką :D, to
    należą do fotografa.

    p. m.