  • 1. Data: 2004-08-29 14:27:55
    Temat: umowa dzierżawy
    Od: "Irena Nowysz" <i...@t...com.pl>

    witam, mam taki proble,
    mój tato wydzierżawił gospodarstwo rolne (około 10 h). umowa jest zawarta
    na 10 lat, dzierżawa jest bezczynszowa, wydzierżawiający wg umowy był
    zobowiązany do płacenia podatków i ubezpieczenia, a celem umowy dzierżawy
    była renta dla taty z KRUS-u. niestety tak się zdarzyło, że tata zmarł w
    kwietniu i teraz my jego córki staliśmy się stroną tej umowy. ale problem
    jest taki, że chcemy korzystać z tego pola i nie wiemy czy są jakieś szanse
    aby rozwiązać tę umowę, raczej wątpliwe jest dogadanie się z tym Panem, bo
    dochodzą do nas wiadomości jak to bywa na wsi, wszystko wszyscy wiedzą, że
    ten pan jest prawnie chroniony, i umowy dzierżawy zawartej na czas określony
    ( jeszcze 5 lat !!!) nie można rozwiązać. proszę o jakąś pomoc, może jest
    jakiś kruczek ??
    jeżeli cel umowy już jest nieaktualny tzn. renta, i umowa jest bezczynszowa,
    to my nowi spadkobiercy nic nie mamy z tej dzierżawy. a tak wogóle, to moja
    siostra chce to pole uzytkować. z Kodeksu Cywilnego wynika, że umowa
    dzierżawy, któa ma datę ustaloną nie podlega wypowiedzeniu. nie wiem czego
    się czepić. wiemy, że ten pan zalega już dwie płatności z podatkiem, ale to
    pewnie szybko może uregulować. może ktoś ma komentarz do artykułu 708 KC
    bezczynszowe użytkowanie albo jakiś inny pomysł co zrobić

    irenka nowysz
    i...@t...com.pl