  • 1. Data: 2004-08-29 13:22:09
    Temat: Wlasnosc mieszkaniowa, a instalacje wewnatrz
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Witam

    Interesuje mnie akt prawny ktory mowilby o rozdzielnosci wlasnosciowej
    przy zakupie mieszkania z instalacja np. telekomunikacyjna.

    Wielu developerow robi tak ze wyodrebia instalacje telefoniczna,
    telewizji kablowej lub nawet sieci komputerowej z wlasnosci wlascicieli
    lokali, wlasnosci wspolnej budynkow. Jak to sie ma do prawa i czy taka
    praktyka moze byc stosowana ?

    Wkoncu na przyklad inwestorem sieci telefonicznej w nowym budynku jest
    operator i to on jako inwestor ma calkowite prawa do tej instalacji
    nawet jak znajuje sie jej czesc (zakonczenie abonenckie) w lokalu ktory
    jest wlasnoscia osoby kupujacej od developera mieszkanie.

    Czy w przypadku gdy zostaje spisana umowa na budowe mieszkania i jest w
    niej zawarte czarne na bialym ze instalacja telekomunikacyjna w takim
    mieszkaniu bedzie wyodrebniona z wlasnosci wlasciciela mieszkania czy na
    pewno operator jako wlasciliel ma do niej pelne prawo.

    Czy wspolnota mieszkaniowa ktora zawiazuje sie w nowowybudowanym budynku
    po otrzymaniu aktow notarialnych ma wplyw na operatora i na jego
    wlasnosc ktora jest inwestycja w cudza wlasnosc, aby swoja wlasnosc zbyl
    wydzierzawil lub oddal osobie trzeciej bez nakazu sadowego ?

    Czy wspolnota mieszkaniowa moze narzucic zakaz swiadczenia uslug
    telekomunikacyjnych w swoim budynku wykorzystujac wlasnosc operatora
    czyli wspomniana instalacje telekomunikacyjna ?

    --
    VoMi7

  • 2. Data: 2004-08-31 20:56:12
    Temat: Re: Wlasnosc mieszkaniowa, a instalacje wewnatrz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Aug 2004, VoMi7 wrote:
    [...]
> [...]
    > + telekomunikacyjnych w swoim budynku wykorzystujac wlasnosc operatora czyli
    > + wspomniana instalacje telekomunikacyjna ?

    O ile pamiętam czas jakiś temu była na grupie mowa (znaczy: "google
    chyba wie" :)) że operator telekomunikacyjny ma prawo świadczyć
    usługi (a może na odwrót: posiadacze mieszkań mogą korzystać
    z usług dowolnego operatora) wszystkim posiadaczom (czyli nie tylko
    właścicielom, a również dzierżawcom, najemcom, lokatorom
    spółdzielczym...) - i nie da się tego zabronić uchwałą.
    Ale samej "podstawy" nie pamiętam.

    pozdrowienia, Gotfryd