  • 1. Data: 2007-10-10 09:05:08
    Temat: umowa agencja pracy
    Od: "grzesiek" <grzes@.pl>

    dostalem prace zagranica mam podpisac dwie umowy jedna z agencja druga z
    pracodawca W umowie z agencja znalazl sie zapis ktory mowi:

    "4. W przypadku, gdy Klient w terminie do 7 dni przed Wyznaczonym Terminem
    zawiadomi Agencję o rezygnacji z podjęcia pracy i odstąpieniu od niniejszej
    Umowy, Agencja nie będzie występowała do Klienta z roszczeniami
    odszkodowawczymi. Jeśli natomiast Klient nie stawi się u Pracodawcy w
    Wyznaczonym Terminie w miejscu pracy, lub też podejmie pracę i w terminie 3
    miesięcy od jej rozpoczęcia porzuci miejsce pracy lub zostanie zwolniony z
    jego winy Agencja będzie w takiej sytuacji miała roszczenie wobec Klienta o
    zapłatę kary umownej w kwocie 2000 PLN tytułem refundacji kosztów związanych
    z koniecznością pilnego zastępczego zabezpieczenia przez Agencję potrzeb
    Pracodawcy - co nie ograniczą zgłoszenia dalszych roszczeń odszkodowawczych.
    "

    moje pytanie brzmi gdyz nigdy czegos takiego nie podpisywalem jest to moja
    pierwsza praca przez agencje czy to sa normalne praktyki czy to jest zgodne
    z prawem? co o tym myslicie

    grzegorz

  • 2. Data: 2007-10-10 09:08:54
    Temat: Re: umowa agencja pracy
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    grzesiek pisze:
    > dostalem prace zagranica mam podpisac dwie umowy jedna z agencja druga z
    > pracodawca W umowie z agencja znalazl sie zapis ktory mowi:

    Umowa o pracę, czy umowa cywilno-prawna? Teoretycznie powinieneś
    podpisać tylko 1 umowę - z agencją - umowę o pracę tymczasową.

> [...]
    > Pracodawcy - co nie ograniczą zgłoszenia dalszych roszczeń odszkodowawczych.

    Jeśli jest to umowa cywilno-prawna, to teoretycznie wszystko można w
    niej ustalić. Jeśli jest to umowa o pracę, to za jej porzucenie agencja
    może domagać się odszkodowania, jeśli wykaże swoje straty.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-10 09:53:35
    Od: "grzesiek" <grzes@.pl>

    [§1
    Przedmiot umowy
    Niniejsza umowa zostaje zawarta na zasadzie art. 85 ust. 2 ustawy z dnia 20
    kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U.
    Nr 99 poz. 1001 z 2004 z póź. zm) zwanej dalej Ustawą, celem określenia
    zasad skierowania Klienta do pracy za granicą oraz określa zasady
    pośrednictwa Agencji.
    §6 Zasady odpowiedzialności
    1. Strony postanawiają, iż prawem właściwym dla niniejszej umowy jest prawo
    polskie.
    2. W kwestiach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy
    Kodeksu Cywilnego i Ustawy.
    3. Wszelkie zmiany warunków umowy mogą nastąpić jedynie w formie pisemnej
    pod rygorem nieważności.
    4. Mimo tego, że niniejsza Umowa jest zawierana na odległość w rozumieniu
    Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr
    poz 271 z późn. zm), Klientowi nie służy prawo odstąpienia od Umowy, bowiem
    przedmiot świadczenia Agencji jest ściśle związany z osobą Klienta a Agencja
    przystępuje do wykonania świadczenia niezwłocznie po dniu zawarcia
    niniejszej Umowy.]

    Nie znam sie na tym dlatego pytam Pierwszy raz cos takiego widze
    Mam 2 umowy do podpisania jedna dla agencji druga pracodawca Nie wiem
    Chce sie dowiedziec czy tego typu umowe przez posrednictwo agencje pracy sa
    czyms normalnym

    Nie chce wdepnac w jakies gów Ze jak zostane zwolniony z jakiegos tam powodu
    albo ze np nie dojede
    bede bulil kase lub bede ciagany po sadach

    grzegorz

  • 4. Data: 2007-10-10 10:01:06
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    grzesiek pisze:

> [...]
    > Nr 99 poz. 1001 z 2004 z póź. zm) zwanej dalej Ustawą, celem określenia
    > zasad skierowania Klienta do pracy za granicą oraz określa zasady

    Widzę, że mamy tutaj przypadek szczególny - będziesz pracował za
    granicą? Zgodnie z art. 85 ww. ustawy określenie odszkodowania za
    porzucenie pracy jest zgodne z prawem:

    [umowa powinna zawierać]:
    6) zakres odpowiedzialności cywilnej stron w przypadku niewykonania
    lub nienależytego wykonania umowy zawartej między agencją pośrednictwa
    pracy a obywatelem polskim, w tym stronę pokrywającą koszty dojazdu i
    powrotu osoby skierowanej do pracy w przypadku niewywiązania się
    pracodawcy zagranicznego z warunków umowy oraz tryb dochodzenia
    związanych z tym roszczeń;
    7) kwotę należną agencji pośrednictwa pracy z tytułu faktycznie
    poniesionych kosztów związanych ze skierowaniem do pracy za granicą;

  • 5. Data: 2007-10-10 10:10:48
    Od: "grzesiek" <grzes@.pl>

    > Widzę, że mamy tutaj przypadek szczególny - będziesz pracował za
    > granicą? Zgodnie z art. 85 ww. ustawy określenie odszkodowania za
    > porzucenie pracy jest zgodne z prawem:

    Szczegolny???Tak Bede pracowa zagranica w Belgi Jedna umowa z agencja druga
    z Belgijskim pracodawca na Belgijskich warunkach Powiem szczerze ze boje
    sie tej umowy Pracowalem w swoim zawodzie zagranica ale pierwszy raz widze
    cos takieg

    grzesiek

  • 6. Data: 2007-10-10 10:12:30
    Od: "grzesiek" <grzes@.pl>