  • 1. Data: 2007-10-10 07:19:32
    Temat: Praca i umowa
    Od: "Piotr Z." <P...@g...com>

    Podjalem prace, ale minelo juz kilka dni jak pracuje i nie dostalem
    zadnej umowy ani nic. W sumie to glupio mi sie o to prosic, mam
    pytanie-w jakim czasie od rozpoczecia pracy pracodawca powinien dac mi
    umowe?
    Czy jesli mi jej nie da-to czy ja robie cos nie tak jesli bede u niego
    pracowal pomimo iz nie dostane umowy?
    Do jakiego czasu moge pracowac u niego jesli nie dostalem umowy?

  • 2. Data: 2007-10-10 07:31:16
    Temat: Re: Praca i umowa
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Piotr Z. porozsypywal nastepujace haczki:
    > Podjalem prace, ale minelo juz kilka dni jak pracuje i nie dostalem
    > zadnej umowy ani nic. (...)
    > Do jakiego czasu moge pracowac u niego jesli nie dostalem umowy?

    Umowe powinienes dostac najpozniej w dniu rozpoczecia prace (wszystkie
    teksty typu '7 dni od dnia rozpoczecia' sa g*** warte)

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-10-10 07:58:19
    Od: ps <p...@g...pl>

    badzio pisze:
    > Patrze, patrze a tu Piotr Z. porozsypywal nastepujace haczki:
    >
    > Umowe powinienes dostac najpozniej w dniu rozpoczecia prace (wszystkie
    > teksty typu '7 dni od dnia rozpoczecia' sa g*** warte)

    I dostał. Ustną. Ona tylko wymaga pisemnego potwierdzenia, w ciagu
    właśnie 7 dni :D

  • 4. Data: 2007-10-10 08:06:29
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    ps pisze:

    > I dostał. Ustną. Ona tylko wymaga pisemnego potwierdzenia, w ciagu
    > właśnie 7 dni :D

    Co się tak uparłeś z tymi 7 dniami? Już Ci przecież napisali, że to
    nieprawda:

    art. 29kp
    Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę nie została
    zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien, najpóźniej w
    dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić pracownikowi na
    piśmie ustalenia co do stron umowy, rodzaju umowy oraz jej warunków.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-10-10 08:31:06
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 10 Oct 2007 07:19:32 +0000, Piotr Z. napisał(a):

> [...]
    > zadnej umowy ani nic. W sumie to glupio mi sie o to prosic, mam
    > pytanie-w jakim czasie od rozpoczecia pracy pracodawca powinien dac mi

    Bezzwłocznie.

    > Czy jesli mi jej nie da-to czy ja robie cos nie tak jesli bede u
    > niego pracowal pomimo iz nie dostane umowy? Do jakiego czasu moge
    > pracowac u niego jesli nie dostalem umowy?

    Możesz pracować, wszystko jest OK, z tym, że możesz mieć problemy z
    udowodnieniem wysokości wynagrodzenia, gdyby coś kręcił.
    To pracodawca może mieć problemy z tego powodu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 6. Data: 2007-10-10 08:31:44
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 10 Oct 2007 09:31:16 +0200, badzio napisał(a):

    > Umowe powinienes dostac najpozniej w dniu rozpoczecia prace (wszystkie
    > teksty typu '7 dni od dnia rozpoczecia' sa g*** warte)

    Tak było kiedyś, bodajże do 2004 r.

  • 7. Data: 2007-10-10 08:46:01
    Od: ps <p...@g...pl>

    Liwiusz pisze:
    (..)

    > Co się tak uparłeś z tymi 7 dniami? Już Ci przecież napisali, że to
    > nieprawda:
    >
    > art. 29kp
    (..)

    Ups, przepraszam w takim razie. Chyba zostałem w tyle z informacjami,
    muszę sobie poczytać więcej.
    A przy okazji - zajrzyj do mojego pytania wyżej (czy niżej, zależy jak u
    Ciebie widać :D), i ustosunkuj się do niego, jeśli możesz (Temat:
    Zamiast nowej umowy o pracę - porozumienie?)

  • 8. Data: 2007-10-10 09:02:03
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 10 Oct 2007 10:46:01 +0200, ps napisał(a):

    > (..)
    >
    > Ups, przepraszam w takim razie. Chyba zostałem w tyle z informacjami,
    > muszę sobie poczytać więcej.

    Art. 29 par. 3 kp w brzmieniu sprzed 1 stycznia 2004 r:
    "Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta na piśmie, pracodawca powinien
    niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia
    pracy, potwierdzić pracownikowi na piśmie rodzaj umowy i jej warunki."

    oraz art. 29 par. 2 i par. 3 w brzmieniu od 1 stycznia 2004 r.:
    "§ 2. Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę nie
    została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien,
    najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić
    pracownikowi na piśmie ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej warunków.

    § 3. Pracodawca informuje pracownika na piśmie, nie później niż w ciągu 7
    dni od dnia zawarcia umowy o pracę, o obowiązującej dobowej i tygodniowej
    normie czasu pracy, częstotliwości wypłaty wynagrodzenia za pracę,
    urlopie wypoczynkowym oraz długości okresu wypowiedzenia umowy, a jeżeli
    pracodawca nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy - dodatkowo o
    porze nocnej, miejscu, terminie i czasie wypłaty wynagrodzenia oraz
    przyjętym sposobie potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności
    w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy."

  • 9. Data: 2007-10-10 09:11:10
    Od: ps <p...@g...pl>

    Olgierd pisze:
    (..)

    Dzięki, dzięki, 'odświeżam się' właśnie w KP :)

  • 10. Data: 2007-10-10 10:58:49
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 10 Pa , 09:19, "Piotr Z." <P...@g...com> wrote:
    > W sumie to glupio mi sie o to prosic,

    Zartujesz sobie?

    mam
    > pytanie-w jakim czasie od rozpoczecia pracy pracodawca powinien dac mi
    > umowe?

    W momencie rozpoczecia pracy

    > Czy jesli mi jej nie da-to czy ja robie cos nie tak jesli bede u niego
    > pracowal pomimo iz nie dostane umowy?

    Na to pytanie odpowiedz sobie sam. Oby pod koniec miesiaca sie nie
    okazalo ze jak nie ma umowy to i nie ma pieniedzy

    > Do jakiego czasu moge pracowac u niego jesli nie dostalem umowy?

    Teoretycznie caly czas :)