  • 1. Data: 2007-10-10 08:54:47
    Temat: Opłata egzekucyjna 2x wyższa od mandatu??
    Od: Amrif <h...@i...pl>

    Prosze mi powiedzieć czy to kolejny durny przepis w tym kraju zgodny z
    prawem. Dostałem WEZWANIE DO ZAPŁATY w którym widnieje:
    grzywna 200
    opłata egzekucyjna 205
    wydatki gotówkowe 135
    W sumie mam zapłacić 540zł
    Grzywna to mandat za fotoradar. Dzwoniłem do komorika i twierdzi że
    może mieć takie koszta nawet za grzywnę 20zl. Przecież to paranoja -
    wystarczyło wysłać mi pismo z przypomnienien a nie rozsyłać zapytania
    do ZUS itp. Minął tydzień od doręczenia pisma - czy mogę coś z tym
    zrobić? Chętnie wydam 100na skargę na czynności komornika. Ludzie to
    przecieć jest chore!
    W dodatku twierdzi że jeśli nie zapłacę ściągnie z majątku ruchomego
    więc co? Auto na przetarg za 200zł które zresztą już zapłaciłem
    wierzycielowi??

    Tomek, Gorzów Wlkp.

  • 2. Data: 2007-10-10 09:48:56
    Temat: Re: Opłata egzekucyjna 2x wyższa od mandatu??
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Amrif" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Dzwoniłem do komorika i twierdzi że może mieć takie koszta nawet za
    > grzywnę 20zl. >Przecież to paranoja -wystarczyło wysłać mi pismo z
    > przypomnienien

    Na odwrocie mandatu miałeś "przypomnienie" o 7 dniowym terinie uiszczenia
    grzywny.
    Do kogo teraz masz pretensje, że olałeś temat?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2007-10-10 09:53:57
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Amrif pisze:
    > Prosze mi powiedzieć czy to kolejny durny przepis w tym kraju zgodny z
    > prawem. Dostałem WEZWANIE DO ZAPŁATY w którym widnieje:
    > grzywna 200
    > opłata egzekucyjna 205

    Zgodnie z prawem opłata egzekucyjna wynosi minimum 1/10 średniego
    wynagrodzenia. Tak więc 200zł jest raczej poprawne.

> [...]
    > do ZUS itp. Minął tydzień od doręczenia pisma - czy mogę coś z tym
    > zrobić? Chętnie wydam 100na skargę na czynności komornika. Ludzie to

    Komornik nie zajmuje się wysyłaniem pism z przypomnieniem. Ma
    obowiązek wszcząć egzekucję, co wiąże się z kosztami.

    > W dodatku twierdzi że jeśli nie zapłacę ściągnie z majątku ruchomego
    > więc co? Auto na przetarg za 200zł które zresztą już zapłaciłem
    > wierzycielowi??

    Powinieneś zapłacić komornikowi, wierzyciel tego kosztu - jak myślę -
    nie poniósł.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-10-10 12:19:39
    Od: Amrif <h...@i...pl>

    On 10 Paź, 11:48, "Nostradamus" <l...@p...fm> wrote:
> [...]
    > grzywny.
    > Do kogo teraz masz pretensje, że olałeś temat?

    mam pretensje dlatego, iż uważam koszta jakie są wskazane za
    niewspółmierne do tego jakie powinny zostać poniesione. Nie uważasz że
    powino zostać wysłane pismo przez komornika jak to się dzieje w
    większości przypadków? Po cholkerę jeździ za mną? Nie było mnie w domu
    podobno 3 razy. Może wynajmie holel w mium mieście i za to też mam mu
    zwracać? Wezwany na świadka do sądu mam prawo do zwrotu kwoty za
    publiczny środek transportu. Dlaczego komornik może sobie jeździć
    samochodem i ja mam za to płacić? Ostatnio jak miałem mandat do
    zapłacenia to zadzwonił z US i podjechałem w tygodniu się rozliczyć.
    Jeśli nie widzisz nic złego w takich kosztach to masz problem chłopie.
    Nie widzisz nadal do kogo mam pretensje? List kosztuje 5zł i będzie
    odebrany. Po to są takie insutucje jak poczta i listy polecone.
    Jakmasz tak odpowiadać to się nie fatyguj.

  • 5. Data: 2007-10-10 12:22:33
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Amrif pisze:

> [...]
    > odebrany. Po to są takie insutucje jak poczta i listy polecone.
    > Jakmasz tak odpowiadać to się nie fatyguj.

    Ustawa o komornikach sądowych szczegółowo reguluje koszty egzekucji.
    Za wszczęcie egzekucji komornik nalicza sobie minimum 1/10 średniego
    wynagrodzenia (obecnie właśnie około 200zł), choćby i jedyną jego
    czynnością było wysłanie listu poleconego.

    Ponadto przed wszczęciem egzekucji komornik nie ma obowiązku
    uprzedzania o niej dłużnika (byłoby to nawet niewskazane).

  • 6. Data: 2007-10-10 12:27:49
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Amrif pisze:
> [...]
    >

    > mam pretensje dlatego, iż uważam koszta jakie są wskazane za
    > niewspółmierne do tego jakie powinny zostać poniesione. Nie uważasz że

    Dodam jeszcze, że 200zł to nie jest wiele. W przypadku najprostszej
    egzekucji - z rachunku bankowego - sam koszt listów poleconych to około
    30zł. Do tego doliczyć trzeba koszt pracowników związanych z
    prowadzeniem sprawy. Ponadto - jeśli egzekucja się nie powiedzie -
    komornik nie dostanie nic za swoje czynności.

    Nierealnym jest zatem wynagradzanie komornika według jego faktycznych
    kosztów, zbankrutowałby on bowiem przez sprawy, których egzekucja jest
    bezskuteczna.

  • 7. Data: 2007-10-10 19:23:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Amrif pisze:

    > Jakmasz tak odpowiadać to się nie fatyguj.

    To po co zadajesz pytania na które nie chcesz uzyskać prawdziwej
    odpowiedzi ?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"