  • 1. Data: 2007-10-10 08:40:17
    Temat: dlaczego emeryci nie mogą zarabiać ?
    Od: plusz <p...@g...com>

    Czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego emeryt, który przekroczy określoną
    kwotę zarobków traci prawo do emerytury? Czy ktoś na tym zyskuje/
    traci? Przecież wynagrodzenia płaci pracodawca i jest od niego
    odprowadzany podatek i ubezpieczenie(?). W sumie powoduje to tylko
    bezsensowną biurokrację i wątpliwości ile można zarobić.

    A może się mylę. Czy wpływy budżetu spadłyby gdyby znieść to
    ograniczenie?

    Dodam tylko, że nie ma to nic wspólnego z hasłami głoszonymi przed
    wyborami. Po prostu mnie to zastanowiło.

    --
    plusz

  • 2. Data: 2007-10-10 08:49:41
    Temat: Re: dlaczego emeryci nie mogą zarabiać ?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    plusz pisze:
> [...]
    > odprowadzany podatek i ubezpieczenie(?). W sumie powoduje to tylko
    > bezsensowną biurokrację i wątpliwości ile można zarobić.

    Ograniczenie zarobków dotyczy tylko osób na wcześniejszej emeryturze.
    Kobieta, która ukończyła lat 60, lub 65-letni mężczyzna mogą dorabiać
    bez ograniczeń.

    Skąd się to bierze? W opinii polityków, jak również w sławnym
    orzeczeniu sądu, emerytura to nie jest zebrany w ciągu życia kapitał,
    tylko zasiłek łaskawie wypłacany przez państwo. Skoro Polacy zgadzają
    się, aby państwo decydowało o wysokości emerytur, to i to samo państwo
    ma prawo ograniczyć ich przyznawanie.

    Sytuacja ta będzie się pogłębiać w miarę upływu lat i bankructwa
    obecnego systemu emerytalnego - poprzez wydłużanie wieku emerytalnego i
    odbieranie emerytur osobom, które osiągają inne dochody - furtka prawna
    została już otwarta:

    Orzeczenie trybunału konstytucyjnego z 7 lutego 2006r.
    "ograniczenie prawa do uzyskiwania świadczeń emerytalno-rentowych, w
    sytuacji uzyskiwania innych dochodów, w tym wynagrodzenia z pracy, jest
    co do zasady dopuszczalne"

    bankructwo ZUSu umożliwia ograniczenia w wypłacaniu emerytur:
    "ochrona praw nabytych nie oznacza nienaruszalności tych praw i nie
    wyklucza stanowienia regulacji mniej korzystnych. Ich naruszanie jest
    zaś dopuszczalne, jeśli przemawiają za tym inne normy i wartości
    konstytucyjne"

    Polecam odkładać na emeryturę prywatnie, jak najmniej dawać ZUSowi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-10 09:32:58
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 10 Paź, 10:49, Liwiusz <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Skąd się to bierze? W opinii polityków, jak również w sławnym
    > orzeczeniu sądu, emerytura to nie jest zebrany w ciągu życia kapitał,
    > tylko zasiłek łaskawie wypłacany przez państwo.

    Przeciez w wypadku wiekszosci dzisiejszych emerytow dokladnie tak
    jest, bo zadnego kapitalu sobie nie uzbierali.

  • 4. Data: 2007-10-10 09:35:34
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Przeciez w wypadku wiekszosci dzisiejszych emerytow dokladnie tak
    > jest, bo zadnego kapitalu sobie nie uzbierali.

    Kapitał był lokowany również w Państwowe firmy. O o ile prawdą jest,
    że wiele z tych firm nie była wiele warta, o tyle część z nich została
    jednak sprywatyzowana i te pieniądze powinny pójść na emerytury.

    Obecnie sytuacja jest podobna - niby są składki na kontach
    emerytalnych, ale 30-latek obecnie nie wie, kiedy otrzyma emeryturę, w
    jakiej formie, w jaki sposób zostanie obliczona jej wysokość, to
    wszystko zależy od woli polityków rządzących za 30 lat.

    Teoretycznie może się okazać, że 30-latek będzie mógł przejść na
    emeryturę dopiero w wieku 80 lat.

  • 5. Data: 2007-10-11 20:46:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 10 października 2007 10:40
    (autor plusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@r...googlegroups.co
    m>):

    > Czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego emeryt, który przekroczy określoną
    > kwotę zarobków traci prawo do emerytury? Czy ktoś na tym zyskuje/
    > traci?

    Nieemeryci.
    Taki emeryt jest na garnuszku młodych, a do tego nie płaci składek o ile
    wiem... Więc jak pracuje to odbiera pracę młodym... Miałem znajomego, co
    tylko emerytów zatrudniał, bo właśnie dzięki brakowi składek był do przodu.

    Więc taki emeryt jedzie na garnuszku pracujących, jest konkurencyjniejszy o
    składki oraz o to, że może zarobić mniej, bo i tak + emerytura jest na
    bonusie i odbiera innym pracę.
    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 6. Data: 2007-10-11 20:48:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 10 października 2007 11:35
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fei6d5$4lc$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > jakiej formie, w jaki sposób zostanie obliczona jej wysokość, to
    > wszystko zależy od woli polityków rządzących za 30 lat.

    Dlatego żaden obecny 30latek nie zakłada chyba że będzie miał emeryturę. Wie
    dobrze, że to co teraz płaci, to płaci na zasranych nierobów, którzy poszli
    dzięki fatalnym posunięciom rządów na emerytury w wieku 40 lat z groszami i
    teraz siedzą w familokach i żłopią gorzałę za kasę tych naiwnych co dalej
    pracują.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 7. Data: 2007-10-12 07:32:04
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > składki oraz o to, że może zarobić mniej, bo i tak + emerytura jest na

    Uważasz zatem, podobnie jak duża część polityków, że emerytura to nie
    jest świadczenie, które emeryt wypracował sobie podczas życia, i które w
    związku z tym należy mu się jak psu micha, tylko jałmużna od państwa,
    którą państwo może dawać lub nie, według swojego uznania.

    Rozwiązaniem problemu pracujących emerytów i ich dumpingu płacowym
    nie jest zakaz pracy, tylko zniesienie obowiązku płacenia składek
    również przez młode osoby. Tak byłoby uczciwiej.

    Poza tym jesteś niekonsekwentny - równie dobrze zaniżać pracę może
    osoba, która ma na koncie np. 100 000zł (nie zależy jej tak bardzo na
    wysokości pensji, bo może jeszcze dorobić na odsetkach). Albo taka,
    która ma wiele dzieci i bardziej zależy jej na pracy (zgodzi się na
    niższą pensję). Zakażmy im pracować!

  • 8. Data: 2007-10-12 10:58:32
    Od: Jacek_P <S...@c...edu.pl>

    Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisal:
> [...]
    > związku z tym należy mu się jak psu micha, tylko jałmużna od państwa,
    > którą państwo może dawać lub nie, według swojego uznania.

    Obecni emeryci nie wypracowali emerytur, ktore w tej chwili
    pobieraja. Gdyby na serio potraktowac emerytury jako swiadczenie
    odlozone, to emerytury powinny zostac od 2 do 3 razy zredukowane.
    Przypomnij sobie, ile wynosi obecny wspolczynnik okreslajacy
    wysokosc emerytury wzgledem sredniej placy. O ile pamiec
    mnie nie myli wynosi ok. 70...80% i to przy niegdysiejszych
    bardzo niskich skladkach ZUS. Prognoza dla przyszlych
    emerytur przy obecnych monstrualnych skladkach wynosi 40% i nizej.

    > Rozwiązaniem problemu pracujących emerytów i ich dumpingu płacowym
    > nie jest zakaz pracy, tylko zniesienie obowiązku płacenia składek
    > również przez młode osoby. Tak byłoby uczciwiej.

    Prosciej: niech pobieraja sobie emerytury z "wypracowanych" srodkow,
    ale niech z pracy biezacej placa skladki ZUS. Nie zgodze sie na
    dumping placowy ze strony osob, ktore zeruja na moich biezacych
    skladkach.

    > Poza tym jesteś niekonsekwentny - równie dobrze zaniżać pracę może
    > osoba, która ma na koncie np. 100 000zł (nie zależy jej tak bardzo na
    > wysokości pensji, bo może jeszcze dorobić na odsetkach).

    Jaja obie robisz? Odsetki miesieczne ze 100 kzl sa na poziomie 300 zl.
    A jak zmienisz baze na 1 Mzl to nie licz, ze ktos bedzie pracowal :)

    > Albo taka, która ma wiele dzieci i bardziej zależy jej na pracy
    > (zgodzi się na niższą pensję).

    To juz nie jest dumping, tylko tanszy pracownik.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2007-10-12 11:10:07
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Jaja obie robisz? Odsetki miesieczne ze 100 kzl sa na poziomie 300 zl.
    > A jak zmienisz baze na 1 Mzl to nie licz, ze ktos bedzie pracowal :)

    Ale jak zwiększymy do 200 000zł, to wyjdzie na to, że taki rentier
    dostaje skromną emeryturę (700zł).

    > To juz nie jest dumping, tylko tanszy pracownik.

    Tak samo jak emeryt.

  • 10. Data: 2007-10-12 11:42:33
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w >
    > To juz nie jest dumping, tylko tanszy pracownik.
    > Tak samo jak emeryt.
    Dajcie już spokój emerytom, Nie wiem jak jest w umowie o pracę, ale jak
    emeryt pracuje na umowę - zlecenie to płaci
    wszystko:ubezpieczenie rentowe, chorobowe, fundusz zdrowia, podatki, tak jak
    inni na umowę. Może tylko tam pracują bo są znani pracodawcy jako lepsi
    pracownicy, bardziej sumienni no i trochę mniej dostają za tą prace. A jak
    zarobią trochę powyżej niż 1500 zł miesięcznie to im zmniejszają emeryturę.
    Zipi