    From: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umorzenie - ale moze sprobowac z innego paragrafu?
    Date: Sat, 17 Jan 2004 20:13:50 +0100

    Ave!

    Jedną sprawę, w której jestem pokrzywdzonym, umorzono. Odwołałem się, ale
    istnieje ryzyko, że z przyczyn formalnych (termin - zostałem lekko
    wprowadzony w błąd) sprawa się 'rypnie'.

    Sprawa była z Art.193 KK (naruszenie miru domowego). Tak to sklasyfikował
    policjant.

    Jednocześnie wydaje mi się, że sprawę można sklasyfikować także jako Art.
    191 KK (gość groził, wdarł się siłą i uderzył w celu zainstalowania mi
    sublokatorki - skomplikowana historia, chodziło o wariatkę świeżo
    wypuszczoną z Tworek, która na stale mieszkała gdzie indziej, ale się
    złośliwie nie przemeldowała).

    Stąd pytanie: czy dobrze interpretuję, a jeśli tak, to czy można wszcząć
    postępowanie ponownie z Art. 191 KK - i jak złożyć ponownie to
    zawiadomienie, żeby tym razem szło ze 191, a nie 193? (dodatkowy plus -
    wyższe zagrożenie)

    Informacje dodatkowe: wg. sprawców do mojego mieszkania nie wtargnęli, wg.
    wariatki - nie widziała, żeby wtargnęli, ale nie widziała też, żeby nie
    wtargnęli. Ale zgodnie oświadczyli, że to, co robili, miało na celu
    "zmuszenie do określonego działania" (jakby co wyniki obdukcji mam).