  • 1. Data: 2004-01-17 19:13:50
    Temat: umorzenie - ale moze sprobowac z innego paragrafu?
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Jedną sprawę, w której jestem pokrzywdzonym, umorzono. Odwołałem się, ale
    istnieje ryzyko, że z przyczyn formalnych (termin - zostałem lekko
    wprowadzony w błąd) sprawa się 'rypnie'.

    Sprawa była z Art.193 KK (naruszenie miru domowego). Tak to sklasyfikował
    policjant.

    Jednocześnie wydaje mi się, że sprawę można sklasyfikować także jako Art.
    191 KK (gość groził, wdarł się siłą i uderzył w celu zainstalowania mi
    sublokatorki - skomplikowana historia, chodziło o wariatkę świeżo
    wypuszczoną z Tworek, która na stale mieszkała gdzie indziej, ale się
    złośliwie nie przemeldowała).

    Stąd pytanie: czy dobrze interpretuję, a jeśli tak, to czy można wszcząć
    postępowanie ponownie z Art. 191 KK - i jak złożyć ponownie to
    zawiadomienie, żeby tym razem szło ze 191, a nie 193? (dodatkowy plus -
    wyższe zagrożenie)

    Informacje dodatkowe: wg. sprawców do mojego mieszkania nie wtargnęli, wg.
    wariatki - nie widziała, żeby wtargnęli, ale nie widziała też, żeby nie
    wtargnęli. Ale zgodnie oświadczyli, że to, co robili, miało na celu
    "zmuszenie do określonego działania" (jakby co wyniki obdukcji mam).

  • 2. Data: 2004-01-17 21:04:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:buc1l7$jlh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Kwalifikacja prawna nie ma tu nic do rzeczy. Otrzymasz odmowę wszczęcia z
    tego powodu, że postępowanie w tej sprawie było już prowadzone.

  • 3. Data: 2004-01-18 20:49:34
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    >
    > Kwalifikacja prawna nie ma tu nic do rzeczy. Otrzymasz odmowę wszczęcia z
    > tego powodu, że postępowanie w tej sprawie było już prowadzone.

    Ale sprawa była o wtargnięcie do lokalu, podczas gdy zasadniczą kwestią były
    (IMHO) 'nielegalne środki' mające na celu 'zmuszenie mnie do określonedzi
    zachowania'.

    Nie da się tego jakoś wykorzystać?

  • 4. Data: 2004-01-18 21:19:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    były
    > (IMHO) 'nielegalne środki' mające na celu 'zmuszenie mnie do

    Ważne jest, że t chodzi o jedno zdarzenie. Kwalifikacja prawna nie ma nic
    dorzeczy. Kwalifikację prawną często zmienia się wielokrotnie w trakcie
    prowadzenia postępowania. niejednokrotnie zmienią ją sąd, gdy dojdzie do
    wniosku, że zastosowano w akcie oskarżenia błędny przepis. Prędzej możesz
    ewentualnie wnosić o przywrócenie terminu.