  • 11. Data: 2008-01-07 22:47:53
    Temat: Re: umieszeczenie cudzego foto bez jego zgody
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.01.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > Najpewniej: Ochrona wizerunku. Aczkolwiek nie wiemy czyjego autorstwa są te
    > zdjęcia. Może jej. Wtedy dodatkowo o wynagrodzenie za utwór.

    Jak są jej to może dojść odpowiedzialność karna.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2008-01-07 23:45:47
    Od: k...@g...com

    tak foto zrobione przez nia w roku bodajze 2002 miala wtedy
    mam wersje papierowa tej fotki - zeskanowalem i dalem na ten server

    o jakim wynagordzeniu mowa ? zadnych szkod z tego powodu nie poniosla

  • 13. Data: 2008-01-08 00:04:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 08 styczeń 2008 00:45
    (autor k...@g...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <8...@m...go
    oglegroups.com>):

    > tak foto zrobione przez nia

    No widzisz :D Więc nie tylko wizerunek, ale także wynagrodzenie za utwór.
    A Marcin jeszcze wspomina o odpowiedzialności karnej, ale nie wiem z jakiego
    tytułu.

    > o jakim wynagordzeniu mowa ? zadnych szkod z tego powodu nie poniosla

    No i? Wynagrodzenie się należy za szkody? Znaczy też.... ale nie jedynie.

    Polecam :
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19940240083&type=3&name=D19940083Lj.pdf

    Ponieważ Ona jest na zdjęciu, to:

    Art. 81.
    1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych;
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    A ponieważ zdjęcia są jej autorstwa to:

    Art. 43.
    1. Jeżeli z umowy nie wynika, że przeniesienie autorskich praw majątkowych
    lub udzielenie licencji nastąpiło nieodpłatnie, twórcy przysługuje prawo
    do wynagrodzenia.
    2. [...]

    Art. 45.
    Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje odrębne wynagrodzenie
    za korzystanie z utworu na każdym odrębnym polu eksploatacji.

    Nie wiemy też dokładnie co przedstawiają te zdjęcia. Bo możesz wpaść też
    pewnie w jakieś inne przyjemności... W końcu z jakiegoś powodu się
    zdenerwowała. Li tylko z publikacji neutralnego wizerunku? Czy też może
    wizerunek ten jakoś ją szkaluje?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 14. Data: 2008-01-08 00:06:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.01.2008 k...@g...com <k...@g...com> napisał/a:
    > tak foto zrobione przez nia w roku bodajze 2002 miala wtedy
    > mam wersje papierowa tej fotki - zeskanowalem i dalem na ten server
    > o jakim wynagordzeniu mowa ? zadnych szkod z tego powodu nie poniosla

    Materialnych pewnie nie, ale mamy np. naruszenie dóbr osobistych i praw
    autorskich. Jeśli umieściłeś zdjęcie jej autorstwa na publicznym serwerze,
    tak, że przypadkowa osoba mogła/może je obejrzeć to masz potencjalnie
    spory problem. To, że nie chwaliłeś się tym nikomu i nie rozsyłałeś linków
    nie ma aż takiego znaczenia.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2008-01-08 00:20:32
    Od: k...@g...com

    zwykle foto - jak stoi na plazy ( dlugie spodnie , krotki rekaw ,
    okulary przyciemniane )

    te foto nie jest dostepne - nie mozna go przegladac w tym serwisie
    ( nie posiadajac linka )

  • 16. Data: 2008-01-08 01:07:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.01.2008 k...@g...com <k...@g...com> napisał/a:
    > zwykle foto - jak stoi na plazy ( dlugie spodnie , krotki rekaw ,
    > okulary przyciemniane )
    > te foto nie jest dostepne - nie mozna go przegladac w tym serwisie
    > ( nie posiadajac linka )

    Zdaje się, że sie zamieszało. Po kolei:
    1) kto jest autorem zdjęcia (kto je zrobił/pstryknął? - ona ze statywu?)
    2) jesteś pewien z tym linkiem? To zdjęcie jest na naszej-klasie?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2008-01-08 09:52:47
    Od: k...@g...com

    foto robil jej ojciec zapewne (6lat temu)
    ma konto na naszej-klasie ( ale tamtej foty tam nie ma)
    zwykle normalne foto

  • 18. Data: 2008-01-08 10:20:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 08 styczeń 2008 10:52
    (autor k...@g...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <0...@i...goo
    glegroups.com>):

    > foto robil jej ojciec zapewne (6lat temu)

    No to ona cię skubnie z wizerunku, a on z wynagrodzenia za utwór.

    BTW: Zacznij używać cytatów.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 19. Data: 2008-01-08 12:16:55
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Jan 8, 1:04 am, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > No widzisz :D Więc nie tylko wizerunek, ale także wynagrodzenie za utwór.

    Jakaś podstawa prawna?

    > Art. 81.
    > 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    > przedstawionej.

    W opisanym przykładzie nie mamy do czynienia z rozpowszechnianiem.
    Dostęp do zdjęcia, wg wątkotwórcy, miała tylko ona.

    Za co? Za pokazanie mu zdjęcia?

  • 20. Data: 2008-01-08 12:24:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 08 styczeń 2008 13:16
    (autor Paweł Marcisz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <1...@e...goo
    glegroups.com>):

    > Jakaś podstawa prawna?

    Nosz przeciem ją podałem niżej.

    > W opisanym przykładzie nie mamy do czynienia z rozpowszechnianiem.
    > Dostęp do zdjęcia, wg wątkotwórcy, miała tylko ona.

    No nie wiem, umieścił na publicznym serwerze bez hasła. Każdy może wpisać
    URL i ściągnąć.

    Był kiedyś taki przypadek zespołu jakiegoś, który wrzucił na WWW gdzieś mp3
    z piosenką swoją. Nie podlinkowali pod główną stronę WWW, ale ludzie
    znaleźli...

    > Za co? Za pokazanie mu zdjęcia?

    No ona jest autorką utworu, on ten utwór wykorzystuje i rozpowszechnia.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl