  • 11. Data: 2006-08-06 12:47:44
    Temat: Re: ujawnianie danych osobowych
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    [...]

    > Z tego, co pamiętam, to każdy obywatel ma prawo do ochrony własnych
    > danych osobowych.

    Nawiasem mówiąc, to nie mam pojęcia, czy to działa na odwrót, tzn.
    czy można kogoś w świetle prawa zmusić do ukrycia własnych danych
    osobowych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 12. Data: 2006-08-06 20:02:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ZauraK" <n...@n...none> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy masz rację, bo znam temat z punktu widzenia posiadacza
    > bazy danych osobowych jako instytucja.

    Ale owa instytucja dysponuje bazą danych. A zatem może ewentualnie ujawnić te
    chronione dane. Co innego sprzedający na Allegro. On nie ma czegoś takiego, jak
    baza danych.

    > Myślę, że osoba fizyczna ujawniając dane osobowe JEDNEJ osoby znajomego
    > czy "wroga" raczej nie podpadnie pod jakieś prawne konsekwencje.
    > Oczywiście jeśli napiesze że allegrowicz o nicku ZZZZZ to pan XXX YYY i
    > jeszcze że ten pan to oszust, złodziej itp. to przy jakimś ostro
    > nawiedzonym kolesiu można nawet w sądzie się spotkać za zniesławienie.
    > Oczywiście pomijając fakt kto tak faktycznie ma rację.

    Ja nie wykluczam odpowiedzialności z innego tytułu związanego głownie z
    kontekstem ujawnienia tych danych osobowych.