  • 1. Data: 2006-08-04 12:57:26
    Temat: Re: Strona internetowa dla firmy
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > zbiera mi się na wymioty...

    Wez PracoMarin ;-) Natomiast pytaniem jest, czy takie kombinatorstwo nie
    podlega pod probe wyludzenia ;-) Tzn jezeli kolezka bedzie probowal domagac
    sie od firmy zaplaty - bo jesli poda firme do sadu, to jest to ofkors
    cywilizowana droga rozstrzygania sporu i po prostu zaplaci sobie koszty
    sadowe...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2006-08-05 07:32:59
    Temat: Strona internetowa dla firmy
    Od: "Piotrek" <p...@w...pl>

    Witam,

    Otóż w lipcu zeszłego roku zostałem zatrudniony przez pewną firmę na
    stanowisku informatyk/grafik. Moim zadaniem w firmie było opracowywanie
    reklam, ulotek, folderu firmowego. Między tymi wszystkimi projektami
    zaprojektowałem dla tej firmy kilka witryn internetowych.

    W lipcu tego roku złożyłem wypowiedzenie i rozwiązałem umowę z tą firmą.

    I teraz mam pytanie.

    Czy witryny, które zrobiłem dla tej firmy są moją własnością? Zaznaczam z
    góry, iż w umowie o pracę, którą podpisywałem nie było ani słowa na temat
    projektów graficznych oraz żadnego punktu, który by mnie zobowiązywał do
    oddania witryny internetowej. Również nigdy w tej firmie nie podpisywałem
    żadnego papiera, w którym byłaby mowa o jakimkolwiek oddaniu/przekazaniu
    witryny internetowej tej firmie. Również za stworzenie witryny nie dostałem
    żadnej kwoty pieniężnej (tylko czysta pensja).

    Pensje i tak bym dostał, bo tak jak pisałem witrynę robiłem pomiędzy innymi
    projektami.

    Na witrynie istnieje mój podpis (webdesign: xxxxx)

    Czy po rozwiązaniu umowy mam prawa do tej witryny? Przecież to ja ją
    stworzyłem od samego początku.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-05 10:38:05
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Na witrynie istnieje mój podpis (webdesign: xxxxx)
    >
    > Czy po rozwiązaniu umowy mam prawa do tej witryny? Przecież to ja ją

    jeżeli witryna powstała na polecenie twojego pracodawcy to nie jest twoja
    własnosc

  • 4. Data: 2006-08-05 16:46:58
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 5 Aug 2006 12:38:05 +0200, "AnyMouse" <A...@p...pl>
    wrote:

    >jeżeli witryna powstała na polecenie twojego pracodawcy to nie jest twoja
    >własnosc

    uscisle: jesli witryna powstala w czasie oplaconym przez pracodawce,
    to jest to jego wlasnoc (bo przeciez pracodawca zaplacic za czas,
    poswiecone na produkcje witryny).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 5. Data: 2006-08-06 04:35:34
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2006-08-09 17:34:22
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > domagac sie od firmy zaplaty - bo jesli poda firme do sadu, to jest to
    > ofkors cywilizowana droga rozstrzygania sporu i po prostu zaplaci sobie

    Niech poda do sądu. Z takim pozwem w garści pozwana firma może się spokojnie
    zwrócić do BSA zawiadamiając że pozywający usiłuje sprzedawać usługi
    informatyczne korzystając bezprawnie z cudzego lub pirackiego softu. Jak
    żartować, to na całego.
    :-)