  • 41. Data: 2008-04-30 11:13:41
    Temat: Re: udostepnianie tresci smsow
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Wed, 30 Apr 2008 11:11:36 +0200, krzysiek napisał(a):

    > kolega pracował kilka lat w plusie, zapewniał mnie że wszystkie rozmowy
    > są archiwizowane i ponadto każda rozmowa przepuszczana jest przez
    > program o którym wcześniej pisałem... sam z ciekawości teraz czytam
    > ustawy..

    Ciekawie to wygląda jak ludzie dyskutują o sprawach o których mało co
    wiedzą :)
    Jeśli faktycznie Polkomtel to robi to są nadzwyczaj nadgorliwi i łamią
    prawo. Oczywiście z technicznego punktu widzenia archiwizacja sms'ów jest
    prostsza od rozmów głosowych ale ani jedno ani drugie nie powinno być
    wykonywane (i z tego co wiem to nie jest). Wiadomo że odpowiednie służby
    mają dostęp do specjalnych "przyłączy" do podsłuchiwania (archiwizacji
    materiału) ale tej czynności nie wykonują operatorzy. Jedyne co operator
    archiwizuje i przetwarza to wyłącznie dane bilingowe (zwane czasami
    szczegółami rozmów).

    R.

  • 42. Data: 2008-04-30 17:57:00
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Radoslaw Korzeniewski" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:fv9k95$p7c$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > materiału) ale tej czynności nie wykonują operatorzy. Jedyne co operator
    > archiwizuje i przetwarza to wyłącznie dane bilingowe (zwane czasami

    Dokładnie i dajmy sobie spokój z idiotycznymi plotkami na poziomie
    przedszkola.... przypominam, że dla operatorów problemem był pomysł PiSu na
    dłuższe przechowywanie samych bilingów i ówczesna dyskusja o kosztach
    przechowywania bilingów przez dodatkowe lata, które by miały się przenieść
    na podwyżkę cen usług...

    żadne rozmowy ani smsy nie są archiwizowane, nie wiem jak można powtarzać
    takie niedorzeczności.. oczywiście są wśród nas tacy, których rozmowy mogą
    być dla pewnych panów interesujące i są rejestrowane ale gdyby wszystkie
    rozmowy z automatu miały być zapisywane to po co ten wspomniany już w wątku
    pokój dla "smutnych Panów"? wystarczyłby dostęp do systemu i słuchają co
    chcą kto ma dostęp..

    naprawdę, równie głupiego pomysłu o przechowywaniu wszystkich rozmów dawno
    nie słyszałem, poziom żenujący...

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzzz.

  • 43. Data: 2008-04-30 19:33:55
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    No niestety, różni idioci nie mający pojęcia o systemie telekomunikacyjnym
    oraz zwolennicy spiskowej teorii dziejów wierzą, że ich smsy gdzieś krążą po
    świecie i niemal każdy może się z nimi zapoznać...
    Nawet obecny okres przechowywania samych bilingów dla operatów wydaje się za
    długi, bo mają totalnie pozapychane nimi systemy, a oczywiście nie kwapią się
    do tego, aby je powiększyć. Bilingi kasują niemal natychmiast po upływie
    ustawowego okresu ich przechowywania, czyli po dwóch latach. System Centertela
    działa jak portal nasza klasa pół roku temu.
    Smsów na pewno nie archiwizują, i podpierają się odpowiednimi zapisami w
    ustawie - prawo telekomunikacyjne, które zakazują tego robić, i za co grozi
    kara pieniężna w wysokości do 3% rocznego przychodu spółki.

    Jeśli jakiś geniusz ma wiarygodne informacje o archiwizacji smsów - niech
    zgłosi to do Prezesa URTiP i cieszy się z kary nałozonej na operatora. ;)

    A co do służb - to niestety, ale dostęp do informacji w połowie sieci jest
    płatny - PTC i Centertel słono sobie liczą za sporządzenie kazdego bilingu czy
    nawet zwykłego sprawdzenia numeru dla organów ścigania. Polkomtel i P4 na
    razie robią to za darmo, ale nie wiadomo, jak jeszcze długo. Dlatego np.
    policjant 3 razy się zastanowi, zanim zechce coś żądać od sieci, bo jego
    pracodawcy może nie być na to stać... ;)

  • 44. Data: 2008-04-30 21:15:53
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    a pan capitn od propagandy też szkolony w sowieckim soiuzie?

  • 45. Data: 2008-05-01 12:56:26
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    jb pisze:
> [...]
    > ustawowego okresu ich przechowywania, czyli po dwóch latach. System Centertela
    > działa jak portal nasza klasa pół roku temu.
    Moment...
    Ile plus ma klientów? 10 milionów? Ile jeden biling może zajmować?
    100kB? To by dawało ~1TB danych/miesiąc. Chyba firma tej wielkości nie
    ma problemów ze składowaniem takiej ilości informacji.

  • 46. Data: 2008-05-01 13:12:21
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > 100kB? To by dawało ~1TB danych/miesiąc. Chyba firma tej wielkości nie
    > ma problemów ze składowaniem takiej ilości informacji.

    Ale tutaj nie chodzi o to, czy mają problemy, czy nie.

    Chodzi o to, że jeśli nie ma potrzeby wydawać na coś kasy, to się jej
    nie wydaje. Wyobraź sobie, że Polkomtel to Ty, a jego kasa to Twoja
    kasa. Czy wydałbyś chociaż złotówkę na coś, co totalnie nie jest Ci
    potrzebne, czy wolałbyś ją sobie samemu wypłacić na przyjemności, dalsze
    powiększanie kapitału, czy cokolwiek innego, co jest Ci przydatne?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 47. Data: 2008-05-01 13:26:20
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Any User pisze:

    > Ale tutaj nie chodzi o to, czy mają problemy, czy nie.
    Kluczowe są słowa: "Nawet obecny okres przechowywania samych bilingów
    dla operatów wydaje się za długi, bo mają totalnie pozapychane nimi
    systemy" z poprzedniego posta i to głownie do nich się odnosiłem.

  • 48. Data: 2008-05-01 13:32:07
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > wolałbyś ją sobie samemu wypłacić na przyjemności, dalsze powiększanie
    > kapitału, czy cokolwiek innego, co jest Ci przydatne?

    kto wydaje licencje ten żądzi, jak nie będziesz chciał archiizować rozmów i
    wysyłać do moskwy do analizy to koncesji nie dostaniesz, a chyba nawet
    kretynom nie trzeba tłumaczyć czy jest to putinowi potrzebna czy nie,

    a co do cen to masz przykład:
    np. ta sama rozmowa telefoniczna polska-usa kosztuje w polsce jakieś 20razy
    więcej niż w usa, jak myślisz skąd ta potrzeba wydawania takiej kasy
    niepotrzeb co?

  • 49. Data: 2008-05-01 13:32:44
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Any User <u...@a...pl> pisze:

> [...]
    > potrzebne, czy wolałbyś ją sobie samemu wypłacić na przyjemności,
    > dalsze powiększanie kapitału, czy cokolwiek innego, co jest Ci

    Analiza ruchu, a w szczególności "historyczne trendy" *mogą*
    ze sporym prawdopodobieństwem się przydać w przyszłości do
    a) planowania sieci "prawie że na styk" z minimalizacją przeciążeń sieci
    b) projektowania planów taryfowych

    Wiec to nie jest kwestia czy się przyda bo się pewnie przyda tylko
    czy się *opłaca* po cenie której wymaga i co *wolno* ze względu na
    ograniczenia prawne.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Niejednego meteora czas upomnieć: "Przeszła pora!"

  • 50. Data: 2008-05-01 22:26:26
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    gargamel pisze:
    > a co do cen to masz przykład:
    > np. ta sama rozmowa telefoniczna polska-usa kosztuje w polsce jakieś 20razy
    > więcej niż w usa, jak myślisz skąd ta potrzeba wydawania takiej kasy
    > niepotrzeb co?

    Najtańszym, najprotszym i jednym ze skutecznych metod jest wytworzenie
    szumu informacyjnego. NIKT nie jest w stanie przetworzyć nadmiaru
    informacji, byle to był nadmiar.

    Podobnież nawet służby wuja Sama nie wyłowiły informacji o atakach 9/11,
    choć zdobyły je, miały zaarchiwizowane w postaci jawnej a jedynie nie
    przetworzono ich. Jakkolwiek było teza brzmi prawdopodobnie.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.