  • 1. Data: 2008-04-29 16:30:17
    Temat: Pisma sądowe - adresat, domownicy
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    Zastanawia mnie jedna rzecz, adresat ma prawo przebywać poza miejscem
    zamieszkania 7 dni bez konieczności powiadamiania sądu. chyba ze jest
    inaczej (?)

    w takim razie może polecić domownikom aby nie odbierali przesyłki bo
    bedzie się z nia mógł zapoznac dopiero za (i tu akurat 7 dni).

    druga mozliwość - domownik z własnej inicjatywy odmawia przyjęcia
    przesyłki bo adresat nie bedzie obecny 7 dni i nie bedzie mógł go
    powiadomić.

    czy w któryms z tych przypadków jest skuteczne doręczenie przesyłki ze
    wskazaniem odmowa przyjęcia? - w zadnym przypadku nie odbiera pzesyłki
    adresat, mam na uwadze pismo doręczane bezpośrednio przez osobę z sądu
    do miejsca zamieszkania.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-04-30 06:19:19
    Temat: Re: Pisma sądowe - adresat, domownicy
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

[...]

    Nie wiem, jakie sa podstawy prawne ale z doświadczenia wiem, że w przypadku,
    gdy nie ma adresata a pismo z sądu przynosi kurier sądowy to ktoś z
    domowników mówi, że adresat jest nieobecny a on nie będzie odbierał pism do
    niego. Sprawa dalej toczy sie tak samo, jakby nikt drzwi nie otworzył. Za
    klika dni z tym samym pismem przychodzi listonosz, jeśli znów adresat jest
    nieobecny a domownik odmawia przyjęcia pisma, pismo wędruje na poczte a
    awizo do skrzynki.