  • 1. Data: 2008-04-29 13:54:25
    Temat: czołg z II woj swiat i legalnosc posiadania w polsce
    Od: "Dawid" <d...@s...net.nospam>

    Witam
    Przyjmijmy ze znalazlem na mojej posesji czołg z 2 wojny swiatowej. Jak
    wygląda sprawa aby czołg był w pełni legalnie mój??
    Jest to realne w polsce??

  • 2. Data: 2008-04-29 14:04:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 29 Apr 2008 15:54:25 +0200, Dawid napisał(a):

    > Przyjmijmy ze znalazlem na mojej posesji czołg z 2 wojny swiatowej. Jak
    > wygląda sprawa aby czołg był w pełni legalnie mój?? Jest to realne w
    > polsce??

    Wszystkie skarby stanowią własność Skarbu Państwa (art. 189 kc).
    Wątpię, żeby ktoś Ci to sprzedał.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2008-04-29 14:07:32
    Od: "Dawid" <d...@s...net.nospam>

    > Wszystkie skarby stanowią własność Skarbu Państwa (art. 189 kc).
    > Wątpię, żeby ktoś Ci to sprzedał.

    Czyli lepiej potajemnie do niemiec wywieść?? A na serio to skad
    kolekcjonerzy prywatni to mają? przeca nie kupili tylko znaleźli.

  • 4. Data: 2008-04-29 14:21:32
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@s...net.nospam> napisał w wiadomości

    > Czyli lepiej potajemnie do niemiec wywieść?? A na serio to skad
    > kolekcjonerzy prywatni to mają? przeca nie kupili tylko znaleźli.

    Może na tej zasadzie co bohater filmu "Szcześciarz Antonii" :))

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2008-04-29 15:23:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Wszystkie skarby stanowią własność Skarbu Państwa (art. 189 kc).
    > Wątpię, żeby ktoś Ci to sprzedał.

    Hmmm... Kopiąc fundamenty znalazłem u siebie na działce resztki jakiejś
    prymitywnej lokalnej kultury - jak szybko Skarb Państwa mógłby je ode
    mnie zabrać? ;->

  • 6. Data: 2008-04-29 16:13:01
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Hmmm... Kopiąc fundamenty znalazłem u siebie na działce resztki jakiejś
    > prymitywnej lokalnej kultury - jak szybko Skarb Państwa mógłby je ode mnie
    > zabrać? ;->

    Niech zgadnę? Trzy lata i wstrzymanie na ten czas budowy?
    SJS

  • 7. Data: 2008-04-29 19:38:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przyjmijmy ze znalazłem na mojej posesji czołg z 2 wojny światowej. Jak
    > wygląda sprawa aby czołg był w pełni legalnie mój??
    > Jest to realne w polsce??

    Znajdujące się w prywatnych rękach czołgi najczęściej nie pochodzą ze
    znalezisk. Są albo kupione z demobilu albo złożone z części. Z punktu
    widzenia prawa czołg jest maszyną wolnobieżną. Tak, jak spychacz
    gąsienicowy czy koparka samobieżna nie podlega rejestracji. Jeśli chcesz
    nim uczestniczyć w ruchu drogowym, to trzeba opłacić OC. Prawo jazdy
    kategorii M czy C i po sprawie. Z czołgu trzeba wymontować uzbrojenie.
    Wymontowanie karabinów maszynowych najczęściej nie jest skomplikowane,
    albowiem konstrukcyjnie czołg jest do tego przystosowany. Z armatą jest
    większy problem, ale najpewniej wystarczy demontaż zamka.

    Stąd, po znalezieniu czołgu nie ma co siłą twierdzić, ze się go znalazło.
    Czołg się po prostu ma i ewentualni oponenci musieli by dowieść, że
    właściciel wszedł w jego posiadanie nielegalnie, co generalnie nie jest
    łatwe. Nie można wykluczyć, że właściciel po prostu go zdobył zabierając z
    pola bitwy po II WS i dotąd zakopał u siebie w ogródku. Zakopywanie w celu
    ukrycia rzeczy Nie jest zakazane, a od samego zakopania prawo własności na
    skarb państwa Nie przechodzi.

    I tak należy trzymać :-)

  • 8. Data: 2008-04-29 19:56:50
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > ukrycia rzeczy Nie jest zakazane, a od samego zakopania prawo własności na

    no ew dziadek w wehrmachcie i Ci podarowal ;P

    Icek

  • 9. Data: 2008-04-29 19:59:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SJS pisze:

    > Niech zgadnę? Trzy lata i wstrzymanie na ten czas budowy?

    Dla starych szmat i innych śmieci? ;->

    To może jednak lepiej pozbyć się ich normalnie ;->

  • 10. Data: 2008-04-29 22:13:11
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

    wiadomości news:59bke5-m5q.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Dla starych szmat i innych śmieci? ;->
    >
    > To może jednak lepiej pozbyć się ich normalnie ;->

    Jeszcze zapłacisz za pracę archologow,a jeśli oni stwierdzą
    że znalezisko jest wyjątkowo cenne to chyba przekopią
    łyżeczkami do herbaty cały teren na metr w głąb, to zajmie
    im z 10lat - więc sam zatrudnisz ich aaby szybciej kopali....

    Jeśli nie lubisz sąsiada to zgłoś że to na jego dzialce znalazłeś :)