    From: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: udostepnianie tresci smsow
    Date: Wed, 30 Apr 2008 11:13:41 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 30 Apr 2008 11:11:36 +0200, krzysiek napisał(a):

    > kolega pracował kilka lat w plusie, zapewniał mnie że wszystkie rozmowy
    > są archiwizowane i ponadto każda rozmowa przepuszczana jest przez
    > program o którym wcześniej pisałem... sam z ciekawości teraz czytam
    > ustawy..

    Ciekawie to wygląda jak ludzie dyskutują o sprawach o których mało co
    wiedzą :)
    Jeśli faktycznie Polkomtel to robi to są nadzwyczaj nadgorliwi i łamią
    prawo. Oczywiście z technicznego punktu widzenia archiwizacja sms'ów jest
    prostsza od rozmów głosowych ale ani jedno ani drugie nie powinno być
    wykonywane (i z tego co wiem to nie jest). Wiadomo że odpowiednie służby
    mają dostęp do specjalnych "przyłączy" do podsłuchiwania (archiwizacji
    materiału) ale tej czynności nie wykonują operatorzy. Jedyne co operator
    archiwizuje i przetwarza to wyłącznie dane bilingowe (zwane czasami
    szczegółami rozmów).

    R.