  • 1. Data: 2004-05-26 13:06:27
    Temat: uchwala wspolnoty dzialajaca wstecz
    Od: "leomir" <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam wielka prośbe otóż jestem najemcą mieszkania tzw. komunalnego, w
    budynku zarządzanym przez wspólnotę.
    W tym tygodniu tj. 24.05.2004 otrzymałem z Biura Obsługi Mieszkńców
    nastepującej treści pismo:
    " BOM nr informuje, że został zmieniony sosób rozliczania centralnego
    ogrzewania od dnia 01.01.2003 za Pana lokal.
    Powyższe zostało spowodowane Uchwałą nr 04/2003 z dnia 18.08.2003r Wspólnoty
    Mieszkaniowej Nieruchomości przy ulicy... " Wszystkie cytowane daty są
    zgodne z oryginalnymi dokumentami. Jestem zaskoczony działaniem uchwały
    wstecz, informacja o zmianach otrzymaną prawie rok później jak również
    treści gdyż ogrzewane są jedynie dwa pokoje natomiast pozostała część
    mieszkania: WC, kuchnia i przedpokój są pozbawione CO (ze wzgledów
    technicznych nigdy nie istniało) i często w okresie grzewczym dogrzewam te
    pomieszczenia grzejnikami elektrycznymi. Jak moge zakwestionować
    absurdalność uchwały lub co powinienem wykonać by nie płaćić za coś czego
    nie otrzymam? Podobnego wątku na grupie nie znalazłem więc jeżeli takowy
    istnieje to przepraszam za śmiecenie i poprosze o link.
    Pozdrawiam
    Leomir

  • 2. Data: 2004-05-26 21:40:19
    Temat: Re: uchwala wspolnoty dzialajaca wstecz
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 26 May 2004 15:06:27 +0200, leomir naskrobał(a):

    do sądu cywilnego.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 3. Data: 2004-05-27 08:45:21
    Od: "leomir" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 26 May 2004 15:06:27 +0200, leomir naskrobał(a):
    >
    > do sądu cywilnego.
    kogo? zarzad wspolnoty czy wlasciciela mieszkania czyli miasto? na podstawie
    czego? taka lakoniczna odpowiedz tylko budzi pytania :( bardzo prosze o
    konkretna odpowiedz, podstawa prawna mile widziana :)
    Leomir

  • 4. Data: 2004-06-05 12:19:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 May 2004, leomir wrote:

> [...]
    >+ czego? taka lakoniczna odpowiedz tylko budzi pytania :( bardzo prosze o
    >+ konkretna odpowiedz, podstawa prawna mile widziana :)

    Zastrzegam iż komentuję tylko dlatego że nikt nie odpowiadał:
    widziałem (ale dosć dawno, przepisy mogły się zmienić !) wyrok
    sadu stwierdzajacy że sad jest bezradny, jako iż termin
    już upłynał a Sad może badać zgodnosć z prawem WYŁACZNIE
    uchwał walnego zgromadzenia: zastrzegam że to *chyba* była
    spółdzielnia i stad "walne".
    Niemniej... niemniej podejrzewam że zaskarżyć można jedynie
    uchwałę wspólnoty !
    Ale z kolei widzę że ty... chesz skarżyć *własciciela* ??
    To znaczy że NIE JESTES włascicielem ?
    No to ani ty do wspólnoty ani wspólnota do ciebie nic
    nie ma :] - twoje stosunki z włascicielem reguluje umowa
    najmu czy dzierżawy !!
    "Mało danych"... (kim ty jestes wobec lokalu)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-06-05 13:39:54
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]

    uchwałe wspólnoty mieszkaniowej można zaskarzyc tylko w terminie 6
    miesiecy od jej uchwalenia

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 6. Data: 2004-06-05 21:17:28
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    > wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > uchwałe wspólnoty mieszkaniowej można zaskarzyc tylko w terminie 6
    > miesiecy od jej uchwalenia

    6 tygodni.

    Art. 25. 1. Właściciel lokalu może zaskarżyć uchwałę do sądu z powodu jej
    niezgodności z przepisami
    prawa lub z umową właścicieli lokali albo jeśli narusza ona zasady prawidłowego
    zarządzania
    nieruchomością wspólną lub w inny sposób narusza jego interesy.

    1a. Powództwo, o którym mowa w ust. 1, może być wytoczone przeciwko wspólnocie
    mieszkaniowej w
    terminie 6 tygodni od dnia podjęcia uchwały na zebraniu ogółu właścicieli albo od
    dnia powiadomienia
    wytaczającego powództwo o treści uchwały podjętej w trybie indywidualnego zbierania
    głosów.

    Marek

  • 7. Data: 2004-06-07 14:07:40
    Od: "leomir" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie ma :] - twoje stosunki z włascicielem reguluje umowa
    > najmu czy dzierżawy !!
    > "Mało danych"... (kim ty jestes wobec lokalu)

    Otóż to jestem najemncą lokalu mieszkalnego na podstawie decyzji najmu,
    właścicielem mieszkania jak opisałem wyżej jest miasto.problem wynikł z
    uchwały Wspólnoty, która podejmuje uchwale w sierpniu 2003 w sprawie zmian
    sposobu rozliczania CO z datą wsteczną od stycznia 2003. Czy uchwała taka
    może działać wstecz? Poniewaz nie jestem jeszcze właścicielem mieszkania nie
    jestem stroną. Zarząd Nieruchomości występujący i zarządzający
    nieruchomościami w imieniu Miasta moim zdaniem popełnił błąd ale to sprawa
    (chyba) współ właściciela budynku.Mój problem wynika z obowiązku płacenia za
    ogrzewanie całej powierzchni mieszkania podczas gdy stan obecny to ogrzewane
    jest ok 50% i ze wzgledów technicznych nie ma możliwości ogrzewania innego
    aniżeli elektrycnie( co powoduje dodatkowe koszty), w sezonie grzewczym w
    pomieszczeniach nie ogrzewanch temperatura sięga ok 13-19 st C. Często
    podawany jest efekt ogrzewania pośredniego jako powód naliczania kwot za
    ogrzewanie ale chyba nie wtedy gdy nie mozna uzyskac "normalnej "
    temperatury.
    Leomir

  • 8. Data: 2004-06-08 09:13:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jun 2004, leomir wrote:
    [...]
    >+ Otóż to jestem najemncą lokalu mieszkalnego na podstawie decyzji najmu,
    >+ właścicielem mieszkania jak opisałem wyżej jest miasto.

    No to IMHO dotyczy cię tylko to co w umowie.

> [...]
    >+ jestem stroną. Zarząd Nieruchomości występujący i zarządzający
    >+ nieruchomościami w imieniu Miasta moim zdaniem popełnił błąd ale to sprawa

    Właśnie.

    >+ Mój problem wynika z obowiązku płacenia za
    >+ ogrzewanie całej powierzchni mieszkania podczas gdy stan obecny to ogrzewane
    >+ jest ok 50%

    Hm... :[
    A jak masz uregulowaną sprawę płacenia za ogrzewanie w umowie ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-06-10 15:56:54
    Od: "leomir" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Hm... :[
    > A jak masz uregulowaną sprawę płacenia za ogrzewanie w umowie ?

    zgodnie z umową placiłem za część tzw ogrzewaną czyli pokoje w których są
    zainstalowane grzejniki, pozostałe części mieszkania nieogrzewane (ze
    wzgledów technicznych- brak instalacji CO). Właściciel mieszkania czyli
    Miasto w piśmie z 20-05-2004 informuje mnie o zmianie sposobu rozliczenia
    ogrzewania powołując się na uchwałę Wspólnoty z 18-08-2003, a ta (uchwała)
    cofa sposób rozliczenia na dzień 01-01-2003. Moim zdaniem właściciel
    dopuszcza się nieprawidłowości informując mnie, najemcę o zmianach po
    okresie grzewczym jak również każe sobie płacić za ogrzewanie pomieszczeń
    nieogrzewanych.Od czego mam zacząć ? Pismo do właściciela o wyłudzeniu? (tak
    to odbieram) potem sprawa cywilna?
    leomir

  • 10. Data: 2004-06-10 21:05:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jun 2004, leomir wrote:
    [...]
    >+ cofa sposób rozliczenia na dzień 01-01-2003. Moim zdaniem właściciel
    >+ dopuszcza się nieprawidłowości informując mnie, najemcę o zmianach po

    IMHO masz kawałek racji.
    [...]
    >+ nieogrzewanych.Od czego mam zacząć ? Pismo do właściciela o wyłudzeniu?

    Może jakiś prawnik będzie miał koncept... (ja nie jestem :))

    pozdrowienia, Gotfryd