  • 1. Data: 2004-05-26 11:41:43
    Temat: Brak Karty Parkingowej
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Mam następujący problem. Jutro muszę jechać z matką do lekarza. Jest po
    amputacji nogi. Mieliśmy kartę parkingową, której ważność upłynęła 30.04.04.
    Mama stawała ponownie na komisji i dostała orzeczenie o znacznym stopniu
    niepełnosprawności na stałe. Problem polega jednak na tym, że PFRON nie
    posiada druków Kart Parkingowych i tłumaczy, że drukarnia nie dostarczyła.
    Czekamy już ponad tydzień i nic. Czy bez tej Karty, ale z orzeczeniem, w
    którym odnotowano, że przysługują przywileje określone w art. 8 ust. 1
    ustawy z dnia 20 czerwca 1997 Prawo o ruchu drogowym, można bezpiecznie
    zaparkować?

    --
    chairon

  • 2. Data: 2004-05-26 16:41:01
    Temat: Re: Brak Karty Parkingowej
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    >Czy bez tej Karty, ale z orzeczeniem, w którym odnotowano, że przysługują
    >przywileje określone w art. 8 ust. 1
    Niestety z uprawnień można skorzystać tylko gdy się ją posiada.
    Oczywiście można liczyć na zrozumienie funkcjonariusza, ale na własne
    ryzyko.

    >można bezpiecznie zaparkować?
    Zależy jakie parkowanie masz na myśli. Aby nie zastosować się do
    niektórych znaków drogowych dotyczących zakazu ruchu lub postoju
    warunkiem jest posiadanie karty. Natomiast, aby skorzystać z miejsca
    do parkowania przeznaczonego dla osoby niepełnosprawnej prawnie NIE
    jest wymagane posiadanie karty parkingowej - oczywiście jest
    najlepszym udokumentowaniem skorzystania z tego prawa, ale nie
    jedynym. Odrębną sprawą jest też właściwe oznakowanie takiego miejsca,
    bo są z tym problemy.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-05-26 17:30:32
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > najlepszym udokumentowaniem skorzystania z tego prawa, ale nie
    > jedynym. Odrębną sprawą jest też właściwe oznakowanie takiego miejsca,

    Tak, chodzi o skorzystanie z miejsca oznaczonego kopertą z symbolem wózka w
    środku, a więc typowego miejsca przeznaczonego dla osoby niepełnosprawnej.
    Wydawało mi się, że w tym wypadku Karta Parkingowa jest jedynym dokumentem
    do tego uprawniającym. Byłem dziś w PFRONie i wystawili mi zaświadczenie o
    następującej treści:

    Pani X Y złożyła wniosek o wydanie karty parkingowej.
    Karta zostanie wydana w dniu 01.06.2004.

    W/w posiada zgodnie z orzeczeniem uprawnienia wynikające z art. 8 ust. 1
    ustawy z dnia 20.06.1997 prawo o ruchu drogowym

    Zamierzam to zaświadczenie pozostawić za szybą, ale nie wiem czy wystarczy.

    --
    chairon

  • 4. Data: 2004-05-26 18:39:55
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    >a więc typowego miejsca przeznaczonego dla osoby niepełnosprawnej.
    Ono jest przeznaczone uprawnionej osoby i należy ten fakt
    udokumentować (uprawnienia).

    >Wydawało mi się, że w tym wypadku Karta Parkingowa jest jedynym dokumentem
    >do tego uprawniającym.
    Na pewno jest takim dokumentem, ale w mojej ocenie nie jedynym
    ponieważ ustawa wyraźnie podaje o mozliwości "nie stosowania się do
    niektórych znaków zakazu" (a te określa rozp. B-1, B-3, B-3a, B-4,
    B-10, B-35, B-37, B-38 i B-39) wymaga się umieszczenia karty.
    Trudno powiedzieć, ze zajmując wyznaczone miejsce do parkowania "nie
    stosujesz się" do znaku i do tego zakazu, którym nie jest.

    >Byłem dziś w PFRONie i wystawili mi zaświadczenie o
    >następującej treści:
    IMHO wystarczające do potwierdzenia zajmowania miejsc parkingowych

    >W/w posiada zgodnie z orzeczeniem uprawnienia wynikające z art. 8 ust. 1
    >ustawy z dnia 20.06.1997 prawo o ruchu drogowym
    A tu się nie zgodzę, gdyż ww ustawowe uprawnienia posiada wyłącznie
    posiadacz karty, a NIE zaświadczenia (w ustawie jest to jasno podane i
    określone gdzie karta ma być zostawiona)

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-05-26 19:05:08
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    > IMHO wystarczające do potwierdzenia zajmowania miejsc parkingowych

    Cóż, wcale nie dziwię się ludziom, którzy obrzucają łaciną co poniektórych
    urzędników, bo niestety bałagan w naszym kraju jest niesłychany. Orzeczenie
    o stopniu niepełnosprawności odebraliśmy 14.05.2004 i do dnia dzisiejszego
    NIE byli w stanie sprowadzić druków Kart Parkingowych - to jest kpina! Tym
    bardziej, że celem złożenia orzeczenia było wydanie w/w karty, a obiecywali,
    że kartę wydadzą w dniu odbierania orzeczenia. Najgorsze w tym wszystkim
    jest jednak to, że szary człowiek może zapłacić za błędy jakichś panienek.
    W każdym razie serdecznie Ci dziękuję za zabranie głosu.

    --
    chairon

  • 6. Data: 2004-05-26 19:18:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    chairon wrote:

    > Wydawało mi się, że w tym wypadku Karta Parkingowa jest jedynym dokumentem
    > do tego uprawniającym. Byłem dziś w PFRONie i wystawili mi zaświadczenie o
    > następującej treści:

    Uwaga formalna: dokument nie uprawnia tylko potwierdza/poświadcza
    uprawnienia.

  • 7. Data: 2004-05-26 19:26:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > A tu się nie zgodzę, gdyż ww ustawowe uprawnienia posiada wyłącznie
    > posiadacz karty, a NIE zaświadczenia (w ustawie jest to jasno podane i
    > określone gdzie karta ma być zostawiona)

    Bezsensowna interpretacja IMHO.

    Uprawnienia przysługują osobie niepełnosprawnej - karta tylko je
    potwierdza. Tak samo, jak dokument prawa jazdy nie nadaje uprawnień do
    kierowania pojazdami, tylko poświadcza uprawnienia osoby, na którą jest
    on wystawiony.

    Oczywiście w obu przypadkach brak dokumentu może spowodować kłopoty, ale
    np. ktoś nie posiadający przy sobie dokumentu prawa jazdy nie może
    zostać oskarżony o kierowanie pojazdem bez uprawnień i np. pozbawiony
    prawa do odszkodowania z tytułu AC.

    IMHO wyżej wymienione zaświadczenie w zupełności wystarczy, a gdyby
    jakiś bezmózgi służbista się przyczepił - żaden są nie 'przyklepie' jego
    czepiactwa.

  • 8. Data: 2004-05-26 21:35:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    Udaj się do PFRON i poproś, by wypisali zaświadczenie, że karta parkingowa
    Ci się należy, ale z braku druków wystawią ją później. Coś takiego powinni
    wystawić bez problemu. Z tym raczej możesz parkować. Wyłóż to za szybę jak
    kartę. Musiał byś trafić na strasznego beton, żeby wnosił pretensje.

  • 9. Data: 2004-05-27 13:09:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...com> napisał:

    >Bezsensowna interpretacja IMHO.
    Jasne ;-) Ty znawca prawa. Eee, szkoda mojej klawiatury.

    >Uprawnienia przysługują osobie niepełnosprawnej - karta tylko je
    >potwierdza.
    To wcześniej napisałem - wystarczyło przeczytać z uwagą wątek od
    początku.

    >Oczywiście w obu przypadkach brak dokumentu może spowodować kłopoty,
    PJ tak, karty tylko wtedy gdy jest wymagana prawem (i to drobna
    różnica, którą wcześniej wyjaśniłem).

    >np. ktoś nie posiadający przy sobie dokumentu prawa jazdy nie może
    >zostać oskarżony o kierowanie pojazdem bez uprawnień
    Jest to zwykłe wykroczenie i za brak dokumentu kara wynosi 50 zł.

    >IMHO wyżej wymienione zaświadczenie w zupełności wystarczy,
    Gdybyś poczytał prawo, a zwłaszcza art. 8 PoRD, to zmieniłbys swą
    "interpretację", o znawco, do której nie jesteś upoważniony (od tego
    jest SN)
    Bez kolejnej odpowiedzi.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-05-28 01:12:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    [ciach]

    > Bez kolejnej odpowiedzi.
    >
    > Artur Golański

    Wiesz co, Arturek? Może i coś tam z sensem piszesz, może i się
    pomyliłem, może nawet ewentualnie byłbym skłonny zobaczyć, czy ci racji
    nie przyznać... ale twoje złośliwości są wręcz chamskie, więc mi się po
    prostu nie chce twoich literek oglądać.

    I w ogóle nie chce mi się z tobą gadać (c).