  • 1. Data: 2004-05-26 13:20:03
    Temat: Upadek firmy i przejecie majatku
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Witam,

    Moze nie do konca temat wlasciwie sformulowalem, ale nakresle
    zagadnienie w skrocie: jest sobie firma A, ktora ma jakis tam
    swoj majatek i na podstawie umowy z firma B zakladala instalacje
    telefoniczna w budynku administrowanym przez B. A jest dalej
    wlascicielem instalacji (cos tam sprzedawala przez ta instalacje
    najemcom B i odpalala dzialke B, ale to chyba malo istotne). Teraz
    A pada. Komornik zajmuje jej majatek (w tym rowniez korytka i kable
    ktore sa polozone w budynku firmy B) i to potem sprzedaje. Kupuje
    calosc firma C. I teraz pytanie: C z B nie jest powiazana zadna umowa
    wiec nowy nabywca masy upadlosciowej okablowanie w budynku ma
    bezzasadnie? Czy B moze kazac mu to usunac i jednoczesnie przywrocic
    stan sprzed instalacji (korytka sa w scianie wiec po wyjeciu kiepsko
    te sciany wygladaja)? Czy B moze to okablowanie przejac? Czy C moze
    odmowic "zabrania zabawek"?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 2. Data: 2004-05-26 21:37:02
    Temat: Re: Upadek firmy i przejecie majatku
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 26 May 2004 15:20:03 +0200, Borszczuk naskrobał(a):

> [...]
    > wlascicielem instalacji (cos tam sprzedawala przez ta instalacje
    > najemcom B i odpalala dzialke B, ale to chyba malo istotne). Teraz

    pada czy upada w rozumieniu ustawy o postepowaniu upadlosciowym i
    naprawczym?

    > Komornik zajmuje jej majatek (w tym rowniez korytka i kable
    > ktore sa polozone w budynku firmy B) i to potem sprzedaje.

    trzeba bylo wniesc skarge w odpowiednim terminie.

    > Kupuje
    > calosc firma C. I teraz pytanie: C z B nie jest powiazana zadna umowa
    > wiec nowy nabywca masy upadlosciowej okablowanie w budynku ma
    > bezzasadnie?

    no to teraz jest klopot bo C kupilo majatek bez wad prawnych.

> [...]
    > stan sprzed instalacji (korytka sa w scianie wiec po wyjeciu kiepsko
    > te sciany wygladaja)? Czy B moze to okablowanie przejac? Czy C moze

    trzeba by miec stosowna umowe miedzy A->B ale po sprzedazy to nie za bardzo
    wiem jak to podejsc :> Unieważnienie sprzedaży chyba nie wchodzi w gre.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 3. Data: 2004-05-27 06:53:20
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Sebol wrote:

    > pada czy upada w rozumieniu ustawy o postepowaniu upadlosciowym i
    > naprawczym?

    Upadla. Nie ma ;) Nikt tam nie pracuje i nie ma co naprawiac.
    Zostal tylko sprzet. I dlugi ;)

    > trzeba bylo wniesc skarge w odpowiednim terminie.

    Wiesz, jakbym wiedzial ze sie przewroce to bym sie polozyl.
    Bardziej mnie interesuje co teraz, niz co mozna bylo zobic
    wczesniej.

    > no to teraz jest klopot bo C kupilo majatek bez wad prawnych.

    Czy "majatek" to takze zawarte umowy? Bo sprzet to oczywiste.

    > trzeba by miec stosowna umowe miedzy A->B ale po sprzedazy to nie za
    > bardzo wiem jak to podejsc :> Unieważnienie sprzedaży chyba nie wchodzi w
    > gre.

    Ok, ale C jest innym podmiotem. B moze nie chciec miec nic z nim wspolnego.
    Czy przez przejecie masy po A mozna go do tego niejako zmusic?

  • 4. Data: 2004-05-27 13:29:01
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 27 May 2004 08:53:20 +0200, Borszczuk naskrobał(a):

    > Upadla. Nie ma ;) Nikt tam nie pracuje i nie ma co naprawiac.
    > Zostal tylko sprzet. I dlugi ;)

    czyli nie komornik a syndyk i do niego należało zgłaszać roszczenia a
    dokładniej do sędziego komisarza.

    > Wiesz, jakbym wiedzial ze sie przewroce to bym sie polozyl.
    > Bardziej mnie interesuje co teraz, niz co mozna bylo zobic
    > wczesniej.

    nie wiem na jakim etapie jest upadłość.

    > Czy "majatek" to takze zawarte umowy? Bo sprzet to oczywiste.

    tak, po warunkiem ze syndyk jej nie wymówił ( bo mógł). Natomiast sprzedarz
    w trybie egzekucji czyści z wszelkich roszczeń wobec kupującego.

    > Ok, ale C jest innym podmiotem. B moze nie chciec miec nic z nim wspolnego.
    > Czy przez przejecie masy po A mozna go do tego niejako zmusic?

    zalezy od stanu upadłosci ale jezeli nastepuje juz wyprzedaż to pewnie juz
    za póżno. Zgłoś sie do syndyka masy upadlosciowej.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl