  • 1. Data: 2010-02-13 14:47:37
    Temat: Re: Dane osobowe swiadka/poszkodowanego - czy da sie utajnic?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Raf" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hl4aaf$3jb$1@inews.gazeta.pl...
    > Hej
    >
    > Mam pytanie - czy swiadek lub poszkodowany ma prawo zazadac na
    > policji/prokuraturze utajnienia swoich danych przed ewentualnym
    > oskarzonym?
    >
    > Jesli tak, to jaki jest w takim przypadku tryb postepowania, podstawa
    > prawna itd?
    > Na jakim etapie sie takie zadanie stawia?

    Zależy o jakie dane chodzi. Utajnienie imienia i nazwiska, to problem.
    Pokrzywdzonego raczej utajnić się nie da. W odniesieniu do świadska
    należałoby przejrzeć przepisy dotyczące świadka inco qnito. Jeśli chodzi o
    pozostałe dane (głównie adresowe), to nie ma większego problemu. Dane
    adresowe są wpisywane w notatakę przekazywaną prokuraturze, a w protokole
    ich nie ma. Z notataką podejrzany się nie może zapoznać. Ale ma to sens, o
    ile podejrzany z samego nazwiska, imienia i treści zeznań nie jest w stanie
    się domyślić tych danych.

  • 2. Data: 2010-02-13 17:14:10
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 13 Lut, 15:47, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > ile podejrzany z samego nazwiska, imienia i treści zeznań nie jest w stanie

    Aaa :) Czyli np osoba bedaca swiadkiem np pobicia dla oskarzonego jest
    tylko znana pod imieniem i nazwiskiem, innych danych nie ma?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2010-02-13 18:41:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On 13 Lut, 15:47, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Aaa :) Czyli np osoba bedaca swiadkiem np pobicia dla oskarzonego jest
    > tylko znana pod imieniem i nazwiskiem, innych danych nie ma?

    Ale pod warunkiem, że złoży taki wnisek.

  • 4. Data: 2010-02-13 19:00:21
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 13 Lut, 19:41, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Ale pod warunkiem, że złoży taki wnisek.

    A na jakim etapie trzeba zlozyc taki wniosek?
    To jest jakis gotowy formularz czy jak? Jaka jest podstawa prawna
    takiego wniosku?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2010-02-13 19:32:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 13 Lut, 19:41, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > A na jakim etapie trzeba zlozyc taki wniosek?

    Ustnie do protokołu przy pierwszej czynności protokołowanej. Bo inaczej
    zostaną te dane wpsiane w protokół i już nie ma jak ich utajniać.

    > To jest jakis gotowy formularz czy jak?

    Mówisz tio policjantowi i powinien wiedzieć jak to zrobić.

    > Jaka jest podstawa prawna takiego wniosku?

    Nie mam pod ręką, ale wynika to z instrukcji dochodzeniowo-śledczej.
    Zaryzykuję z głowy, że gdzieś koło §30.

  • 6. Data: 2010-02-14 13:57:58
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 13 Lut, 20:32, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mówisz tio policjantowi i powinien wiedzieć jak to zrobić.

    > Nie mam pod ręką, ale wynika to z instrukcji dochodzeniowo-śledczej.

    Dzieki :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2010-02-14 14:36:15
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > Nie mam pod ręką, ale wynika to z instrukcji dochodzeniowo-śledczej.
    > Zaryzykuję z głowy, że gdzieś koło §30.

    Chyba to nie tak. Świadek ma dwie możliwości utajnienia swoich danych.
    Pierwsza to zastrzeżenie danych dotyczących miejsca zamieszkania do
    wyłącznej wiadomości prokuratora lub sądu. Może to zrobić każdy. Podstawa
    prawna art. 191 paragraf 3 kpk
    Druga, złożenie wniosku o nadanie statusu świadka incognito lub inaczej
    mówiąc świadka anonimowego. Trzeba spełnić pewne warunki. Podstawa prawna
    art. 184 kpk

  • 8. Data: 2010-02-14 15:55:57
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 14 Lut, 15:36, "grzech" <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Druga, złożenie wniosku o nadanie statusu świadka incognito lub inaczej
    > mówiąc świadka anonimowego. Trzeba spełnić pewne warunki. Podstawa prawna

    A np w przypadku swiadka, ktory zeznaje w sprawie wykroczenia (a nie
    przestepstwa) stosuje sie te same przepisy?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2010-02-14 17:13:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Druga, złożenie wniosku o nadanie statusu świadka incognito lub inaczej
    > mówiąc świadka anonimowego. Trzeba spełnić pewne warunki. Podstawa prawna

    A co nie tak? Bo nie to, bym się czepiał, ale nic nowego nie napisałeś.
    Tylko mi się podstaw parwnych szukać nie chciało. W Instrukcji dla
    policjanta jest opisana procedura w szczegółach.

  • 10. Data: 2010-02-14 22:54:17
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    >A np w przypadku swiadka, ktory zeznaje w sprawie wykroczenia (a nie
    >przestepstwa) stosuje sie te same przepisy?

    W kpwow nie znalazłem takich .