  • 191. Data: 2010-03-10 19:16:53
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-10 19:27, niusy.pl pisze:

    > Więc Ci się pytam dlaczego TAKIEJ ?!

    > Ale dlaczego TEJ ?!

    Bo tyle muszą mieć pieniędzy aby w najgorszym razie pokryć skutki
    wypadku spowodowanego prze kierowcę.

    --
    spp

  • 192. Data: 2010-03-10 19:23:54
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > Bo tyle muszą mieć pieniędzy aby w najgorszym razie pokryć skutki wypadku
    > spowodowanego prze kierowcę.

    Przecież może jej braknąć. Równie dobrze mogłoby być 10 razy tyle albo 100
    razy mniej.

  • 193. Data: 2010-03-10 19:26:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-10 20:23, niusy.pl pisze:

    > Przecież może jej braknąć. Równie dobrze mogłoby być 10 razy tyle albo
    > 100 razy mniej.

    Nie może - prawo przewiduje że ubezpieczalnia odpowiada do tej kwoty, co
    powyżej można ścigać cywilnie. Dlatego _każdy_ kierowca powinien wpłacić
    taką kaucję.

    --
    spp

  • 194. Data: 2010-03-10 20:51:53
    Od: r...@p...onet.pl

    > pytam, dlaczego na kazdym kroku jestesmy okradani przez rzad (ktory
    > ustanowil, takie przepisy jak przymusowe OC) oraz firmy ubezpieczeniowe?

    Sprzedaj auto, jezdzij komunikacją miejską lub rowerem - nie będziesz okradany.

  • 195. Data: 2010-03-10 21:13:53
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Gdzie?

    nie dopytuj się tak, bo zaraz kamil nazwie Cię zakutą pałą ;-), to taka
    metoda gdy kończą się argumenty.

    pozdrawiam
    mario

  • 196. Data: 2010-03-10 21:17:58
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-10 00:22:00 +0100, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> said:

    > W wiadomości news:hn6i2e$iqo$1@inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    > Eee tam, co ty tam możesz wiedzieć...

    To, o czym pisałem, że wiem.

    > Tyle wiesz, co z miski zjesz, jak mawiała moja babcia.

    Babcie (niektóre) mają dziwne powiedzenia.

    > A więc jak podejrzewałem

    A co podejrzewać, skoro ciągle ci piszę to jawnym tekstem?
    Tu nie ma podtekstu - wszystko czarno na białym.

    Może prpblem w tym, że podejrzewasz, zamiast przeczytać?

    > Pisałem - z nietrybiącym ciężko gadać.

    Ale mimo wszystko próbuję.

    > Chodzi o mechanizm działania ubezpieczenia

    Ubezpieczania przedmiotu od czynów.
    To jest śmieszne.

    > Ubezpieczenie jest przypisane do przedmiotu/obiektu.
    > I bardzo dobrze.

    Nie. Bo to jest bez sensu.
    Przedmioty nie mogą popełnić żadnego czynu - popełnia je człowiek.
    Więc wiązanie z przedmiotem jest...

    > A czym ja się miałbym przejmować?

    Ciągle się przejmujesz tym, że to śmieszne.
    Inaczej nie usiłowałbyś twierdzić, że nie jest.

    --
    Bydlę

  • 197. Data: 2010-03-10 21:33:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Mar 2010 18:39:42 +0100, spp wrote:

    >Ale _mogą_ i w razie zdarzenia _muszą_ mieć pokrycie na taką kwotę.
    >Dlatego ewentualna kaucja musiałaby być równa tej kwocie.

    Co wiecej - to jest gorna granica na jednej osobie.
    Granicy ilosci osob nie ma ..

    J.

  • 198. Data: 2010-03-10 22:32:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "R.M." <f...@g...com> wrote in message

    > zgadza sie, ale pieniadze wtedy by nie przepadaly, mysle ze kazdy powinien
    > miec mozliwosc wyboru

    Ale pieniądze nie przepadają... :-)

    Skąd ten pomysł?

    Pomyśl chwilę - ile wynosić musiałaby "składka" Twojego ubezpieczenia
    jeśli ubezpieczyciel gwarantowałby wypłatę powiedzmy do miliona złotych
    odszkodowania za Twoją kraksę jaką spowodowałeś komuś drugiemu... ?
    I z czego ten milion wypłaciłby?

  • 199. Data: 2010-03-10 22:38:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message
    > Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości

    > poprawka, szkoda w mieniu 0,5 szkoda na osobie 2,5 miliona euro

    E... chyba przepłacasz...
    Nie ma jakiejś tańszej opcji z mniejszymi limitami?

  • 200. Data: 2010-03-10 23:27:03
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-10 07:59:49 +0100, "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> said:

    > Tylko, że ubezpiecza się jednak właściciela.

    Tak?
    Jak działa OC przypisane do auta?
    W chwili wypadku (zdarzenia) prowadzonego nie przez właściciela?
    Przecież nie ma związku między właścicielem, a ubezpieczeniem.
    Jest natomiast związek z wielkością przedmiotu.

    > Od roszczeń co do szkód szkód
    > wywołanych danym przedmiotem.

    A jednak młotków, doniczek, rowerów, taczek i dachówek nie ubezpiecza
    się od odpowiedzialności cywilnej.

    > Jak najbardziej ubezpieczasz. Tylko nie przymusowo.

    Coś tu nie gra. Mam wynik kwerendy po góglach:

     Results 1 - 10 of about 906 for "ubezpieczenie samochodu od
    odpowiedzialności cywilnej". (0.24 seconds)