  • 1. Data: 2008-07-16 20:39:57
    Temat: Dowod osobisty
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Miesiac temu zlozylem wniosek o wydanie DO dla dziecka.
    Poszedlem do gminy, aby odebrac DO i pani powiedzial, ze nie ma i nie wie
    kiedy bedzie.
    W niedziele mialem plan wyjechac do Pragi, ale dziecko nie ma dowodu.
    Moge jakos od gminy wyegzekwowac zeby oddali pobrana oplate za DO? Teraz to
    nie bedzie mi (dziecku) potrzebny.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-16 21:04:23
    Temat: Re: Dowod osobisty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Miesiąc temu złożyłem wniosek o wydanie DO dla dziecka.
    > Poszedłem do gminy, aby odebrać DO i pani powiedział, ze nie ma i nie
    > wie kiedy będzie.

    Zadzwoń i zapytaj, kiedy poczta przychodzi. Bo te dowody przychodzą takim
    transzami. może akurat przyjdzie do piątku.

    > W niedziele miałem plan wyjechać do Pragi, ale dziecko nie ma dowodu.
    > Mogę jakoś od gminy wyegzekwować żeby oddali pobrana opłatę za DO? Teraz
    > to nie bedzie mi (dziecku) potrzebny.

    Nie bardzo. Bo dowód zostanie wydany.

  • 3. Data: 2008-07-17 05:17:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 16 lipiec 2008 22:39
    (autor Baczek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5lmat$2j2$1@news.onet.pl>):

    > Miesiac temu zlozylem wniosek o wydanie DO dla dziecka.

    To już teraz dzieci mają DO? Za moich czasów można było na specjalnych
    warunkach dostać czerwony tuż przed osiemnastką, a normalny dopiero po 18.
    Po co DO dziecku? kredyt w prowidencie chce brać? :D

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-07-17 06:10:40
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Tristan" napisał:

    > Po co DO dziecku? kredyt w prowidencie chce brać? :D

    A jak wpisać dziecko w nowy dowód (ja paszportu np. nie mam i mieć nie
    zamierzam)? Więc albo paszport albo dowód przydałby się w razie
    wyjazdu za granicę.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 5. Data: 2008-07-17 06:36:59
    Od: "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl>

    >W odpowiedzi na pismo z środa 16 lipiec 2008 22:39
    > (autor Baczek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g5lmat$2j2$1@news.onet.pl>):

    > To już teraz dzieci mają DO?
    Tak, moga mieć. Zaraz po urodzeniu można złożyć wniosek.

    J.

  • 6. Data: 2008-07-17 06:39:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 17 lipiec 2008 08:36
    (autor Jacek Swierczek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5mpaj$v4b$1@news.onet.pl>):

    > Tak, moga mieć. Zaraz po urodzeniu można złożyć wniosek.

    No ale po co? Zwłaszcza, że po urodzeniu dość się zmienia, więc i tak
    zdjęcie nieaktualne :D

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2008-07-17 06:44:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 17 lipiec 2008 08:10
    (autor Aicha
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5mo7n$kl0$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > A jak wpisać dziecko w nowy dowód (ja paszportu np. nie mam i mieć nie
    > zamierzam)?
    > Więc albo paszport albo dowód przydałby się w razie
    > wyjazdu za granicę.

    A co nie tak z paszportem, że go nie chcesz? Ja mam dwa nawet :D
    Paszport chyba uniwersalniejszy niż DO, który działa tylko czasami.

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-07-17 06:45:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > zamierzam)?
    > Więc albo paszport albo dowód przydałby się w razie

    A co nie tak z paszportem, że go nie chcesz? Ja mam dwa nawet, a ostatnio za
    granicą byłem coś koło 1986 :D Paszport chyba uniwersalniejszy niż DO,
    który działa tylko czasami.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-07-17 07:33:49
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Tristan" napisał:

    > A co nie tak z paszportem, że go nie chcesz?

    Niektorym zwyczajnie nie jest potrzebny, a DO dla dziecka do pewnego wieku
    wychodzi taniej niz paszport.

  • 10. Data: 2008-07-17 07:43:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 17 lipiec 2008 09:33
    (autor Slawek 'IDEall' Fydryk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5msm3$j7v$1.jkr@Slawek.IDEall.Fydryk.com>):

    > Niektorym zwyczajnie nie jest potrzebny, a DO dla dziecka do pewnego wieku
    > wychodzi taniej niz paszport.

    Ale on napisał wprost ,,nie mam i nie zamierzam mieć'' sugerując negatywny
    stosunek swój do tegoż.

    --
    Tristan