  • 11. Data: 2012-08-14 18:15:22
    Temat: Re: towar którego nie ma
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krystek wrote:

    > Dzięki za odpowiedź. Tak, tak właśnie wynika z procedury zwrotu i biorę
    > to pod uwagę. Z korespondencji wnioskuję, że sprzedawca rozsądkiem nie
    > grzeszy i zastanawiam się, czy prawnie nie ma takiej możliwości
    > odstąpienia od zakupu jeśli nie może być zrealizowany w całości?
    >
    > Krystian
    przeszukaj kodeks cywilny a znajdzieszz odpowiedz

  • 12. Data: 2012-08-14 20:02:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > przeszukaj kodeks cywilny a znajdzieszz odpowiedz

    To akurat chyba nie jest najlepsza sugestia, bo tam tego nie znajdzie :-)

  • 13. Data: 2012-08-14 20:12:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie to jest to odstąpienie od umowy.
    > Można odstąpić i tyle, nie ma warunku, że by odstąpić przedmiot trzeba
    > otrzymać.

    Pomysł z tym 10-cio dniowym okresem ma to ograniczenie, że Ty musisz
    występować jako konsument, a oni jako profesjonaliści. Szczegóły znajdziesz
    w USTAWIE z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny,
    którą znajdziesz
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20000220271+2
    004%2408%2425&type=3.
    Zgodnie z art. 7 Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej
    odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w
    terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do
    zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    Czyli jeśli jesteś konsumentem, to musisz mu wypowiedzenie wysłać NA
    PIŚMIE. Żadne maile czy inne podobne wynalazki!

  • 14. Data: 2012-08-14 20:51:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > To akurat chyba nie jest najlepsza sugestia, bo tam tego nie znajdzie :-)

    znajdzie

  • 15. Data: 2012-08-15 02:52:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > znajdzie

    Podaj cyferkę :-)

  • 16. Data: 2012-08-15 08:35:48
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Użytkownik "Ronnei Currane" <R...@o...ru> napisał w wiadomości

    > czy czytałaś Blondynko regulamin czy najpierw piszesz na grupe?
    >
    > Docent

    Zajebiście pomocna odpowiedź !!!

  • 17. Data: 2012-08-15 13:22:04
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-14 15:06, Kris pisze:

    > Najrosądniej dogadac się ze sprzedawcą. Jak będziesz bawił się w zwroty będziesz w
    plecy na kosztach wysyłki.

    Hmm... na pewno? A nie jest tak, że przy zwrocie 10 dniowym klient może
    domagać się też zwrotu za wysyłkę?

  • 18. Data: 2012-08-15 13:53:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Podaj cyferkę :-)

    491.2

    Jeżeli świadczenia obu stron są podzielne, a jedna ze stron dopuszcza
    się zwłoki tylko co do części świadczenia, uprawnienie do odstąpienia od
    umowy przysługujące drugiej stronie ogranicza się, według jej wyboru,
    albo do tej części, albo do całej reszty nie spełnionego świadczenia.
    Strona ta może także odstąpić od umowy w całości, jeżeli wykonanie
    częściowe nie miałoby dla niej znaczenia ze względu na właściwości
    zobowiązania albo ze względu na zamierzony przez nią cel umowy, wiadomy
    stronie będącej w zwłoce.

  • 19. Data: 2012-08-15 14:22:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > częściowe nie miałoby dla niej znaczenia ze względu na właściwości
    > zobowiązania albo ze względu na zamierzony przez nią cel umowy, wiadomy

    Widzę tu jeden problem. Skoro to był zakup na ALLEGRO, to nie był to jedno
    podzielne świadczenie, tylko szereg niepodzielnych. W każdym razie
    sprzedający może się w ten sposób bronić i trudno mi jednoznacznie
    powiedzieć, na ile miałby szanse.

  • 20. Data: 2012-08-15 15:03:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Aug 2012, PlaMa wrote:

    > Hmm... na pewno? A nie jest tak, że przy zwrocie 10 dniowym klient może
    > domagać się też zwrotu za wysyłkę?

    Wg brzmienia polskiej ustawy raczej nie bardzo.
    Strony "zwracają sobie to co wyświadczyły", a przesyłki zwrotnej
    sprzedawca już w żaden sposób nie "wyświadczył".

    pzdr, Gotfryd