  • 1. Data: 2012-08-12 15:16:03
    Temat: Wniosek o ujawnienie prawa własnosci
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Przeprowadziłem sprawę spadkową po żonie (sprawa przez notariusza).
    Po pewnym czasie otrzymałem z Sądu, Wydział Ksiąg Wieczystych, odpis z
    księgi wieczystej a tam informacja, że w sąd dokonał wpisu ostrzeżenie o
    niezgodności treści księgi wieczystej (na podstawie danych od notariusza).
    Do wniosku było załączone pouczenie o tym, że muszę złożyć wniosek
    o ujawnienie prawa własności.
    Ja nic nie ukrywałem, więc o co chodzi z tym ujawnieniem? W Internecie
    trochę poguglałem i odnoszę wrażenie, że to co sąd/ustawodawca nazywa
    "ujawnieniem prawa własności" oznacza zmianę, w tym przypadku, danych
    dot. właściciela nieruchomości.
    Ja już wcześniej, po wysłaniu pisma od sądu ale przed otrzymaniem tego
    pisma, złożyłem wniosek o zmianę właściciela w księdze wieczystej.

    Pytania:
    1. Czy "wniosek o ujawnienie prawa własności" jest w rzeczywistości (w
    tym przypadku) wnioskiem o zmianę właściciela w księdze wieczystej?
    2. Jeżeli złożyłem do sądu wniosek o zmianę właściciela księgi
    wieczystej (załączyłem akt poświadczenia dziedziczenia), to muszę
    jeszcze "ujawniać prawo własności"?
    3. Jaka jest opłata obecnie za ujawnienie prawa własności?
    4. Jakie załączniki musi mieć w tym przypadku wniosek o ujawnienie
    własności? Czy mam znowu załączyć akt poświadczenia dziedziczenia?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2012-08-13 23:50:23
    Temat: Re: Wniosek o ujawnienie prawa własnosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Aug 2012, WOJSAL wrote:

> [...]
    > Ja już wcześniej, po wysłaniu pisma od sądu ale przed otrzymaniem tego pisma,
    > złożyłem wniosek o zmianę właściciela w księdze wieczystej.

    A nie jest aby tak, że to żona nie była prawidłowo wpisana?
    Jak ona weszła przez własność - może np. sama otrzymała w spadku,
    i nie dopilnowała wpisania do KW?
    Odpis masz, a tego nie zastrzegłeś :) (że się zgadza)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-08-14 22:24:15
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    > A nie jest aby tak, że to żona nie była prawidłowo wpisana?

    Nic mi o tym nie wiadomo. I z pisma od sądu też nie ma takiej informacji.

    > Jak ona weszła przez własność - może np. sama otrzymała w spadku,
    > i nie dopilnowała wpisania do KW?

    Kupiliśmy mieszkanie po Bożemu, podczas naszego małżeństwa.

    > Odpis masz, a tego nie zastrzegłeś :) (że się zgadza)

    Sąd został powiadomiony przez notariusza, o tym, że odziedziczyłem po
    żonie nieruchomość (tzn. jej połowę). I teraz mi wysłał info o wpisie do
    księgi wieczystej ostrzeżenie o niezgodności, że nieruchomość przeszła
    na mnie. Czyli sąd wszystko wie (od notariusza) ma odpowiednie dokumenty
    (od notariusza) i chcę bym ja złożył wniosek "o ujawnienie własności".

    Tak na marginesie - nie jest to wyłudzenie pieniędzy ode mnie (opłata za
    wniosek)? Bo mój wniosek nie da sądowi żadnych nowych informacji (bo ma
    to już od notariusza), ani żadnych nowych dokumentów (akt dziedziczenia
    mam od notariusza i sąd też to ma).

    A wracając do tematu: rozumiem, że ów "wniosek o ujawnianie własności"
    jest wnioskiem o aktualizację danych dot. właściciela nieruchomości?

    Pozdrawiam,
    Wojtek