  • 11. Data: 2010-02-04 22:57:31
    Temat: Re: testament a samobójstwo
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

    news:hkfino$nth$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale samobójstwo daje jakiś początek do dłubania co do ważności testamentu.
    > Lepsze to niż nic :)

    no ja akurat jestem zainteresoany, by mój testament został zrealizowany. bez
    podważania.

  • 12. Data: 2010-02-04 22:59:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > niepoczytalnosc a choroba psychiczna to spora odległość

    Ja tylko twierdzę że samobójstwo to świetny powód by zacząć podważanie
    testamentu. Nie zawsze skutecznie, ale może sie udać ... jak pisałem
    lepsze to niż nic, jak się chce testament podważyć.

    Więc w tym sensie samobójstwo może być problemem dla spadkobierców
    testamentowych.

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2010-02-04 23:01:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Konrad N>S> pisze:

    > no ja akurat jestem zainteresoany, by mój testament został zrealizowany. bez
    > podważania.

    To zrób to prościej. Zanim się zabijesz zrealizujesz sobie ten testemnt.
    Choć i darowiznę można podważyć na podstawie niepoczytalności. Ale
    przynajmniej chętni do podważania będą mieli trudniej.

    --
    @2009 Johnson

  • 14. Data: 2010-02-04 23:06:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Spadłem z krzesła ... obiektywne powody do samobójstwa. Nie ma takich.
    > Wszystkie powody do samobójstwa są subiektywne.

    To podnieś się i spróbuj pomyśleć...

    Powody mogą być urojone (duch święty mu kazał) albo mogą być obiektywnie
    istniejące (plajta, rak).

    > Gdybać to sobie można. Wszystko zależy od okoliczności. Ale samobójstwo
    > daje jakiś początek do dłubania co do ważności testamentu. Lepsze to niż
    > nic :)

    Wiesz, tak to wszystko daje:drastyczna zmiana zapisów == na pewno
    zwariował ;)

  • 15. Data: 2010-02-04 23:14:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > albo mogą być obiektywnie istniejące (plajta, rak).

    Plajta czy rak nie są powodem do samobójstwa, czy to nie jest oczywista
    oczywistość ?
    jeśli one są "przyczyną" to powodem jest subiektywne odczucie samobójcy
    związane w tymi zdarzeniami. Gdyby to było coś obiektywnego to wszyscy
    by tak robili.

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2010-02-04 23:16:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

> [...]
    > jeśli one są "przyczyną" to powodem jest subiektywne odczucie samobójcy
    > związane w tymi zdarzeniami. Gdyby to było coś obiektywnego to wszyscy

    Niemniej jednak taka obiektywnie istniejąca przyczyna - choć podlegająca
    subiektywnego osądowi - sprawia, że teza jakoby przyczyną samobójstwa
    była niepoczytalność będzie dość słaba.

  • 17. Data: 2010-02-04 23:40:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Niemniej jednak taka obiektywnie istniejąca przyczyna - choć podlegająca
    > subiektywnego osądowi - sprawia, że teza jakoby przyczyną samobójstwa
    > była niepoczytalność będzie dość słaba.

    Czyli rozumiem że twierdzisz, że przy tej "obiektywnej przyczynie" za
    nienormalnego będzie uznany ten kto nie popełni samobójstwa ?

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2010-02-04 23:41:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Czyli rozumiem że twierdzisz, że przy tej "obiektywnej przyczynie" za
    > nienormalnego będzie uznany ten kto nie popełni samobójstwa ?

    Twoje rozumowanie jest bardzo kalekie.

  • 19. Data: 2010-02-04 23:42:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Twoje rozumowanie jest bardzo kalekie.

    Staram się dostawać do twojego poziomu ;)

    --
    @2009 Johnson

  • 20. Data: 2010-02-04 23:45:29
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > np. roporządzenie polisą na wypadek śmierci, która np. w przypadku
    > samobojstwa wypłacona nie bedzie.

    Hm, cos mi sie kolacze, ze jest rozstrzygniecie sadowe, iz polisa
    na zycie podlega wyplacie nawet w przypadku samobojstwa.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek