  • 1. Data: 2004-02-29 11:25:57
    Temat: tPSA próba wyłudzenia ????
    Od: "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)>

    Witam,
    Mam taki problem, tepsa chce odemnie pieniedzy, ktore tak naprawde im sie
    nie naleza.
    Dla zaznajomienia ze sprawą zacytuje reklamacje jaka do nich wysłałem:

    ********
    Szanowni Państwo!
    Dnia 19.10.2001r. podpisałem umowę z TP S.A. na korzystanie z usługi SDI na
    czas określony - 24 miesiące. Po dwóch latach kiedy umowa wygasła przestałem
    dostawać na rachunkach abonament za usługę SDI. Chcąc uniknąć późniejszego
    rachunku opiewającego na dużą kwotę za kilka miesięcy, niezwłocznie
    zgłosiłem ten fakt w październiku 2003 na Blue Line 9393. Reklamacja została
    przyjęta i rozpatrzona w miesiącu styczniu 2004 kiedy to dostałem faktury
    korygujące na łączną kwotę 329,21 zł za miesiące, kiedy nie płaciłem za SDI.
    Do tej pory wszystko przebiegło prawidłowo. Jednak dnia 22.01.2004 dostałem
    fakturę FRZxxxxxxxxxxxxxxxx za miesiąc 01/2004. Na niniejszej fakturze
    oprócz innych, widnieje pozycja "Usługa SDI - instalacja /PKWIU-64.20.1" na
    kwotę 280,38 zł.
    Uważam, iż ta opłata została niesłusznie naliczona.
    Dla potwierdzenia mojej tezy pozwolę sobie zacytować fragment "Regulaminu
    świadczenia usługi SDI przez Telekomunikację Polską S.A.", który to dostałem
    i zapoznałem się z treścią w dniu podpisania umowy. Niniejszy regulamin,
    obowiązywał od dn. 15 września 2001 do dn. 05 listopada 2003, czyli przez
    cały czas trwania mojej umowy.
    ......"
    § 23
    1. Wszelkie zmiany zawartej Umowy mogą być dokonane jedynie w formie
    pisemnego aneksu do Umowy pod rygorem nieważności.

    2. Abonent w każdym czasie trwania Umowy na czas określony może zmienić
    Umowę zawartą na czas określony na czas nieokreślony.

    3. Umowa zawarta na czas określony po upływie okresu, na który została
    zawarta jest automatycznie przedłużana na taki sam okres, o ile Abonent nie
    wyrazi innej dyspozycji.

    4.Umowa zawarta na czas określony po upływie okresu, na który została
    zawarta może być przedłużona na czas nieokreślony, jeżeli Abonent wyrazi
    taką dyspozycję w trakcie trwania Umowy na czas określony.

    5. Opłaty jednorazowej za uzyskanie lub za zmianę dostępu do systemu SDI nie
    pobiera się w przypadkach określonych w ust.3 i 4. "

    W tym miejscu pragnę poinformować, iż nie składałem żadnych dyspozycji
    odnośnie przedłużenia umowy więc zgodnie z § 23 ust.3 zacytowanego fragmentu
    regulaminu umowa powinna zostać przedłużona automatycznie, co podejrzewam
    nastąpiło. Jednak wobec §23 ust.5, opłatę, która jest przedmiotem mojej
    reklamacji, naliczono bezpodstawnie.

    **********

    Sporna kwota jest niewielka, lecz z tego co wiem próbuja ja egzekwowac od
    wiekszosci (wlsnie nie od wysztkich, hehe) uzytkownikow w takiej sytuacji
    jak moja. Rekalamcje złozylem ponad miesiac temu i do tej pory czekam na
    pisemna odpowiedz. Niedawano dzownila do mnie jakas babka z tepsy z
    nieudolnymi tłumaczeniami dlaczego tak naliczyla a nie inaczej (nie
    powolujac sie przy tym ze zaden regulamin ani inne przpisy ot. po prostu "bo
    tak ma byc" :() oraz z inforamcja ze reklamacja jest rozptrywana, wiec
    spodziewam sie ze odpowiedz bedzie raczej negatywana.
    Moje pytanie jest nastepujace: Co mozna dalej z tym zrobic ??? Czy sad
    przyjmie taka sprawe ??? Moze jaks federacja konsumnetow ? Wiem ze kwota
    jest niewielka, ale dlaczego ja i wielu innych ma płacic za cos, za co nie
    powinno. Doadam jeszcze ze ta kwota to roznica pomiedzy oplata instalacyjna
    na czas nieokreslony a oplata na czas okreslony. Wiec tak wg. tepsy nie dosc
    ze podpisalem umowe lojalnosciawa na dwa lata i bylem ich klientem to
    jeszcze po dwoch latach musze doplacic aby by tym klientem byc nadal.
    Zreszta wszystko wyjasnia regulamin tylko pracownicy nawet nie widza o jego
    istnieniu :(

    Z góry dziekuje za pomoc

    --
    Pozdrawiam ----> Krzysztof
    GG: 1079451

  • 2. Data: 2004-02-29 11:49:36
    Temat: Re: tPSA próba wyłudzenia ????
    Od: szpakuu <s...@g...lost.spamer>

    ROT13 wrote:

> [...]
    > 01/2004. Na niniejszej fakturze oprócz innych, widnieje pozycja "Usługa
    > SDI - instalacja /PKWIU-64.20.1" na kwotę 280,38 zł.

    Wygląda na to że tpsa uprawia "kreatywną księgowość".
    Świadczy o tym uznanie reklamacji w styczniu (zgłoszona w październiku).
    Mi wystawili fakturę za modem do neostrady którego od nich nie pobierałem.
    Sytuacja analogiczna. Reklamacja złożona 5 listopada. tpsa ma miesiąc na
    rozpatrzenie. Uznanie reklamacji w styczniu.
    Na koniec roku bilans ekonomiczny w rubryce przychody (wirtualne) spory.
    Nic to że w styczniu już wygląda to inaczej ...

    --
    szpakuu(at)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2004-02-29 12:21:03
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka@qwa_nie_spamuj.klub.chip.pl>

    Użytkownik "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mam taki problem, tepsa chce odemnie pieniedzy, ktore tak naprawde im
    sie
    > nie naleza.

    Moj przyjaciel z Czestochowy od 3 lat dostaje do firmy rachunki za trzy
    linie abonenckie mimo, ze ma podlaczona tylko jedna, choc chcial miec
    trzy. Napisal juz wiele pism w tej sprawie do TPSA na roznych
    szczeblach, byl na wielu rozmowach z kierownikami roznych szczebli...
    Placi za jedna, ale w zeszlym roku dostal wezwanie do zaplaty zaleglosci
    za dwie linie ktore nie istnieja z grozba zaniechania swiadczenia uslug
    na wszystkich liniach. Zareklamowal, uznali mu, przeprosili... Nadal
    przychodza rachunki na trzy linie...

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 4. Data: 2004-02-29 13:04:07
    Od: "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)>

    Tomasz Kałużny <tomaszka@qwa_nie_spamuj.klub.chip.pl> napisał :
> [...]
    > za dwie linie ktore nie istnieja z grozba zaniechania swiadczenia uslug
    > na wszystkich liniach. Zareklamowal, uznali mu, przeprosili... Nadal

    No coz duzo sie slyszy o takich historiach i cala tepsa jest od dawna z tego
    znana, ale mnie interesuje jedna rzecz : Czy mozna jakos dochodzic swoich
    praw ? Czy jest sens udac sie z taka sprawa do sadu ? W koncu chyba jakas
    sprawiedliwosc istnieje, a moze sie myle i trzeba płacic wszystko co sobie
    monopolista zazyczy ?? Jezeli tak to nic tylko wyjechac z tego kraju :(

    --
    Pozdrawiam ----> Krzysztof
    GG: 1079451

  • 5. Data: 2004-02-29 18:21:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    sobie
    > monopolista zazyczy ?? Jezeli tak to nic tylko wyjechac z tego kraju :(

    A po co chcesz iść do sądu? Jeśli TP SA będzie pomimo Twojego sprzeciwu
    chciała dostać pieniądze, to ona musi z tym iść do sądu i tam udowodnić,
    ze jej się należą te pieniądze. Wydaje mi się, że pisemna odpowiedź,
    której wysłanie będzie mógł dowieść (list polecony, osobiste doręczenie za
    pokwitowaniem itp.) powinno wystarczyć.

    A jak nie wystarczy i będą dalej naciskać, to dokąd usługę świadczą, to ja
    bym nie reagował, bo nie warto. Jak zaczną się odgrażać zablokowaniem
    usługi, to pewnie trzeba będzie wówczas powalczyć. Znowu pismo, albo w
    ostateczności powalczyć opierając się na praktykach monopolistycznych.

  • 6. Data: 2004-03-01 08:25:31
    Od: "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał :
> [...]

    > usługi, to pewnie trzeba będzie wówczas powalczyć. Znowu pismo, albo w
    > ostateczności powalczyć opierając się na praktykach monopolistycznych.

    Tak. Masz całkowitą racje. Tylko jak przez 3 miesiace nie zapłace tej kwoty
    wyłacza mi internet i telefon, potrzebne mi sa one do pracy. Raczej chyba
    nie bedzie ich interesowało dlaczego nie płace ??

    --
    Pozdrawiam ----> Krzysztof
    GG: 1079451

  • 7. Data: 2004-03-01 08:26:19
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > pisemna odpowiedź, której wysłanie będzie mógł dowieść (list
    > polecony, osobiste doręczenie za pokwitowaniem itp.) powinno

    Ale może to zgłosić do prokuratury jako próbę wyłudzenia? Jakby
    ścignęli pana prezesa toby się opamiętał...
    Ode mnie się od 2 lat domagają zapłaty jednej faktury. No i git,
    problem polega na tym, że ten rachunek zapłaciłem... I paręnaście razy
    im go faksowałem...
    Z nowości, wyłaczyli mi preselekcję na tele2. Do 2 stycznia krecąc bez
    prefiksu międzymiastowe szły przez tele2. 2 stycznia kutafony
    wyłaczyli. I oczywiście przyszedł rachunek na rozmowy przez nich idące.
    Ech, kopanie się z koniem.
    Gdyby nie to, że to kwota rzędu 50 pln, poszedłbym do prokuratury. Pal
    sześc, zapłaciłbym i zgłosił juz nie próbę, tylko wyłudzenie.
    Ale uważajcie, to zorganizowana akcja była, na fali wyłaczania
    "socjalnym", powyłączali też "standardowym" (chodzi o typ abonamentu).
    Babka na infolinii się wygadała, własciwie to chyba jest na
    wypowiedzeniu, bo sama bez pytania wyjasniła mi istotę kantu. Ten cwel
    co podsłuchiwał, rozłączył nas jak tylko się zorientował co się dzieje.
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2004-03-01 16:16:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale może to zgłosić do prokuratury jako próbę wyłudzenia? Jakby
    > ścignęli pana prezesa toby się opamiętał...

    Nikogo by nie ścignęli, bo to w żadnym wypadku oszustwem być nie może.
    gdyby było, to a' priori należało by zamknąć każdego powoda, który
    przegrał sprawę w sądzie. On też dochodził nienależnej kwoty. Działania
    telekomunikacji można jedynie rozpatrywać w kategoriach wykorzystywania
    pozycji monopolisty na rynku, ale to pod warunkiem, że zagrożą
    zaprzestaniem świadczenia usługi.

  • 9. Data: 2004-03-02 01:12:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c2033e$rm8$6@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > telekomunikacji można jedynie rozpatrywać w kategoriach wykorzystywania
    > pozycji monopolisty na rynku, ale to pod warunkiem, że zagrożą

    Jedyne na co można chyba liczyć, to sytuacje w której pracownik takiej
    wspaniałej firmy informuje o nieistniejącym długu np. sąsiadów, co się
    zdarza przy rozmaitych okazjach. Piszę ogólnie, bo np. niejaka UPC też ma
    wcale podobne zagrania i w 3 miesiące po rozwiązaniu umowy i odcięciu
    sygnału, przyszedł jakiś miły pan i domagał się od moich sąsiadów
    wpuszczenia na teren budynku aby mógł nas odciąć bo nie płacimy :)
    Przyznam że mnie cholernie wtedy kusiło aby coś z tym zrobić.

    Zaś z tytułową tpsa mam zupełnie podobne przeboje i niestetey nic do nich
    nie dociera. Co ciekawe, zdarzył się już drugi raz przypadek że nie
    przyszło od nich potwierdzenie odbioru. Pierwsze przyszło po awanturze na
    poczcie. Drugie, wysłane w grudniu, nadal nie. <dygresja> Do kogo składa
    się skargę w takiej sprawie? Poczta nadania czy gdzieś wyżej?</dygresja>.
    Tak że z tpsa mam rozwiązaną umowę od ponad pół roku, linie odcieli
    natychmiast po otrzymaniu wypowiedzenia (mimo, że potwierdzenie odbioru
    nie przyszło :), ale abonament i odsetki nadal naliczają. Co ciekawe, w
    styczniu ktoś wydzwonił na tej odcietej lini jeden impuls :)

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-03-02 15:52:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:ql3dh1-rln.ln1@ziutka.router...
    > Do kogo składa
    > się skargę w takiej sprawie? Poczta nadania czy gdzieś wyżej?

    Z tego co wiem urząd nadawczy, co wynika z regulaminu świadczenia usług.