    From: "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: tPSA próba wyłudzenia ????
    Date: Sun, 29 Feb 2004 12:25:57 +0100

    Witam,
    Mam taki problem, tepsa chce odemnie pieniedzy, ktore tak naprawde im sie
    nie naleza.
    Dla zaznajomienia ze sprawą zacytuje reklamacje jaka do nich wysłałem:

    ********
    Szanowni Państwo!
    Dnia 19.10.2001r. podpisałem umowę z TP S.A. na korzystanie z usługi SDI na
    czas określony - 24 miesiące. Po dwóch latach kiedy umowa wygasła przestałem
    dostawać na rachunkach abonament za usługę SDI. Chcąc uniknąć późniejszego
    rachunku opiewającego na dużą kwotę za kilka miesięcy, niezwłocznie
    zgłosiłem ten fakt w październiku 2003 na Blue Line 9393. Reklamacja została
    przyjęta i rozpatrzona w miesiącu styczniu 2004 kiedy to dostałem faktury
    korygujące na łączną kwotę 329,21 zł za miesiące, kiedy nie płaciłem za SDI.
    Do tej pory wszystko przebiegło prawidłowo. Jednak dnia 22.01.2004 dostałem
    fakturę FRZxxxxxxxxxxxxxxxx za miesiąc 01/2004. Na niniejszej fakturze
    oprócz innych, widnieje pozycja "Usługa SDI - instalacja /PKWIU-64.20.1" na
    kwotę 280,38 zł.
    Uważam, iż ta opłata została niesłusznie naliczona.
    Dla potwierdzenia mojej tezy pozwolę sobie zacytować fragment "Regulaminu
    świadczenia usługi SDI przez Telekomunikację Polską S.A.", który to dostałem
    i zapoznałem się z treścią w dniu podpisania umowy. Niniejszy regulamin,
    obowiązywał od dn. 15 września 2001 do dn. 05 listopada 2003, czyli przez
    cały czas trwania mojej umowy.
    ......"
    § 23
    1. Wszelkie zmiany zawartej Umowy mogą być dokonane jedynie w formie
    pisemnego aneksu do Umowy pod rygorem nieważności.

    2. Abonent w każdym czasie trwania Umowy na czas określony może zmienić
    Umowę zawartą na czas określony na czas nieokreślony.

    3. Umowa zawarta na czas określony po upływie okresu, na który została
    zawarta jest automatycznie przedłużana na taki sam okres, o ile Abonent nie
    wyrazi innej dyspozycji.

    4.Umowa zawarta na czas określony po upływie okresu, na który została
    zawarta może być przedłużona na czas nieokreślony, jeżeli Abonent wyrazi
    taką dyspozycję w trakcie trwania Umowy na czas określony.

    5. Opłaty jednorazowej za uzyskanie lub za zmianę dostępu do systemu SDI nie
    pobiera się w przypadkach określonych w ust.3 i 4. "

    W tym miejscu pragnę poinformować, iż nie składałem żadnych dyspozycji
    odnośnie przedłużenia umowy więc zgodnie z § 23 ust.3 zacytowanego fragmentu
    regulaminu umowa powinna zostać przedłużona automatycznie, co podejrzewam
    nastąpiło. Jednak wobec §23 ust.5, opłatę, która jest przedmiotem mojej
    reklamacji, naliczono bezpodstawnie.

    **********

    Sporna kwota jest niewielka, lecz z tego co wiem próbuja ja egzekwowac od
    wiekszosci (wlsnie nie od wysztkich, hehe) uzytkownikow w takiej sytuacji
    jak moja. Rekalamcje złozylem ponad miesiac temu i do tej pory czekam na
    pisemna odpowiedz. Niedawano dzownila do mnie jakas babka z tepsy z
    nieudolnymi tłumaczeniami dlaczego tak naliczyla a nie inaczej (nie
    powolujac sie przy tym ze zaden regulamin ani inne przpisy ot. po prostu "bo
    tak ma byc" :() oraz z inforamcja ze reklamacja jest rozptrywana, wiec
    spodziewam sie ze odpowiedz bedzie raczej negatywana.
    Moje pytanie jest nastepujace: Co mozna dalej z tym zrobic ??? Czy sad
    przyjmie taka sprawe ??? Moze jaks federacja konsumnetow ? Wiem ze kwota
    jest niewielka, ale dlaczego ja i wielu innych ma płacic za cos, za co nie
    powinno. Doadam jeszcze ze ta kwota to roznica pomiedzy oplata instalacyjna
    na czas nieokreslony a oplata na czas okreslony. Wiec tak wg. tepsy nie dosc
    ze podpisalem umowe lojalnosciawa na dwa lata i bylem ich klientem to
    jeszcze po dwoch latach musze doplacic aby by tym klientem byc nadal.
    Zreszta wszystko wyjasnia regulamin tylko pracownicy nawet nie widza o jego
    istnieniu :(

    Z góry dziekuje za pomoc

    --
    Pozdrawiam ----> Krzysztof