  • 1. Data: 2005-05-06 06:44:34
    Temat: szukam pomocy w temacie praw autorskich (zaiks)
    Od: projekt22 <p...@g...pl>

    będę produkował płyty wykorzystując fragmenty utworów muzycznych
    nurtują mnie pytania:
    - komu musze płacic za prawa - zaiksowi czy bezpośrednio twórcy?
    - kto jest twórcą: autor utworu czy właściciel praw do nagranego utworu
    - czy wobec powyzszego moge być zmuszony płacicć i temu i temu?
    - jakie sa procedury ochrony utworzonego przeze mnie nagrania?
    - i najwazniejsze - z jakimi kosztami mam się liczyc - dotyczy praw
    zakupu jak i kosztów ochrony.
    będę wdzieczny za informacje
    [pro]

  • 2. Data: 2005-05-06 13:45:25
    Temat: Re: szukam pomocy w temacie praw autorskich (zaiks)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "projekt22" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > będę produkował płyty wykorzystując fragmenty utworów muzycznych
    > nurtują mnie pytania:
    > - komu musze płacic za prawa - zaiksowi czy bezpośrednio twórcy?

    Jeśli twórca jest zrzeszony w ZAIKS, to ZAIKS-owi. W przeciwnym razie
    twórcy.

    > - kto jest twórcą: autor utworu czy właściciel praw do nagranego
    utworu

    Autorem utworu jest ... autor. Moze chodziło Ci o właściciela praw
    majątkowych.

    > - czy wobec powyzszego moge być zmuszony płacicć i temu i temu?

    Nie.

    > - jakie sa procedury ochrony utworzonego przeze mnie nagrania?

    Producenci są zrzeszeni w ZPAV. Wejdź na ich stronę i poszukaj.

    > - i najwazniejsze - z jakimi kosztami mam się liczyc - dotyczy praw
    > zakupu jak i kosztów ochrony.
    > będę wdzieczny za informacje

    Odpowiedź znajdziesz na stronach ZAIKS i ZPAV.