  • 1. Data: 2005-05-05 21:11:14
    Temat: zakłocanie stosunków wodnych a działka
    Od: " katarzyna" <n...@g...pl>

    Witam,
    mamy nastepujacy problem. Rodzice kupili działkę, zaczęli tam sadzić:
    maliny, borówki, truskawki, drzewa owocowe, żywopłot. Drzewa posadzili dla
    świetego spokoju w odległości 6 metrów od granicy działki. Co przykre i
    bolesne, zaczęły się problemy z dawno nie lubianymi sąsiadami: łamanie przez
    nich drzewek, krzaczków, przechodzenie przez działkę w ten sposób że zawsze
    jakieś małe krzaczki truskawek czy poziomek są połamane. Działka nie jest
    ogrodzona. No i teraz przyszło pismo (niestety chwilowo nie jestem w stanie
    powiedzieć o jakim charakterze, po prostu zapomniałam) że oni się na to nie
    zgadzają (konkretnie poszło o sadzenie zywopłotu), bo prowadzone przez moich
    rodziców działania naruszają stosunki wodne. Nie przepływa tam żadna rzeka,
    nie ma jeziora, nic. Działka w części położona jest na skarpie i pod tą
    skarpą, 5 metrów od granicy działki jest bagno, ale wszystko co zasadzili
    znajduje się własnie NA skarpie i do bagna od sadzonek jest skarpa/przepaść
    + jakieś 50 m

    działka-sadzonki
    ----------------

    |_działka-tu nic nie posadzono_|5m|bagno|

    gdzie: 5m to 5 metrów od granicy działki do bagna
    mam nadzieje ze ten rysuneczek się nie potnie

    Rodzice tylko sadzą i pielegnują co zasadzili. Czy sąsiedzi w ogóle mają
    jakiekolwiek podstawy by uważać że zasadzenie krzaków i drzew niszczy
    stosunki wodne? Jak sie bronic- to oni niszcza sadzonki (rodzice widzieli,
    ale nie jest to udokumentowane), wygrazaja, podburzaja innych sasiadów -na
    razie bezskuteczne (poprzez teksty w stylu "ja nie dopuszcze by im cokolwiek
    wyrosło").

    Ja już sama nie wiem, googlam no i żadnego powiązania sadzenia drzew z
    zakłocaniem stosunków wodnych nie znalazłam
    proszę o pomoc, ewentualnie o wskazanie w jakim kierunku googlać
    Dziękuję za przeczytanie do końca, prosze o wyrozumialosc
    Katarzyna