  • 1. Data: 2005-05-06 06:55:48
    Temat: Lokalna książka telefoniczna
    Od: "Piotrek" <b...@s...pl>

    Witam.
    Chciałbym zrobić lokalną, niech będzie powiatową książkę telefoniczną.
    Czy mogę "pożyczyć" numery z dostępnych książek czy muszę je w jakiś sposób
    (w jaki?) pozyskać sam?

    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-05-06 07:18:24
    Temat: Re: Lokalna książka telefoniczna
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym zrobić lokalną, niech będzie powiatową książkę telefoniczną.

    1) Czy ta książka miałaby służyć celom własnym (taki większy notes), czy
    zamierzasz czerpać z niej zyski sprzedając, wypożyczając innym?
    2) Miałaby obejmować numery firm, czy osób prywatnych?
    2) Jeśli osób prywatnych, to czy masz zgodę właścicieli numerów na ich
    prezentowanie i przetwarzanie danych osobowych?

    D.

  • 3. Data: 2005-05-06 07:43:30
    Od: "Piotrek" <b...@s...pl>

    > 1) Czy ta książka miałaby służyć celom własnym (taki większy notes), czy
    > zamierzasz czerpać z niej zyski sprzedając, wypożyczając innym?
    Książka ma być kolportowana jako insert do gazety i może bedzie dostepna
    jeszcze w kilku punktach - nieodplatnie oczywiscie.
    Tylko, żeby ją zrobić i do niej nie dopłacać będe chciał zamieścić w niej
    reklamy, te oczywiście będą płatne.

    > 2) Miałaby obejmować numery firm, czy osób prywatnych?
    W wersji minimalnej tylko firmy, jak sie uda to i osoby prywatne.

    > 2) Jeśli osób prywatnych, to czy masz zgodę właścicieli numerów na ich
    > prezentowanie i przetwarzanie danych osobowych?
    Właśnie o to chciałem zapytać. Jak mam pozyskać informacje do książki.
    Czy jest różnica w publikowaniu informacji o danych teleadresowych firm i
    isób prywatnych?
    Czy trzeba każdą z nich zapytać o zgodę, czy można skorzystać z danych
    ogólodostępnych z innych publikacji?

    Pozdrawiam,
    Piotrel

  • 4. Data: 2005-05-06 08:12:54
    Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl>

    > Właśnie o to chciałem zapytać. Jak mam pozyskać informacje do książki.
    > Czy jest różnica w publikowaniu informacji o danych teleadresowych firm i
    > isób prywatnych?

    Nie jestem pewna, jak to jest w przypadku firm, ale osoba prywatna
    zgadza się na udostępnianie / przetwarzanie danych (oczywiście pod
    warunkiem, że nie ma ich zastrzeżonych) na zasadzie porozumienia ze swoim
    operatorem, jako część umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. To
    znaczy, że osoba, która zakłada sobie telefon zgadza się na to, by jej numer
    był prezentowany w biurze numerów / książce telefonicznej, ale w każdej
    chwili może go sobie zastrzec. Niejako więc operator ma domyślne prawo ten
    numer w książce wydrukować, ale tylko wtedy kiedy abonent nie wyraża
    sprzeciwu.
    Nie wydaje mi się, abyś Ty miał takie samo prawo, jak ma operator.
    Wiem, że sprzedażą danych w TP zajmuje się "bank danych" - 9493, ale
    sprzedają tylko dane firm, co znaczy, że dane osób prywatnych są chronione
    albo wewnętrzną ustawą, albo ustawą o ochronie danych osobowych, albo obiema
    tymi ustawami. Najlepiej więc skontaktuj się bezpośrednio z TP i innymi
    operatorami, których numery chcesz zamieszczać w swojej książce - jestem
    pewna, że tam uzyskasz wszelkie informacje.

    D.

  • 5. Data: 2005-05-06 08:24:02
    Od: "Piotrek" <b...@s...pl>

    Dziękuje za informacje.

    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 6. Data: 2005-05-06 13:43:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@s...pl> napisał w wiadomości

    Z dostępnych książek nie możesz ich importować, bowiem te są chronione
    jako bazy danych na podstawie prawa autorskiego. Dane firm możesz
    umieścić bez pytania kogokolwiek o zgodę. Na przetwarzanie danych
    osobowych osób fizycznych musisz mieć zgodę tych osób i rejestrację
    zbioru w GIODO.