  • 1. Data: 2005-05-05 21:20:22
    Temat: Przeniesienie
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    Czy pracodawca ma prawo przenieść pracownika do filii firmy w innym mieście
    odległym od miejsca zamieszkania pracownika o ok. 50 km? Czy pracownik musi
    się na to zgodzić?

    Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

    --
    Les P zawsze :-)

  • 2. Data: 2005-05-06 01:35:03
    Temat: Re: Przeniesienie
    Od: "Maciej Muran" <.@.>

    Użytkownik "Les P" <l...@n...pl> napisał
    > Czy pracodawca ma prawo przenieść pracownika do filii firmy w
    > innym mieście odległym od miejsca zamieszkania pracownika o ok.
    > 50 km? Czy pracownik musi się na to zgodzić?
    > Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

    A w umowie o pracę i regulaminie pracy co jest napisane na ten temat?

    --
    Maciek.

  • 3. Data: 2005-05-06 07:26:20
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Niektóre firmy mają swoje filie troche dalej niż 50km od siedziby, bo w
    Iraku.
    Pracownikom zaproponowano przeniesienie na 3 lata.
    Ten kto się nie zgodził, następnego dnia zobaczył na biurku druk:
    "Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem"

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2005-05-06 12:35:31
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <.@.> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Les P" <l...@n...pl> napisał
    >
    > A w umowie o pracę i regulaminie pracy co jest napisane na ten temat?

    Umowa o pracę zwyczajowo nie zawiera takich zapisów, a regulaminy są chyba
    podrzędne w stosunku do kodeksu pracy, a jeśli tam nie ma takich zapisów -
    to do kodeksu cywilnego. Chodzi przecież o to, że istotna zmiana warunków
    pracy i płacy (ale chyba też kosztów poniesionych np. na dojazdy) powinna
    być poprzedzona wymówieniem? Bo wydaje się, że pracodawca chce w ten sposób
    wymusić zwolnienie pracowników na zasadzie porozumienia stron, a to jest
    niekorzystne dla osób zatrudnionych?

    --
    Les P zawsze :-)

  • 5. Data: 2005-05-06 12:37:58
    Od: "Les P" <l...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:opsqcex3lprdstuz@a-ih8sfmaky7pen.chello.pl...
> [...]
    > Ten kto się nie zgodził, następnego dnia zobaczył na biurku druk:
    > "Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem"

    I o to chodzi! Bo w przypadku który ja obserwuję, pracodawca proponuje
    rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, a to jest dla pracowników, zdaje
    się, mniej korzystne.

    --
    Les P zawsze :-)