  • 1. Data: 2003-04-30 19:54:06
    Temat: szkody podczas remontu - kto odpowiedzialny?
    Od: "John Doe" <j...@d...com>

    Witam!

    Podczas remontu lokalu wlasnosciowego, pracownik wynajetej przeze mnie firmy
    remontowej spowodowal szkody u sasiada.

    Kto odpowiada za te szkody? Ja czy firma remontowa?

    Firma co prawda podpisala administracji budynku, ze usunie wszelkie szkody
    powstale z jej winy (czesc usunela), ale z dokonczeniem naprawy szkod
    zwleka...

    Administracja budynku sciga mnie, czy slusznie?

    Mnie osobiscie firma remontowa zapewniala, ze trzyma reke na pulsie i
    wszytsko naprawia
    az tu dzisiaj przychodzi list z PZU, ze wyplacili sasiadowi odszkodowanie i
    teraz ja mam oddac PZU pieniadze, ktore oni mu wyplacili. (powolujac sie na
    art.10 ustawy o najmie lokali mieszkaniowych)

    Czy slusznie PZU sciaga ode mnie pieniadze? Czy mozna cos z tym zrobic? Na
    co sie powolac?

    Bardzo prosze o pomoc
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2003-04-30 21:51:18
    Temat: Re: szkody podczas remontu - kto odpowiedzialny?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "John Doe" <j...@d...com> napisał w wiadomości
> [...]
    firmy
    > remontowej spowodowal szkody u sasiada.
    >
    > Kto odpowiada za te szkody? Ja czy firma remontowa?

    ty

> [...]
    > zwleka...
    >
    > Administracja budynku sciga mnie, czy slusznie?

    słusznie

> [...]
    > art.10 ustawy o najmie lokali mieszkaniowych)
    >
    > Czy slusznie PZU sciaga ode mnie pieniadze? Czy mozna cos z tym zrobic? Na

    możesz próbowac udowadniac, że nie ty sprowadziłes firme ale przeciez to nie
    prawda

    mogłeś się ubezpieczyć: OC z tytułu posiadania nieruchomości
    grosze kosztuje a się w tym przxypadku stosuje jak równiez w przxypadku
    zalania sąsiada na dole oraz w wielu innych okiicznosciach.

    > Bardzo prosze o pomoc
    > Pozdrawiam
    > Tomasz

    na przyszłość jak znalazł,
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-04-30 22:13:59
    Od: "John Doe" <j...@d...com>

    "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> wrote in message
    03.jasien.net...
    > Użytkownik "John Doe" <j...@d...com> napisał w wiadomości

    > firmy

    > ty

    (....)

    a jezeli wynajmuję taksówke i taksówkarz przejedzie komuś pieska - to
    odpowiadam ja czy taksówkarz, ktory mnie wiózł?
    Tomasz

  • 4. Data: 2003-05-01 05:53:55
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jarosław Matejczuk wrote:
    > ty

    dlaczego?
    "...chyba że nie ponosi winy w wyborze albo że wykonanie czynności
    powierzył osobie, przedsiębiorstwu lub zakładowi, które w zakresie swej
    działalności zawodowej trudnią się wykonywaniem takich czynności. "

    > na

    1) przecież to jest uchylone?
    2) a nwet jeśli to co ma ta ustawa do mieszkania własnościowego? - mowa
    o spółdzielczym? odrębnej własności?

    KG

  • 5. Data: 2003-05-01 09:08:32
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    > a jezeli wynajmuję taksówke i taksówkarz przejedzie komuś pieska - to
    > odpowiadam ja czy taksówkarz, ktory mnie wiózł?
    > Tomasz

    nie znam się na prawie przwozowym,
    ale skoro ty wprowadziłeś osobe obcą na teren
    nieruchomości spółdzielnio, to ty za to odpowiadasz
    przed spółdzielnia i jej członkami.
    To taka generalna zasada ze stastutów spółdzielni oraz
    ich regulaminów.
    Teoretycznie jest możliwe, że w twojej sp-ni jest inaczej,
    ale nie wydaje mi sie aby tak było.
    ukłony,
    spółdzielca,
    JarekM

  • 6. Data: 2003-05-02 20:29:46
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > a jezeli wynajmuję taksówke i taksówkarz przejedzie komuś pieska - to
    > odpowiadam ja czy taksówkarz, ktory mnie wiózł?

    Mogę się mylić, ale PZU ściąga regres z ciebie a ty możesz pozwać do sądu
    firmę, którą wynająłeś, o zwrot kosztów odszkodowania.
    Ja do tej pory miałam kilka takich sytuacji ale po uregulowaniu należności w
    PZU nie musiałam oddawać spraw do sądu bo wykonawcy bez szemrania oddawali
    pieniądze lub regulował to ich ubezpieczyciel /OC/