  • 31. Data: 2015-10-23 13:08:14
    Temat: Re: sześciolatek w szkole - wyjaśnienie
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.10.2015 o 12:58, rg pisze:

    > Akurat wtedy są pod opieką nauczycieli.
    >
    > Piszę o sytuacji, że pójdzie na przerwie do bilbioteki i potknie się o kolegę
    > na schodach.

    Gorzej jeżeli na schodach zbierają się gangi i powodują potknięcia co
    mniej lubianych. W jednych szkołach reagują i pilnują żeby takie rzeczy
    się nie działy, a w innych mają na to zwis i ewentualnie się tłumaczą po
    fakcie "ale przecież nie możemy każdego jednego dziecka prowadzić za rączkę"

    p. m.

  • 32. Data: 2015-10-23 13:18:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rg" napisał w wiadomości grup
    com...
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

    >U mnie wybudowano i zabrakło miejsc.
    >Cuda? Od kiedy pamiętam w przedszkolach i żłobkach obłożenie było
    >100%.

    A stare zamknieto ?
    Bo skoro oblozenie bylo i jest 100%, to ilosc dzieci uczeszczajacych
    zalezy tylko od ilosci przedszkoli.

    No ale my w zasadzie o % dzieci uczeszczajacych do przedszkola - to
    jeszcze trzeba uwzglednic ilosc urodzen.

    Tylko o czym my tu - znajomi na tzw wsi mieszkaja - w promieniu kilku
    domow dzieci jest troche i jak sie banda zbierze i zacznie rozrabiac,
    to przedszkole niepotrzebne :-)

    J.

  • 33. Data: 2015-10-23 13:35:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-23 13:01, rg pisze:

    > U mnie wybudowano i zabrakło miejsc.
    > Cuda? Od kiedy pamiętam w przedszkolach i żłobkach obłożenie było 100%.

    Z tą likwidacją - ma rację, tylko nie likwidowano ich teraz, a pod
    koniec lat 90 i na początku tego tysiąclecia. A teraz była lekka zwyżka
    urodzeń, więc brakuje miejsc...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 34. Data: 2015-10-23 15:43:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 października 2015 13:04:58 UTC+2 użytkownik rg napisał:
    > U mnie wybudowano i zabrakło miejsc.
    > Cuda? Od kiedy pamiętam w przedszkolach i żłobkach obłożenie było 100%.
    W mojej rodzinnej wiosce- pewnie poniżej 1000 mieszkańców(cała Gmina liczy 11tys) w
    ostatnich latach powstały 3 przedszkola- prywatne. Tłoku nie ma wszystkie jakoś
    funkcjonują.

  • 35. Data: 2015-10-23 17:03:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >W mojej rodzinnej wiosce- pewnie poniżej 1000 mieszkańców(cała Gmina
    >liczy 11tys) w ostatnich latach powstały 3 przedszkola- prywatne.
    >Tłoku nie ma wszystkie jakoś funkcjonują.

    Jest drogo, to tloku nie ma.
    A wioska nie zmienila charakteru na "miejska sypialnie" ?

    J.

  • 36. Data: 2015-10-23 18:46:00
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > tylko z tego ile kasy ma gmina.

    W praktyce tak.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 37. Data: 2015-10-23 18:52:28
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Coraz mniej dzieci chodzi do
    > przedszkola i to szkoła musi nauczyć dzieci współżycia w grupie
    > rówieśników.

    Bzdura: od wielu lat jest obowiązek pszedszkolny dla 6-latkuw.

    > Ja rozumiem że cała masa ludzi krytykuje wysyłanie sześciolatków
    > do szkoły i swoje racje mają. Tylko dlaczego nie przyjmują do
    > wiadomości że było to konieczne.
    Uważasz, ze obecnie dzieci są gorsze, czy uważasz, ze my jesteśmy gorsi, i
    skoro poszliśmy do szkoły w wieku 7 lat, to co?
    Czego nie umiemy?

    Dziecku w buszu radziło sobie całkiem nieźle, bez szkoły.
    Zwłaszcza bez szkoły od 6 lat.
    A w buszu jest trudniej niż w cywilizacji.

    Nazwijmy żecz po imieniu: szkoła jest po to by zająć czas dzieciom, by
    dziećmi dorośli nie musieli się zajmować i by mogli tyrać od świtu do nocy.

    Tylko co wtedy człek ma z cywilizacji:
    mały tyra, duży tyra, bogate jednostki u władzy żyją dłużej,
    następne poklenia jako całośc krucej.
    Podobno pokolenie naszyh dzieci będzie żyć statystycznie krucej niż my.
    To są skutki antynarodowej działalności władzy.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 38. Data: 2015-10-23 20:16:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Stokrotka wrote:
    > Nazwijmy żecz po imieniu: szkoła jest po to by zająć czas dzieciom, by
    > dziećmi dorośli nie musieli się zajmować i by mogli tyrać od świtu do nocy.

    szkoła może nie, w sumie czegoś się tam uczą i jakiegos obycia w grupie.
    Miałem okazję oglądać rodzinę, która podstawówkę przerabiała w domu.
    Te dzieci w średniej się nie odnalazły bo nie potrafiły zachować się w
    grupie.

    Ale żłobek i przedszkole jest tylko i wyłącznie dla rodziców bo nie
    mają co z dziećmi zrobić jak sami muszą iść do roboty.

  • 39. Data: 2015-10-23 23:17:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-22 o 17:41, krys pisze:

    > A mówimy o życiu, czy o wirtualnym życiu?

    Ja o realnym, ty mam wrażenie o wirtualnym.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2015-10-23 23:22:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Skoro padła teza, że nauczyciel nie zapanuje nad 30-tką uczniów, to w
    > jaki sposób ma zapanować nad np. setką?

    Skoro szkoły i ministerstwo uważa że na korytarzu jeden nauczyciel
    zapanuje nad ponad setką to teza że nie zapanuje nad trzydziestką
    okazuje się brednią.

    > No właśnie chodzi o to, że nie wyciągnie żadnych. Wina dzieciaka.
    > Wypadek. Albo nie przestrzeganie zasad. Bóg tak chciał :->

    Chętnie poczytam jakie powinny być konsekwencje z powodu
    nabitego siniaka ?