  • 11. Data: 2015-10-22 14:25:46
    Temat: Re: sześciolatek w szkole - wyjaśnienie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-22 o 14:04, Maciek pisze:

    > Jeśli spadnie, bo np. na przerwę obiadową zostaną na raz wypuszczeni
    > uczniowie wszystkich klas i na schodach nastąpi stratowanie słabszych
    > egzemplarzy, to pewnie będzie wina dziecka, jak przy każdym wypadku w
    > szkole?

    A spotkałeś szkołę gdzie uczniowie nie mieli by przerwy równocześnie
    tylko cyklicznie żeby nie stratować kogoś na schodach czy korytarzu ?

    Ja rozumiem że cała masa ludzi krytykuje wysyłanie sześciolatków
    do szkoły i swoje racje mają. Tylko dlaczego nie przyjmują do
    wiadomości że było to konieczne. Coraz mniej dzieci chodzi do
    przedszkola i to szkoła musi nauczyć dzieci współżycia w grupie
    rówieśników.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2015-10-22 14:28:56
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.10.2015 o 14:25, RadoslawF pisze:

    > A spotkałeś szkołę gdzie uczniowie nie mieli by przerwy równocześnie
    > tylko cyklicznie żeby nie stratować kogoś na schodach czy korytarzu ?

    Jak rozumiem Maćkowi chodzi o to, że jeżeli zostaną tylko wypuszczeni i
    nikt nie będzie próbował nad tym żywiołem panować.

    Jeżeli ktoś zorganizuje imprezę masową na której dojdzie do
    zatratowania, to winny organizator imprezy. Jeżeli zamiast tłumu
    dorosłych mamy tłum dzieci, dlaczego odpowiedzialność organizatora
    imprezy edukacyjnej miałaby być mniejsza?

    p. m.

  • 13. Data: 2015-10-22 14:47:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Stokrotka wrote:
    > Nie zgadzam się. ustalona liczba dzieci w klasie nie wynika z tego, ile
    > dzieci ogarnie nauczyciel

    tylko z tego ile kasy ma gmina.

  • 14. Data: 2015-10-22 14:48:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:
    > A spotkałeś szkołę gdzie uczniowie nie mieli by przerwy równocześnie
    > tylko cyklicznie żeby nie stratować kogoś na schodach czy korytarzu ?

    tak, ale nie w Polsce :)

  • 15. Data: 2015-10-22 14:48:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > wiadomości że było to konieczne. Coraz mniej dzieci chodzi do
    > przedszkola i to szkoła musi nauczyć dzieci współżycia w grupie

    Ale bzdura.

  • 16. Data: 2015-10-22 15:16:17
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

    > A spotkałeś szkołę gdzie uczniowie nie mieli by przerwy równocześnie
    > tylko cyklicznie żeby nie stratować kogoś na schodach czy korytarzu ?

    A słyszałeś o reformie powodującej, że dzieciaków z klas najmłodszych
    dzwonki nie obowiazują, a nauczyciel ma robić przerwy kiedy uzna za
    stosowne?

> [...]
    > wiadomości że było to konieczne. Coraz mniej dzieci chodzi do
    > przedszkola i to szkoła musi nauczyć dzieci współżycia w grupie

    System tworzy problemy nie istniejące gdzie indziej, a potem z nimi
    bohatersko walczy.
    Mnie przedszkole szczęśliwie ominęło i jakoś udaje mi sie żyć w grupie. Nie
    tylko rówieśników.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 17. Data: 2015-10-22 15:18:17
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-22 o 14:25, RadoslawF pisze:
    > A spotkałeś szkołę gdzie uczniowie nie mieli by przerwy równocześnie
    > tylko cyklicznie żeby nie stratować kogoś na schodach czy korytarzu ?
    Tak. W szkole moich dzieci przerwa obiadowa zaczyna się bodajże o 11:00
    dla zerówek i dalej cyklicznie dla innych klas. I tak na stołówce jest
    sajgon.

> [...]
    > wiadomości że było to konieczne. Coraz mniej dzieci chodzi do
    > przedszkola i to szkoła musi nauczyć dzieci współżycia w grupie
    Coraz mniej dzieci chodzi do przedszkola i zapewne dlatego najbliższe
    przedszkole odrzuciło w tym roku 120 podań o przyjęcie 3-latka :->

    Maciek

  • 18. Data: 2015-10-22 16:13:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-22 o 15:18, Maciek pisze:

    > Tak. W szkole moich dzieci przerwa obiadowa zaczyna się bodajże o 11:00
    > dla zerówek i dalej cyklicznie dla innych klas. I tak na stołówce jest
    > sajgon.

    Duża szkoła a mała stołówka.

    > Coraz mniej dzieci chodzi do przedszkola i zapewne dlatego najbliższe
    > przedszkole odrzuciło w tym roku 120 podań o przyjęcie 3-latka :->

    Skoro zlikwidowano trzy sąsiednie to i podań jest sporo.
    A ile z tych 120 podań pochodziło od zapobiegliwych rodziców
    którzy składali w trzech placówkach ?
    :-)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-10-22 16:17:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-22 o 14:28, m pisze:

    > Jak rozumiem Maćkowi chodzi o to, że jeżeli zostaną tylko wypuszczeni i
    > nikt nie będzie próbował nad tym żywiołem panować.

    Nadzór nad korytarzami w czasie przerw mają nauczyciele
    zgodnie z grafikiem. Dlaczego Maciek uważa że nikt nie będzie
    próbował nad tym panować nie wiem ?

> [...]
    > dorosłych mamy tłum dzieci, dlaczego odpowiedzialność organizatora
    > imprezy edukacyjnej miałaby być mniejsza?

    A ja gdzieś twierdziłem że odpowiedzialności nie będzie ?
    Tyle że nie licz że z powodu siniaka wyciągniesz konsekwencje
    jak w przypadku złamanej reki.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2015-10-22 16:19:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-22 o 15:16, krys pisze:

> [...]
    > bohatersko walczy.
    > Mnie przedszkole szczęśliwie ominęło i jakoś udaje mi sie żyć w grupie. Nie

    A ktoś z tej grupy może to potwierdzić ?