  • 41. Data: 2006-06-01 16:09:34
    Temat: Re: [OT]Re: system operacyjny OEM - aspekt prawny
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jak chcesz mieć system tylko z linią poleceń i kilkoma podstawowymi
    > narzędziami, to oczywiście takie dystrybucje działające tylko z RAMu też
    > są. Ale użyszkodnik tak "inteligentny" jak ty z kontrolą systemu z linii
    > poleceń sobie w ogóle nie poradzi.

    Dlaczego założyłeś, że w tym systemie nie było HDD z wolnym miejscem na
    którym można przechować wymagane pliki systemowe? Możliwości rozwiązań
    jest tu wiele. Nie ma jednak myślenia pod kątem użytkownika. Tutaj
    rozwiązania MS wyprzedzają konkurencję o lat kilka (z wyjątkiem Google
    rzecz jasna). Jestem przekonany, że prędzej Google wymyśli wirtualny
    desktop niż Linuxy z X trafią pod strzechy...

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 42. Data: 2006-06-01 17:44:39
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    januszek wrote:

    > Dlaczego założyłeś, że w tym systemie nie było HDD z wolnym miejscem na
    > którym można przechować wymagane pliki systemowe? Możliwości rozwiązań

    Niczego nie zakładałem. Po prostu podstawową ideą dystrybucji typu
    LiveCD jest nieingerowanie w istniejący system.

    To cechą wingrozy jest samodzielne i bez pytania manipulowanie dyskami -
    w tym niszczenie "obcych" partycji oraz nadpisywanie MBR własnym.

    > jest tu wiele. Nie ma jednak myślenia pod kątem użytkownika. Tutaj
    > rozwiązania MS wyprzedzają konkurencję o lat kilka (z wyjątkiem Google

    ROTFL

  • 43. Data: 2006-06-01 19:14:54
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Pewnego razu Andrzej Lawa nabazgrał(a):
    > Wszystkiego oczywiście nie wiem, ale dość logiczne jest, że nie
    > wyjęcie nośnika z systemem podczas pracy tego systemu to głupi
    > pomysł. I system idiotoodporny blokuje taką możliwość.
    Logiczne, owszem, ale nie wyklucza, że ktoś nie będzie widział tej
    "logiki".
    Aby powiązać fakty zgodnie z jakąś tam logiką trzeba mieć podstawową
    wiedzę na temat tychże faktów. A jeżeli taki użytkownik komputera wie
    że coś działa jak włoży płytkę i uruchomi z niej system, to jemu to
    wystarcza do szczęścia. I faktycznie może się zdziwić że płytka nie
    "wyjeżdża" - "Przecież już się system uruchomił"

    > Ty, oczywście, musiałeś sprawdzić, co się stanie po wyjęciu dysku
    > twardego z systemem podczas pracy tego systemu, żeby się nauczyć, że
    > to błąd?
    Nie, nie musiałem sprawdzać.

    ZauraK

  • 44. Data: 2006-06-01 19:24:41
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Pewnego razu Andrzej Lawa nabazgrał(a):
    > też są. Ale użyszkodnik tak "inteligentny" jak ty z kontrolą systemu
    > z linii poleceń sobie w ogóle nie poradzi.
    A Ty znowu z inteligencją ???
    A co ma inteligencja wspólnego z brakiem umiejętności/wiedzy
    użytkowania systemu z lini poleceń ???
    Przeciez teraz jest windows tu, windows tam, a jeszcze gdzie indziej
    jakaś dystrybuja linuxa LiveCD z interfejsem graficznym. I gdzie tu
    pole do popisu dla ludka, żeby sie uczył obsługi z wiersza poleceń,
    kiedy wszyscy oferują mu/ba wciskają wręcz na siłę możliwość zrobienia
    "czegoś" szybciej* i wygodniej* za pomocą klikania myszą po "obrazkach"
    ?

    *pojęcia względne ;-)

    ZauraK

  • 45. Data: 2006-06-01 20:46:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > To cechą wingrozy jest samodzielne i bez pytania manipulowanie dyskami -
    > w tym niszczenie "obcych" partycji oraz nadpisywanie MBR własnym.

    Hmm... Nie pisałem o manipulowaniu dyskami bez pytania ani o niszczeniu
    jakichkolwiek innych danych. Znowu poczyniłeś jakieś własne założenia.

    j.

  • 46. Data: 2006-06-01 21:13:01
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    ZauraK wrote:
    > Pewnego razu Andrzej Lawa nabazgrał(a):
    > A Ty znowu z inteligencją ???

    Bo to ważna rzecz ;->

    > A co ma inteligencja wspólnego z brakiem umiejętności/wiedzy
    > użytkowania systemu z lini poleceń ???

    Bez odrobiny inteligencji umiejętności/wiedzy nie zdobędzie.

> [...]
    > kiedy wszyscy oferują mu/ba wciskają wręcz na siłę możliwość zrobienia
    > "czegoś" szybciej* i wygodniej* za pomocą klikania myszą po "obrazkach"

    Czytaj uważniej.

    Jeśli ktoś się powołuje na "stare, dobre czasy" kiedy systemy były takie
    dobre, że startowały z jednej dyskietki 360kB i potem tej dyskietki do
    pracy już nie potrzebowały, to ten ktoś musi się liczyć na pracę "jak w
    starych, dobrych czasach".

    A jak ktoś chce jednocześnie bajery, wodotyryski, intuicyjny interfejs
    graficzny _i_ system mieszczący się całkiem w pamięci... no cóż, albo
    rybki, albo akwarium, albo... cholernie dużo pamięci i specjalnie pod
    tym kontem stworzona dystrybucja ;->

  • 47. Data: 2006-06-02 03:58:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    [...]

> [...]
    > graficzny _i_ system mieszczący się całkiem w pamięci... no cóż, albo
    > rybki, albo akwarium, albo... cholernie dużo pamięci i specjalnie pod

    Bajery? Wodotryski? Intuicyjny interfejs? Nie było o tym mowy w założeniach.
    Jedynymi były: start z bootowalnego CD i obsługa nagrywania DVD. Pytałem
    kogoś, kto w mojej ocenie dobrze zna środowisko linuxowe - pytałem dlatego
    bo ja go nie znam wcale (co błyskotliwie i Ty zauważyłeś). Eksperyment
    zakończył się klapą - co jest bardzo symptomatyczne dla Linuxów. Niby są
    takie genialne i tanie ale jak przychodzi co do czego to okazują się być
    bezużyteczne. I zwykle wtedy 'mastahowie' agresją klasy "bo user jest be"
    reagują - co widać chociażby po Twoich wypowiedziach ;) Pingwinia logika ;)

    j.

  • 48. Data: 2006-06-02 06:22:09
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    > bezużyteczne. I zwykle wtedy 'mastahowie' agresją klasy "bo user jest be"
    > reagują - co widać chociażby po Twoich wypowiedziach ;) Pingwinia logika
    > ;)

    /\/\/\/\/\/\/\/\

    ROTFL! - fajne ;-)

    A tak poważniej, naprawdę dyskusja zaczyna wyglądać jak ring wolny Linuxman
    vs. Windowsman ;-P

    ZauraK

  • 49. Data: 2006-06-02 07:44:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ZauraK napisał(a):

    [...]

    > A tak poważniej, naprawdę dyskusja zaczyna wyglądać jak ring wolny Linuxman
    > vs. Windowsman ;-P

    Ależ ja wcale nie chwalę Windowsa. Atakuję jedynie, bzdurne moim zdaniem
    stwierdzenie, że Linux jest lepszy bo jest dobry i za darmo ;) Swoją
    drogą widziałem już cracki do komercyjnego SUSE, które najwyraźniej jest
    jakoś inne niż darmowe... ;)

    Nawiasem mówiąc, wracając do pierwotnego pytanie, wydaje mi się, że
    można używać XP OEM na innym komputerze o ile w sensie prawnym jest
    to nadal ten sam komputer, dla ktorego zawarta udzielona została
    Licencja - ot np w wyniku konieczności naprawy zmieniono płytę główną,
    procesor co z kolei pociągnęło za sobą konieczność wymiany obudowy,
    pamięci, napędów etc ;) Myślę, że nawet MS nie zakwestionowałby takiej
    opinii serwisu i umożliwił aktywację produktu OEM ;)

    j.

  • 50. Data: 2006-06-03 15:13:54
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    januszek wrote:

    > Hmm... Nie pisałem o manipulowaniu dyskami bez pytania ani o niszczeniu
    > jakichkolwiek innych danych. Znowu poczyniłeś jakieś własne założenia.

    A kto pisał o tym, że zainstalowany dysk miał jeszcze sporo wolnego
    miejsca, które wg. ciebie dystrybucja LiveCD powinna wykorzystać, hmm?

    Krasnoludki?