  • 1. Data: 2009-07-02 19:53:22
    Temat: "Lista osob podlegajacych wezwaniu na rozprawe"
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    Witam

    W akcie oskarzenia jest 2 oskarzonych i 50 swiadkow wskazanych przez prokuratora.
    Czy sad musi wezwac wszystkich swiadkow czy moze nie (zalezy to od jego decyzji)
    na rozprawe/posiedzenie.

    Pozdr

  • 2. Data: 2009-07-02 21:05:45
    Od: piotrl <p...@g...com>

    Chodzi o to, czy sąd może wydać wyrok bez wzywania świadków i
    przeprowadzenia postępowania dowodowego ?
    Jeśli o to, to są dwie możliwości albo wniosek w trybie 355 k.p.k.,
    albo w trybie 387 k.p.k., wszystko przed pierwszą rozprawą.

    Co do świadków to zależy co napisał prokurator. Czy wniósł o
    bezpośrednie przesłuchanie 50 świadków, czy
    wyraził zgodę na ujawnienie ich zeznań poprzez odczytanie bez
    przesłuchiwania.

    Sąd w zależności od tego co uzna za słuszne może sam decydować jakiś
    świadków wezwać, albo jakiś odczytać.
    Z mojego doświadczenia raczej wzywani są ci świadkowie, których
    prokurator wnioskował, bo wtedy odpada zarzut apelacyjny, że
    sąd nie kierował się zasadą bezpośredniości.

    Napisz dokładniej o co chodzi.

  • 3. Data: 2009-07-02 21:10:43
    Od: kam <...@...pl>

    piotrl pisze:
    > Sąd w zależności od tego co uzna za słuszne może sam decydować jakiś
    > świadków wezwać, albo jakiś odczytać.

    może też w ogóle oddalić część wniosków o przesłuchanie świadków

    KG

  • 4. Data: 2009-07-02 21:35:25
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    W akcie oskarzenia stoi:

    Lista osob podlegajacych wezwaniu na rozprawe:

    oskarzenia i 50 swiadkow.

    Czy to znaczy ze prokurator wnioskuje o ich wezwanie? Sad musi ich wezwac?

  • 5. Data: 2009-07-04 13:53:37
    Od: "RandallFlagg" <r...@w...eu>

    Jest troche inaczej niz napisales, wniosek w trybie 335 k.p.k. ( nie 355 ) -
    skladany jest przez oskarzonego, na etapie postepowania przygotowawczego i
    wowczas kierowany jest akt oskarzenia z wnioskiem w 335 k.p.k. oczywisccie
    jesli zachodza przeslanki z tego artyk. i dopiero wowczas sad podejmuje
    decyzje, w ktorej moze zaakceptowac wniosek lub nie, a w 387 k.p.k. jest to
    mozliwe do zakonczenia odbierania wyjasnien od oskarzonych a zatem nie jak
    piszesz przed pierwsza rozprawa bo inaczej nie byloby roznicy miedzy
    sposobem realizacji przepisow k.p.k. Pozdrawiam

    .googlegroups.com...

  • 6. Data: 2009-07-06 11:39:38
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    Chyba nikt nie rozumie mojego pytania.

    Nie pytam czy dojdzie do rozprawy. Pytam czy sad musi na nia wezwac 50 swiadkow
    wskazanych w akcie oskarzenia przez prokurature w polu "lista osob podlegajacych
    na rozprawe".

    I co zrobi jesli nie zjawia sie wszyscy.

    Pozdr

  • 7. Data: 2009-07-06 16:33:35
    Od: "RandallFlagg" <r...@w...eu>

    Sprawa jest prosta ;)
    W kazdym akcie oskarzenia jest lista swiadkow ktorych chce przesluchac
    prokurator, zgodnie z 333 par 2 k.p.k. moze wniesc o zaniechanie wzywania
    osob, ktore przebywaja za granica lub maja stwierdzic okolicznosci ktorym
    oskarzony nie zaprzeczyl, a ktore nie sa tak doniosle aby bylo koneczne
    wzywanie swiadkow,
    a gdy sprawa juz trafiła z taka lista 50 swiadkow do Sadu to mozna
    ograniczyc przewod sadowy i przeprowadzic postepowanie dowodowe w czesci pod
    warunkiem ze jest zgoda stron, oskarzony sie przyznal i wyjasnienia nie
    budza watpliwosci (388 kpk);
    dalej mozna odczytac zeznania swiadka jesli przebywa za granica, nie mozna
    doreczyc wezwania, nie stawil sie z powodu niedajacych sie usunac przeszkod,
    gdy zmarl (391kpk);
    dalej mozna odczytac na rozpr. glownej protokoly przesluchania swiadkow gdy
    bezposrednie przeprowadzenie dowodu nie jest niezbedne a zadna ze stron sie
    temu nie sprzeciwia (392 kpk) ;) mozliwosci jest wiele ale sad co do zasady
    lubi przesluchiwac swiadkow ale ogolnie tak to wyglada!