  • 1. Data: 2003-10-06 13:00:56
    Temat: świadek w sprawie karnej
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    Witam!
    Będę świadkiem w sprawie karnej, nie wiem dlaczego, ale tak już się stało.
    Poprostu byłem w nieodpowiednim miejsciu w nieodpowiednim czasie. Dostałem
    wezwanie na daną godzinę i dzień.
    Czy takie wezwanie pozwala mi się zwolnić z pracy?
    Czy mam czekać pod wskazaną salą na wezwanie mnie ???
    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz!

  • 2. Data: 2003-10-06 13:26:21
    Temat: Re: świadek w sprawie karnej
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-06 15:00 Słonik napisał(a):

> [...]
    >wezwanie na daną godzinę i dzień.
    >Czy takie wezwanie pozwala mi się zwolnić z pracy?

    Tak

    >Czy mam czekać pod wskazaną salą na wezwanie mnie ???
    >Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz!

    Tak
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    "I'm just a dreamer, I dream my life away"

  • 3. Data: 2003-10-06 14:15:36
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Słonik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wezwanie na daną godzinę i dzień.
    > Czy takie wezwanie pozwala mi się zwolnić z pracy?

    Tak, i pracodawca ma obowiązek Cię zwolnić. Przysługuje ci także zwrot
    kosztów dojazdu (nie obejmuje to komunikacji miejskiej).

    > Czy mam czekać pod wskazaną salą na wezwanie mnie ???

    W zasadzie tak. W praktyce jednak protokolant wywoła sprawę przeciwko
    takiemu i takiemu i wtedy wszyscy zainteresowani (wezwani) powinni wejśc na
    salę. Sąd sprawdzi obecność i każe czekać za drzwiami. No chyba, że jest
    tylu świadków, że są wzywani nie na godzinę rozpoczecia rozprawy, tylko
    partiami co jakiś czas. Wtedy czekac pod salą aż imiennie wezwą.

  • 4. Data: 2003-10-06 14:25:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W kwestii technicznej. Rano zadzwoń do sekretariatu sądu i zapytaj, czy
    rozprawa się odbędzie. W sprawach karnych często oskarżeni czynią różne
    wolty i po co masz na darmo się przelecieć.

  • 5. Data: 2003-10-06 17:35:08
    Od: kam <X...@X...plX>

    Rodrig von Falkenstein wrote:
    > Tak, i pracodawca ma obowiązek Cię zwolnić. Przysługuje ci także zwrot
    > kosztów dojazdu (nie obejmuje to komunikacji miejskiej).

    dlaczego nie?

    KG

  • 6. Data: 2003-10-07 15:56:32
    Od: Dredd<...@...pl>

    > dlaczego nie?
    >
    > KG

    Ja mam nieco inne zdanie. Zwrot dojazdu komunikacją miejską może
    być uwzględniony w ramach zwrotu kosztów stawiennictwa jako element
    tych kosztów (znam takie wypadki) o ile zwrot taki się w ogóle należy.
    A należy się dopiero wówczas gdy świadek dojechał do Sądu spoza
    miejscowości jego siedziby i to z odległości większej niż (bodaj) 10
    km - wyjątkowo dla niepełnosprawnych także bliżej. Jeśli więc
    dojechałeś do sądu z danego miasta tylko komunikacją miejską to
    rzeczywiście nic nie dostaniesz
    Wszystko reguluje specjalny dekret z 1956 r.o należnościach świadków
    i biegłych w postępowaniu sądowym do którego odsyłam, bo pamięć
    ludzka jest zawodna

    -> http://usenet.pomocprawna.info